Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

W kategorii żywności prozdrowotnej jesteśmy 10 lat za Czechami i Słowacją

- Podczas gdy w Polsce boom na musli, produkty owsiane czy batony dopiero się zaczyna, u naszych południowych sąsiadów ta moda powoli się kończy. Sprzedaż batonów proteinowych w Polsce osiąga wielkości określane w promilach, podczas gdy w Czechach producenci robią w tej kategorii wielki biznes - mówi w rozmowie z Portalem Spożywczym Marcin Karaszkiewicz, właściciel firmy MCP Group oraz twórca 4health, nowej marki na rynku żywności.

W kategorii żywności prozdrowotnej jesteśmy 10 lat za Czechami i Słowacją
fot. Facebook.com/Forhealth.musthave

Marcin Karaszkiewicz zwraca uwagę, że, choć w sieciach handlowych w Polsce pojawia się coraz więcej batonów proteinowych, to praktycznie nie znajdziemy ich w asortymencie stacji benzynowych.

- Tymczasem w Czechach i na Słowacji na każdej stacji Slovnaft, Shell czy BP znajdziemy 5-10 różnych indeksów. Ale to nie tylko stacje. W polskim Tesco jest jeden regał prozdrowotny, tam – cały korytarz. W Polsce na rynku płatków śniadaniowych prozdrowotnych typu musli i crunche mamy trzy firmy, które liczą się na rynku i wprowadziły łącznie ponad 20 indeksów. W Czechach też są dwie-trzy firmy, ale indeksów jest ok. 60. Lider na rynku czeskim i słowackim ma 16 produktów musli na półce. Nam, jako głównemu importerowi tej firmy w Polsce udało się wrzucić na półkę jedynie 4-5 smaków tej firmy - dodaje.

Karaszkiewicz przekonuje, że tak duża różnica w poziomie rozwoju rynków żywności prozdrowotnej wynika z odmiennej świadomości konsumentów.

- Czesi wcześniej zaczęli myśleć o tym żeby jeść zdrowiej. U nas ten rynek dopiero zaczyna rosnąć. Według danych za 2015 rok jego wartość to 700 mln zł. Tymczasem na Słowacji, która liczy 5,5 mln mieszkańców, rynek zdrowej żywności wart jest dziś ok. 5 mld zł - mówi.

Twórca marki 4health przyznaje, że w świetle powyższych statystyk polski rynek ma przed sobą znakomite perspektywy rozwoju.

- Analitycy twierdzą, że ta kategoria będzie rosła w tempie około 20 procent rok do roku - dodaje.

4health to nowa marka na polskim rynku żywności prozdrowotnej. W asortymencie znajdują się obecnie dwa batony na bazie orzechów o smaku pistacji z gorzką czekoladą oraz migdała z miodem, a także musli o smaku jagody z maliną i nasionami chia oraz czekolady z orzechami i chia. Batony w kategorii cenowej 1,99-2,49 zł do końca roku trafią do sprzedaży w sieciach: Rossmann, Hebe, Superpharm, Stokrotka, Tesco i Auchan. Musli w cenie ok. 8 zł trafi do dystrybucji na początku 2017 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

4health RSS ALERT    /    Marcin Karaszkiewicz RSS ALERT    /    żywność prozdrowotna RSS ALERT    /    zdrowa żywność RSS ALERT    /    stacje benzynowe RSS ALERT    /    Czechy RSS ALERT    /    Słowacja RSS ALERT    /    sieci handlowe w Polsce RSS ALERT    /    batony RSS ALERT    /    musli RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Jacek 2016-11-29 21:27:04
    Ale bzdura, w polskim Tesco też jest cały korytarz i cała alejka z ekologicznymi produktami, helloł
  • Ania 2016-11-30 14:45:13
    hello a byłeś w Czechach? Druga sprawa trzeba odróżniać produkty pro zdrowotne, produkty ekologiczne, produkty bezglutenowe. Proponuję zrobić wycieczkę do CZ.
  • Michał 2016-12-06 20:29:35
    Szanowna Pani Anno . Jestem pewien że ten człowiek był częściej w CZ niż Pani w toalecie.Pozdrawiam :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.245.255
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!