Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Wawel: konsumenci lubią nowości, nowe warianty smakowe, prosty skład i atrakcyjne opakowania (badanie)

Polscy konsumenci lubią nowości, nowe warianty smakowe i różnorodność. Ważny jest też prosty skład słodyczy (i ogólnie produktów spożywczych), atrakcyjne opakowanie, a także coraz bardziej dbałość o środowisko - wynika z najnowszego badania Agencji Badań Rynku i Opinii SW RESEARCH dla spółki Wawel.

Wawel: konsumenci lubią nowości, nowe warianty smakowe, prosty skład i atrakcyjne opakowania (badanie)
fot. materiały prasowe Wawel

53,4 proc. badanych deklaruje, iż ceni sobie różnorodność i możliwość wyboru różnych wariantów smakowych produktów. Dla ponad 55% badanych, prosty skład produktu to ważne kryterium wyboru podczas zakupów.

Polscy konsumenci lubią nowości i chętnie sięgają po nowe warianty smakowe. Jak wynika
z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie firmy Wawel, 41,6 proc. ankietowanych twierdzi, iż „lubi eksperymentować i odkrywać nowe smaki produktów spożywczych”.  

Im jesteśmy młodsi, tym bardziej otwarci na nowości – prawie połowa konsumentów do 24 roku życia deklaruje chęć odkrywania nowych smaków produktów spożywczych, a aż 61 proc. z nich w swoich decyzjach zakupowych zwraca uwagę na różnorodność wariantów smakowych. Kolejne 33,6 proc. badanych twierdzi, iż ważna jest dla nich autentyczność wynikająca z oryginalnego pochodzenia produktów.

- Limitowana seria Czekolad Premium „Ziarna Świata” to nasza odpowiedź na oczekiwania współczesnego miłośnika słodyczy. Polacy cenią sobie różnorodność i możliwość wyboru, dlatego zaproponowaliśmy 4 zupełnie nowe produkty, które pozwolą odkrywać smaki z różnych stron świata. Każda z czekolad tworzona jest w oparciu o ziarno z regionalnych plantacji, co jest gwarancją niepowtarzalnych doznań smakowych – mówi Dorota Piwowarska, Category Manager w firmie Wawel.

Wprowadzając kolekcję „Ziarna Świata”, Wawel wzmacnia swoją ofertę czekolad gorzkich.

„To kategoria, która stale rośnie na rynku i w której Wawel ma bardzo mocną pozycję. „Nasza Czekolada Gorzka 70% cocoa należy do bestsellerów w całej kategorii. Z kolei spośród naszych Czekolad Premium największą popularnością cieszy się ta o 90% zawartości ziarna kakaowego. To pokazuje, jak doceniane i modne stały się wytrawne smaki czekolad – mówi Dorota Piwowarska.

Na rynku słodyczy (i nie tylko) rozwija się też trend „clean label”.  Już ponad połowa badanych uznaje prosty, pozbawiony zbędnych dodatków skład za ważne kryterium przy wyborze produktów spożywczych. Największymi zwolenniczkami produktów bez dużej ilości dodatków są kobiety. Krótki skład ceni sobie aż 62 proc. ankietowanych pań – w przypadku mężczyzn liczba ta spada do 48 proc.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WWLWAWEL SA

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    zachowania konsumentów RSS ALERT    /    Wawel RSS ALERT    /    Dorota Piwowarska RSS ALERT    /    preferencje konsumenckie RSS ALERT    /    SW Research RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.35.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!