Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

W czasie pandemii sklepy najczęściej promowały słodycze i słone przekąski

W okresie pandemii sieci handlowe najczęściej promowały słodycze i słone przekąski. Głównie były to ciasta, ciastka, chipsy i czekolady. W drugiej kolejności retailerzy postawili na napoje. W tym były art. gazowane, soki i wody. Na trzeciej pozycji znalazły się alkohole. Wśród nich były piwa, mocne trunki oraz wina. Nabiał i desery stanowiły czwartą kategorię. Mocno promowano zwłaszcza jogurty, mleko i serki homogenizowane. Listę TOP 5 zamknęły przyprawy, sosy i dodatki.

W czasie pandemii sklepy najczęściej promowały słodycze i słone przekąski
W czasie pandemii sklepy najczęściej promowały słodycze i słone przekąski

W trakcie pandemii sieci handlowe najczęściej promowały w swoich gazetkach słodycze i słone przekąski – w sumie 20,7 tys. razy w ciągu trzech miesięcy. Przede wszystkim były to ciasta i ciastka, chipsy, jak również czekolady.

– W ten sposób sieci ratowały sprzedaż produktów, o których Polacy nie myśleli w pierwszej kolejności, robiąc zapasy na czas pandemii. Konsumenci nabywali w dużej ilości podstawowe artykuły, potrzebne do przetrwania. Nie wiadomo było, jak długo potrwa trudna sytuacja, więc istniało ryzyko przeterminowania. Nie bez znaczenia było też to, że ludzie mieli więcej czasu i chęci na jedzenie chipsów i oglądanie telewizji. To była okazja sprzedażowa – stwierdza dr Maria Andrzej Faliński, wieloletni obserwator rynku detalicznego.  

W drugiej kolejności sieci postawiły na napoje – 12,7 tys. promocji. I w głównej mierze były to art. gazowane, soki, a także wody.

– Tego typu produkty są stale silnie promowane. Natomiast w analizowanym okresie sieci mogły chcieć uniknąć ewentualnego problemu przechowywania ich przez dłuższy okres. Wysoką pozycję napojów gazowanych można wytłumaczyć ryzykiem utraty jakości w przypadku, gdyby pandemia trwała zbyt długo – komentuje Bartłomiej Domański, analityk z Hiper-Com Poland.

Trzecią najczęściej promowaną kategorią były alkohole – 11,3 tys. wskazań. Sieci postawiły głównie na piwo, mocne trunki i wino. Przy tym należy podkreślić, że piwo miało prawie 3-krotną przewagę nad alkoholem mocnym i 4-krotną nad winem.

– Sieci znalazły tzw. popytowy driver w sytuacji, gdy Polacy mieli więcej czasu na oglądanie telewizji i picie piwa w domu. Do tego niedrogi i z pozoru niewinny, w powszechnym odbiorze, alkohol zdystansował inne kategorie trunków. Stymulował też zakup chipsów i paluszków – uważa dr Faliński.

Czwarte miejsce należy do nabiału i deserów – łącznie nieco ponad 7 tys. akcji. W tej grupie głównie promowano jogurty, mleko, a także serki homogenizowane.

– W tym przypadku wysoką liczbę promocji można wyjaśnić mniejszym zainteresowaniem nabiałem w czasie pandemii. Sklepy chciały się pozbyć zalegających zapasów. Produkty te nie słyną z trwałości. W analizowanym okresie największym zainteresowaniem cieszyły się artykuły, które można było dłużej przechowywać – wyjaśnia Michał Majszczyk, analityk z Hiper-Com Poland.

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT    /    słone przekąski RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.187.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!