Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

Ukraina i kraje bałtyckie to perspektywiczne rynki dla polskiej żywności

- Ukraina to dziewiczy rynek, podobny do Polski na przełomie lat 80. i 90. To kraj, który jest niszczony, ale prędzej czy później będzie musiał się odbudować. Spore nadzieje wiążemy także z eksportem na rynki Litwy, Łotwy i Estonii - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marcin Karaszkiewicz, właściciel firmy MCP Group oraz twórca marki 4health.

Ukraina i kraje bałtyckie to perspektywiczne rynki dla polskiej żywności
Litwa, Łotwa i Estonia to kraje, które nie posiadają własnych producentów w wielu kategoriach żywności, przez co są nastawione na eksport. fot. shutterstock

Marcin Karaszkiewicz nie ukrywa, że wprowadzając w 2016 roku markę 4health na półki sieci handlowych w Polsce myślał już o ekspansji na rynki zagraniczne.

- Z batonami na razie wchodzimy na rynek polski, ale mamy już wstępną zgodę na eksport do Chin. Oprócz tego celujemy w rynki takie jak: Litwa, Łotwa, Estonia i Ukraina. Idziemy dwutorowo: na rynek polski i eksport ze względu na to, że tego typu produktów jest bardzo mało. Na Słowacji i w Czechach oferuje je dwie firma, przy czym są od 15 do 20 proc. droższe - dodaje.

Właściciel MCP Group zaznacza, że rynki naszych południowych sąsiadów mogą w większym stopniu zainteresować się droższym musli, gdyż moda na batony powoli się tam kończy.

- Do Czech i na Słowację chcemy uderzyć przede wszystkim z musli. Z kolei jeśli chodzi o batony większą nadzieję wiążemy z Chinami i krajami bałtyckimi. Rozmawiamy także z dystrybutorami na rynki Wielkiej Brytanii, USA i Ukrainy. Ukraina to dziewiczy rynek, podobny do Polski na przełomie lat 80. i 90. To kraj, który jest niszczony, ale prędzej czy później będzie musiał się odbudować - dodaje.

Karaszkiewicz zakłada, że wprowadzenie na rynek marki 4health i stworzenie asortymentu zajmie spółce około dwóch lat.

- Rynek w Polsce jest tak niestabilny, że robienie długofalowych planów jest bardzo ryzykowne. Naszym planem jest przede wszystkim wejście na półkę do sieci handlowych i przekonanie konsumenta żeby sięgnął po nasz produkt, a jesteśmy pewni, że po ten produkt wróci. A jeżeli wróci to będzie go kupował systematycznie. A my będziemy krok po kroku wprowadzać kolejne produkty - zaznacza.

4health to nowa marka na polskim rynku żywności prozdrowotnej. W asortymencie znajdują się obecnie dwa batony na bazie orzechów o smaku pistacji z gorzką czekoladą oraz migdała z miodem, a także musli o smaku jagody z maliną i nasionami chia oraz czekolady z orzechami i chia. Batony w kategorii cenowej 1,99-2,49 zł trafiły do sprzedaży w sieciach: Rossmann, Hebe, Żabka, Superpharm, Stokrotka, Tesco i Auchan oraz placówkach Poczty Polskiej. Musli w cenie ok. 8 zł trafi do dystrybucji na początku 2017 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

4health RSS ALERT    /    Marcin Karaszkiewicz RSS ALERT    /    batony RSS ALERT    /    musli RSS ALERT    /    Czechy RSS ALERT    /    Słowacja RSS ALERT    /    Ukraina RSS ALERT    /    Litwa RSS ALERT    /    Łotwa RSS ALERT    /    Estonia RSS ALERT    /    eksport polskej żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • MAxi 2017-01-12 15:52:54
    NA CHWILĘ OBECNĄ TO UKRAINA ZALEWA POLSKĘ TOWARAMI SPOŻYWCZYMI / ZWOLNIONYMI Z CŁA / !!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.75.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!