Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Towary „pożądania” podczas koronakryzysu (słodycze, przekąski, alkohole) - relacja

Jakie przełożenie ma "efekt szminki" na branżę spożywczą? Z jakich żywieniowych przyjemności korzystamy w czasie pandemii? - o tym rozmawialiśmy na debacie Towary „pożądania” podczas koronakryzysu, która odbyła się w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Towary „pożądania” podczas koronakryzysu (słodycze, przekąski, alkohole) - relacja
Towary „pożądania” podczas koronakryzysu - relacja z debaty

Debatę rozpoczęła prezentacja GfK "Towary pożądania a epidemia COVID-19", którą przedstawiła Ewa Sech, dyrektor działu badań specjalnych GfK.

Jak podano, w pierwszej fazie kryzysu mieliśmy do czynienia z falą paniki, czyli kupowano podstawowe produkty, jak mąka, ryż, makarony czy papier toaletowy i artykuły higieniczne. Jednak nie tylko.

– Zostaliśmy w domu i liczyły się małe przyjemności. Byliśmy bardziej pobłażliwi dla siebie – dodała Ewa Sech.

I tak, wydatki na czekolady w tabliczkach znacząco wzrosły w drugiej połowie marca br., aż o 40-60 proc. rdr w różnych krajach europejskich. Podobnie było w kategorii wino. W Polsce, W Niemczech, Rosji czy Włoszech te wydatki wzrosły o 1/5. Wino musujące nie cieszyło się jednak takim powodzeniem. Pierwszy tydzień lockdownu pokazał spadek wydatków na tę kategorię. 

– Czekolada, ciasteczka, chipsy, wino - to kategorie, które określamy mianem zwycięzców. W pierwszej fazie lockdownu zanotowały znaczący wzrost. W związku z zamknięciem w domu konsumenci chcieli uprzyjemnić sobie ten czas. Kategorie przyjemnościowe zyskały średnio- i długoterminowo – mówiła Ewa Sech.

Jak dodała, wyniki badania w 13 krajach europejskich pokazały, że dla 80 proc. Europejczyków ważne było, żeby się "rozpieszczać" i dali temu wyraz w czasie pandemii. 

Czy Covid-19 miał wpływ na codzienne zachowania Polaków? - Na pewno w pierwszej połowie 2020 r. obserwujemy wzrost wydatków na alkohole i tytoń (o 10, 2 proc.), na kategorie desery, desery mleczne, lody (17,5 proc. więcej), kategoria słonych przekąsek wzrosła o 20 proc., a słodycze (o ok. 5 proc.). Ogólne wydatki na FMCG, które zostały przeniesione przez gospodarstwa domowe w Polsce w I półroczu br. wzrosły o 9,3 proc. rdr. – tłumaczyła Ewa Sech.

Czy te trendy się utrwaliły? – Widać, że tak. Wzrosty nadal się utrzymują. W przypadku słonych przekąsek wzrost wydatków jeszcze w lipcu wynosił 10 proc. rdr – podsumowała.

Do wyników analizy odniosła się w pierwszej kolejności dr inż. Katarzyna Świąder, ekspert ds. żywności i żywienia Wydziału Żywienia Człowieka SGGW.

więcej informacji:

FRSiH2020 RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    Janusz Palikot RSS ALERT    /    Katarzyna Świąder RSS ALERT    /    Łukasz Smoliński RSS ALERT    /    Ewa Sech RSS ALERT    /    Purella RSS ALERT    /    Artur Gajewski RSS ALERT    /    Deseo RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.39.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!