Maya Rudolph twarzą cukierków M&M's na krótko
Maya Rudolph wystąpiła w pierwszej reklamie marki podczas Super Bowl (12 lutego), wraz z aktorami ubranymi w oryginalne kolory animowanych cukierków - ikon marki. Czerwony M&M's pojawił się w tle trzymając znak "POMOCY".
Mimo tego, że w ramach limitowanej edycji zmieniono nazwę na Ma&Ya's i dodano szkic twarzy aktorki na skorupkę czekoladowych draży, jej okres bycia twarzą marki był krótkotrwały. W kolejnej reklamie podczas Super Bowl oryginalni rzecznicy, czyli animowane (gadające) cukierki zorganizowały konferencję prasową, aby ogłosić swój powrót - "na dobre".
We're back. #SuperBowl pic.twitter.com/3cgiiQdnHP
— M&M’S (@mmschocolate) February 13, 2023
O co chodzi ze skandalem wokół animowanych postaci M&M's?
Pod koniec stycznia marka M&M's z portfolio Mars Wrigley poinformowała o nieokreślonej czasowo przerwie od reklam z animowanymi "gadającymi cukierkami" (spokecandies). To po fali krytyki prawicowych mediów, która rozlała się przy okazji zmian w postaciach oraz kampanii promującej różnorodność.
Przykładowo dwie kobiece postacie M&M nosiły mniej stereotypowo kobiecy strój. Zielonemu M&M'sowi zmieniono kozaczki na obcasie na trampki, Brązowemu skrócono wysokość obcasów, a do grupy dołączył Fioletowy (Purple) o imieniu Wiola, który miał być symbolem wolnej od stereotypów młodej kobiety.
Ponadto marka M&M's rozpoczęła sprzedaż limitowanej edycji, która miała symbolizować "wsparcie dla kobiet, które wywracają status quo".
M&M's ugina się krytyce konserwatystów
To wszystko rozwścieczyło wiele osób o prawicowych poglądach, które twierdziły, że to kolejny przykład „lewactwa”, które poszło za daleko. Wśród osób, które zabrały głos, znaleźli się komentatorzy z Fox News, którzy twierdzili, że M&M’sy są elementem "wojny kulturowej" w USA i zasugerowali, że zmiana M&M’s "służy Chinom", które "przejmują kopalnie minerałów" w czasie gdy Amerykanie feminizują cukierki.
Właściciel marki M&M’s zdecydował się przerwać prokobiecą kampanię reklamową. Wydano także oświadczenie, w którym podkreśliła, że animowane postacie będą miały przerwę od pojawiania się w reklamach.
W oświadczeniu tłumaczono, że M&M'sy "mają łączyć” ludzi, a nie ich dzielić.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

komentarze (0)