53,4 proc. badanych deklaruje, iż ceni sobie różnorodność i możliwość wyboru różnych wariantów smakowych produktów. Dla ponad 55% badanych, prosty skład produktu to ważne kryterium wyboru podczas zakupów.

Polscy konsumenci lubią nowości i chętnie sięgają po nowe warianty smakowe. Jak wynika
z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie firmy Wawel, 41,6 proc. ankietowanych twierdzi, iż „lubi eksperymentować i odkrywać nowe smaki produktów spożywczych”.  

Im jesteśmy młodsi, tym bardziej otwarci na nowości – prawie połowa konsumentów do 24 roku życia deklaruje chęć odkrywania nowych smaków produktów spożywczych, a aż 61 proc. z nich w swoich decyzjach zakupowych zwraca uwagę na różnorodność wariantów smakowych. Kolejne 33,6 proc. badanych twierdzi, iż ważna jest dla nich autentyczność wynikająca z oryginalnego pochodzenia produktów.

- Limitowana seria Czekolad Premium „Ziarna Świata” to nasza odpowiedź na oczekiwania współczesnego miłośnika słodyczy. Polacy cenią sobie różnorodność i możliwość wyboru, dlatego zaproponowaliśmy 4 zupełnie nowe produkty, które pozwolą odkrywać smaki z różnych stron świata. Każda z czekolad tworzona jest w oparciu o ziarno z regionalnych plantacji, co jest gwarancją niepowtarzalnych doznań smakowych – mówi Dorota Piwowarska, Category Manager w firmie Wawel.

Wprowadzając kolekcję „Ziarna Świata”, Wawel wzmacnia swoją ofertę czekolad gorzkich.

„To kategoria, która stale rośnie na rynku i w której Wawel ma bardzo mocną pozycję. „Nasza Czekolada Gorzka 70% cocoa należy do bestsellerów w całej kategorii. Z kolei spośród naszych Czekolad Premium największą popularnością cieszy się ta o 90% zawartości ziarna kakaowego. To pokazuje, jak doceniane i modne stały się wytrawne smaki czekolad – mówi Dorota Piwowarska.

Na rynku słodyczy (i nie tylko) rozwija się też trend „clean label”.  Już ponad połowa badanych uznaje prosty, pozbawiony zbędnych dodatków skład za ważne kryterium przy wyborze produktów spożywczych. Największymi zwolenniczkami produktów bez dużej ilości dodatków są kobiety. Krótki skład ceni sobie aż 62 proc. ankietowanych pań – w przypadku mężczyzn liczba ta spada do 48 proc.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl