Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Unitop: Wzrost cen opakowań to wielkie wyzwanie dla firm

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz
  • Data: 18-05-2022, 16:03
Rosnące koszty opakowań to ogromne wyzwanie dla firm, nie tylko dla tych , które intensywnie korzystają z kanałów e-commerce. Przewiduje się nawet dwucyfrowe wzrosty cen tektury falistej – mówi Marek Moczulski, prezes Unitop.
Unitop: Wzrost cen opakowań to wielkie wyzwanie dla firm
Wzrost cen opakowań to wielkie wyzwanie dla firm - mówi Marek Moczulski

Czynniki wpływające na wzrost ceny opakowań

Wskazuje, że na wzrost cen opakowań miały wpływ różne czynniki. Początkowo była to pandemia i zwiększone zapotrzebowanie na kartony z uwagi wzrostów w kanale e-commerce - ograniczona podaż związana z lockdownami, radykalnie rosnące ceny energii, robocizny etc. Następnie wojna na Ukrainie pogorszyła sytuację. Na rynku panuje duża niepewność i trudno jest obecnie oszacować koszty opakowań.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Można powiedzieć, że wszystkie komponenty kosztu wytworzenia radykalnie wzrosły. Nie ma jeszcze w pełni przełożenia wzrostu kosztów wytworzenia na półkach sklepowych

– Marek Moczulski.

Drastyczny wzrost cen surowców

Prezes Moczulski zaznacza, że cały świat boryka się ze wzrostem cen surowców. - Tego typu zjawisko dotyczy praktycznie każdej branży i przekłada się na koszty produktów. Co więcej, wiele firm traci rentowność z powodu wysokich cen surowców, w sytuacji kiedy nie jest możliwe przełożenie w pełni na ceny artykułów w sklepach. Wyzwaniem dla firm produkcyjnych są rosnące ceny wszystkich surowców a w szczególności syropu glukozowego, tłuszczy, kakao, cukru czy zbóż. Przy niskiej rentowności utrzymanie cen produktów bywa niemożliwe - mówi.

Jego zdaniem, przed całą branżą bardzo trudny okres. - Wiele firm staje wobec sytuacji przetrwania a nie rozwoju. Nawet kiedy udaje się poprawiać wyniki sprzedaży to w wielu przypadkach rentowność jest mniejsza albowiem relacja cen producenckich do konsumenckich działa zawsze z opóźnieniem - mówi Marek Moczulski.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!