Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Wawel utrzymał pozycję; zwiększył przychody i sprzedaż eksportową

Wawel utrzymał w  2015 swoją mocną pozycję na rynku cukierniczym w Polsce. Zanotował 6-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży i jednocześnie wzrost zysku netto. Celem spółki na najbliższy okres jest dalsza poprawa dystrybucji oraz świadomości posiadanej marki.

Wawel utrzymał pozycję; zwiększył przychody i sprzedaż eksportową
Wawel zwiększył przychody o 6 proc. w 2015 r. fot. Wawel

Dla spółki Wawel rok 2015 to czas obfitujący w wiele nowych i ważnych dla przyszłości firmy projektów. Jednocześnie był to kolejny okres stabilnego wzrostu sprzedaży i budowania silnej pozycji rynkowej marki Wawel

- W 2015 roku rozpoczęliśmy budowę nowego zakładu produkcyjnego w Dobczycach. Inwestycja ta pozwoli na znaczne zwiększenie mocy produkcyjnych, a także umożliwi poszerzenie portfela produktów, dzięki nowoczesnym liniom produkcyjnym i rozwiązaniom technologicznym – mówi Dariusz Orłowski.

- Koncentrujemy się również na rozwoju sprzedaży, zarówno w kraju jak i zagranicą. Umacniamy naszą pozycję lidera sprzedaży pralin i cukierków luzem, dzięki ciągle rosnącej liczbie innowacyjnych ekspozytorów. Znacznie poprawiliśmy również dystrybucję czekolad i pozostałych kategorii produktów  - dodaje.

Przychody ogółem za 2015 rok wyniosły 631,2 mln zł, czyli wzrosły o 6 proc. w stosunku do 2014 roku, gdy sięgnęły 594,2 mln zł. Zysk netto wzrósł do 92,9 mln zł z 88 mln zł w 2014 r.

Wawel podał też w raporcie rocznym, że w 2015 roku sprzedał łącznie 43,8 tys. ton wyrobów, czyli o 8,1 proc. więcej niż w 2014 roku (40,5 tys. ton).

Rośnie eksport Wawela

Wawel zwiększył też przychody ze sprzedaży eksportowej o 29,9 proc. w 2015 roku, wyniosły one 49,9 mln zł wobec 39,7 mln zł w 2014 r. Przychody ze sprzedaży krajowej wzrosły o 4,8 proc. w 2015 r. do 581,3 mln zł z 554,5 mln zł.

- Pozyskujemy nowe rynki zbytu, dzięki wysokiej jakości wyrobów i szerokiej ofercie produktowej, odpowiadającej na zróżnicowane potrzeby klientów zagranicznych – mówi Dariusz Orłowski.

- Skupiamy się przede wszystkim na rynkach Unii Europejskiej i obecności naszych produktów w coraz większej liczbie zagranicznych sieci handlowych - dodaje.

Prowadzone inwestycje i plany

Do najważniejszych wydarzeń które nastąpiły w 2015 roku należy zaliczyć m.in.  rozpoczęcie budowy nowego zakładu produkcyjnego.

W grudniu 2015 r. spółka rozpoczęła budowę nowego zakładu produkcyjnego w Dobczycach na terenach Specjalnej Strefy Ekonomicznej, a także prowadziła dalszą modernizację zakładu produkcyjnego w Dobczycach. W roku 2015 następowała dalsza modernizacja parku maszynowego i zwiększenie mocy produkcyjnych w wybranych obszarach.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WWLWAWEL SA

więcej informacji:

Wawel RSS ALERT    /    Wawel wyniki RSS ALERT    /    Wawel inwestycje RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.35.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!