Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

Szef Lotte Wedel: branża lodów rozwija się szybciej niż czekoladowa, nasze plany co do lodów są długookresowe (wideo)

Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Lotte Wedel, dla którego 2019 był rokiem mocniejszego debiutu w kategorii lodów, nie ukrywa, że plany firmy w też tej branży nie są hiperagresywne, ale są długookresowe. - Podchodzimy z pokorą do tego rynku (...) myślę jednak, że za parę lat będziemy już w zupełnie innej sytuacji (…) nie walka cenowa i nie ekstremalna dystrybucja, a jakość i obszar R&D to dla nas priorytet – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Herman. I dodaje, że branża lodowa w Polsce rozwija się dużo szybciej niż czekoladowa.

Szef Lotte Wedel: branża lodów rozwija się szybciej niż czekoladowa, nasze plany co do lodów są długookresowe (wideo)
Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Lotte Wedel fot. PTWP

Ps.pl: Jak może Pan podsumować ten rok dla Wedla na rynku lodów i co firma szykuje na rok przyszły?

Maciej Herman: W tej chwili, czyli w grudniu czy też np. przed Wielkanocą, czyli w okresie późnej zimy-wczesnej wiosny sprzedaż w segmencie lodowym jest raczej na niskim poziomie. Główny szczyt sprzedaży przypada oczywiście na okres letni, czyli na miesiące ciepłe i zaczyna się to plus-minus od długiego weekendu majowego - zależy to od pogody – i trwa przez czerwiec, lipiec, sierpień i mniej więcej w połowie września się kończy, co też oczywiście zależy od pogody.

Jesteśmy już więc po sezonie lodowym i podsumowaliśmy cały sezon. To jest pierwszy rok takiej pełniejszej oferty Wedla, gdy weszliśmy na rynek z kilkunastoma produktami zarówno w formacie impulsowym jak i familijnym tzn. lodami w kubkach, które kupuje się najczęściej dla rodziny.

Dla nas kategoria lodów to dodatkowy biznes, zupełnie nowy i podchodzimy z pokorą do tego rynku, na którym są zupełnie inni konkurenci niż na rynku czekoladowym. Uczymy się też tej branży i nie ukrywam, że nasze plany nie są hiperagresywne, dlatego że patrzymy długofalowo na ten obszar. A wiadomo, że na świecie niestety temperatura rośnie, jest globalne ocieplenie, choć akurat dla branży lodowej oznacza to bardzo dobre perspektywy.

Branża lodowa w Polsce w ciągu ostatnich lat rozwija się dużo szybciej niż branża czekoladowa, czy też cała słodyczowa. Wierzymy w powodzenie naszej firmy w tej kategorii, zwłaszcza, że lody a czekolada oraz lody i słodycze, to są kategorie bardzo zbliżone, które się kupuje dla podobnych celów – przede wszystkim dla przyjemności. 

Wedel jest bardzo mocno związany z czekoladą, jest więc też bardzo blisko lodów, zwłaszcza czekoladowych, z którymi weszliśmy na rynek, czy Ptasie Mleczko gdzie jest specjalna receptura, którą stworzyliśmy na polski rynek.

Z tego roku jesteśmy zadowoleni, choć był trudniejszy trochę niż poprzedni dla producentów lodowych, chociażby z tego powodu, że pogoda była gorsza, w związku z czym cała kategoria lodów o kilka procent spadła w ujęciu rok do roku.

więcej informacji:

lody RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT    /    rynek czekolady RSS ALERT    /    Wedel RSS ALERT    /    Lotte Wedel RSS ALERT    /    Maciej Herman RSS ALERT    /    lody Wedel RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • kocjo 2019-12-18 11:07:17
    Lody Wedel to klasa sama dla siebie. Nigdy nie spotkałem lodów w lepszej czekoladzie.
    • hehehe 2020-01-09 14:05:10
      robione przez Kilargo w Kaliszu które może Wedel kupi - daj spokój z jakością wedla, mocno naciagana, jakość to była kiedyś dawno temu
  • heniek 2019-12-18 17:03:47
    Wedel to nie to co kiedyś było. Czekolada zawiera więcej cukru i chemii. Szkoda bo marka była smaczna do póki Amerykanie jej nie przejęli.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.30.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!