Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Śmiałe plany Mondelez International. Grupa planuje rewolucję w portfolio

Mondelez International ogłosił nową strategię rozwoju, obejmującą okres do roku 2020 włącznie. Amerykańska grupa zamierza zrewolucjonizować swoje portfolio, stawiając na odświeżanie receptur produktów i wykorzystywanie trendu zdrowego odżywiania. Mondelez chce, aby w 2020 r. przychody ze sprzedaży "zdrowych produktów" stanowiły 50 proc. całkowitych przychodów grupy.

Śmiałe plany Mondelez International. Grupa planuje rewolucję w portfolio
Otwarta na początku sierpnia "linia przyszłości" w zakładzie Mondelez International w Skarbimierzu (fot. Mondelez)

Jak donosi "Confectionery News", Mark Clouse, wiceprezes i zarazem dyrektor ds. rozwoju w Mondelez, zapowiedział w ubiegłym tygodniu, że amerykański producent planuje poszerzać swoje portfolio o zdrowsze wersje swoich przekąsek i słodyczy, o obniżonej wartości kalorycznej. Mondelez chce, aby konsumenci jego produktów czuli, że odżywiają się zdrowo i nie zrezygnowali z wyrobów pod markami Milka czy Oreo na rzecz "zdrowszych" produktów oferowanych przez konkurencję.

Do 2020 r. Mondelez planuje ograniczenie w produktach z własnego portfolio o 10 proc. zawartości tłuszczów nasyconych oraz sodu, przy równoczesnym zwiększeniu zawartości pełnych ziaren zbóż o 25 proc. Firma chce także uprościć receptury swoich produktów i wyeliminować z nich sztuczne barwniki i aromaty. Mondelez ogłosił także, że zamierza umieścić informację o wartości kalorycznej swoich słodyczy i przekąsek na przedniej etykiecie każdego z produktów dostępnych w sprzedaży na całym świecie.

Szczególną rolę w rozwoju grupy Mondelez w najbliższych latach odegrać mają marki zbożowych przekąsek, takie jak Belvita, Barni czy Enjoy Life. Już teraz przychody z ich sprzedaży w skali roku w ujęciu globalnym to odpowiednio 600 mln dol., 300 mln dol. i 40 mln dol. Oprócz tego Mondelez planuje też dalsze mieszanie różnych marek ze swojego portfolio, zwłaszcza łączenie brandów czekoladowych z ciastkowymi. Firma poinformowała, że sprzedaż wyrobów powstałych z połączenia Milki i Oreo generuje już globalnie 500 mln dol., a wkrótce wpływy ze sprzedaży takich produktów mają dobić do granicy 1 mld dol.

Jak zauważa "Confectionery News", analitycy z firmy Technavio spodziewają się, że innowacje produktowe, stawianie na wyroby o obniżonej wartości kalorycznej oraz silna obecność w social media pozwolą Mondelezowi na rośnięcie w najbliższej przyszłości średnio o 1,64 proc. rocznie. W 2019 r. przychody grupy zdaniem Technavio wyniosą 37,77 mld dol.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mondelez RSS ALERT    /    Mondelez International RSS ALERT    /    Belvita RSS ALERT    /    zdrowe odżywianie RSS ALERT    /    strategia Mondeleza RSS ALERT    /    Technavio RSS ALERT    /    Mark Clouse RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT    /    Milka RSS ALERT    /    zdrowe przekąski RSS ALERT    /    Oreo RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • huthuthat 2015-09-23 03:43:04
    Eh, jak zmienia sie smaki np. milki to bedzie to strzał w kolano, malo kto je czekoladę, bo się odchudza. Na forum pracowników gowork.pl/opinie_czytaj,852171 tez krytykuja te plany.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.219.31.204
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!