Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

Sprzedaż drożdży przed tłustym czwartkiem wyższa o 60 proc.

W tygodniu, w którym przypada tłusty czwartek, sprzedaż drożdży wzrosła o 60 proc. w porównaniu do średniej z pozostałych tygodni roku - podało Centrum Monitorowania Rynku, przywołując dane za 2019 r. Rośnie też popyt na dżemy i marmolady wykorzystywane jako nadzienie do pączków.

Sprzedaż drożdży przed tłustym czwartkiem wyższa o 60 proc.
Drożdże można kupić średnio w około 75 proc. wszystkich sklepów małoformatowych; fot. shutterstock

Według Centrum Monitorowania Rynku (CMR) szczyt sprzedaży produktów używanych do pieczenia ciast przypada na okres poprzedzający święta Bożego Narodzenia oraz Wielkanocy, ale dla wielu klientów taką okazją jest również tłusty czwartek. Nieco lepiej niż zazwyczaj sprzedają się w tym czasie również dżemy, konfitury i marmolady wykorzystywane jako nadzienie do pączków.

Jak poinformowała dr Magdalena Wilgatek z CMR, drożdże można kupić średnio w około 75 proc. wszystkich sklepów małoformatowych, o powierzchni do 300 m kw., ale klienci nie mają zbyt dużego wyboru, bo oferta ogranicza się zwykle do 1-2 produktów. Jak wskazała, dwie firmy zdominowały sprzedaż drożdży w takich sklepach - w ubiegłym roku odpowiadały one łącznie za blisko 80 proc. rynku. Trzecia firma miała blisko 12-proc. udział.

Z informacji CMR wynika, że dżemy, konfitury i powidła można kupić średnio w 8 na 10 sklepach małoformatowych. "W typowym sklepie tego formatu oferta dżemów i konfitur składa się z 8-9 wariantów" - zaznaczyła ekspertka. W roku 2019 do lidera w sprzedaży dżemów, konfitur, powideł i marmolad należało ponad 60 proc. udziałów w wartości sprzedaży.

Mąkę można kupić w prawie 90 proc. sklepów małoformatowych, a klienci mogą wybierać średnio spośród 4-5 wariantów. Według Wilgatek w tej kategorii trudno wskazać zdecydowanego lidera. Największe udziały w ujęciu wartościowym w 2019 r. sięgały 16 proc. Klienci takich sklepów chętnie sięgają również po mąki oferowane pod markami własnymi. W ub. roku tego typu produkty odpowiadały za prawie 10 proc. obrotów.

Centrum Monitorowania Rynku zajmuje się pozyskiwaniem i analizą danych transakcyjnych ze sklepów detalicznych. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

drożdże RSS ALERT    /    Tłusty Czwartek RSS ALERT    /    CMR RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.220.21
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!