Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Wawel z gorszymi wynikami w I półr. 2020 przez pandemię. Działalność nie została zakłócona w sposób trwały

Wawel opublikował wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2020 roku. Przychody ze sprzedaży spadły o 13 proc. rdr do 208,2 mln złotych. Niewątpliwie nadzwyczajna sytuacja wywołana pandemią COVID-19 miała wpływ na wyniki spółki w pierwszym półroczu 2020 r. Wawel zapewnia, że na dzień dzisiejszy nie widzi ryzyka przerwania łańcuchów dostaw, a działalność spółki nie została zakłócona w sposób trwały i istotny.

Wawel z gorszymi wynikami w I półr. 2020 przez pandemię. Działalność nie została zakłócona w sposób trwały
Wawel zapewnia, że na dzień dzisiejszy nie widzi ryzyka przerwania łańcuchów dostaw, a działalność spółki nie została zakłócona w sposób trwały i istotny. fot. Wawel

Spółka wypracowała zysk brutto w wysokości 16,7 mln zł, co oznacza spadek o 6,9 mln złotych, tj. o 29 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku. Z raportu wynika też, że zysk operacyjny spadł o 27 proc. do 15,7 mln złotych.

- Spadek przychodów ze sprzedaży oraz wskaźników finansowych w I półroczu 2020 w porównaniu do I półrocza 2019 spowodowany jest głównie wpływem jaki miały ograniczenia w handlu i tym samym zmniejszenie popytu na produkty Spółki na skutek pandemii Covid-19. – czytamy w raporcie finansowym spółki Wawel.

Na osiągnięty przez spółkę wynik brutto w I połowie 2020 r., w porównaniu do analogicznego okresu 2019 r. wpływ miały przede wszystkim następujące czynniki:   spadek przychodów ze sprzedaży o 31,8 mln zł;  spadek wartości zysku brutto ze sprzedaży o 18,6 mln zł;  spadek wartości kosztów sprzedaży o 1,1 mln zł; spadek wartości kosztów ogólnego zarządu o 10,9 mln zł

Wpływ pandemii COVID-19

Niewątpliwie nadzwyczajna sytuacja wywołana pandemią COVID-19 miała wpływ na wyniki spółki w pierwszym półroczu 2020 r. Wprowadzone w kraju restrykcje związane z pandemią w połączeniu z zamrożeniem gospodarki spowodowały dla konsumentów istotne ograniczenia w dostępie do znacznej części sklepów stacjonarnych (sklepy małoformatowe, dyskonty, super i hiper markety) w okresie od drugiej połowy marca do początku maja.

- Zaistniała sytuacja wpłynęła bezpośrednio na poziom sprzedaży w drugim kwartale, przy czym po kwietniowym spadku sprzedaży wynikającym wprost z odgórnych ograniczeń w handlu detalicznym, od maja można było obserwować powrót do normalnej aktywności po stronie zamawiających i kupujących. Ostatecznie w pierwszym półroczu br. przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom 86% obrotu zrealizowanego w porównywalnym okresie 2019 r. – czytamy w raporcie finansowym spółki.

Czynniki te niewątpliwie wpłynęły na podjęte przez spółkę - niemal natychmiast - działania mające na celu ograniczenie kosztów związanych z bieżącą działalnością operacyjną.

- W momencie gdy zaczęła się pandemia nie wiedzieliśmy ile potrwa ta nadzwyczajna sytuacja i jakich skutków gospodarczych w skali makro można się spodziewać. Podjęte działania w zakresie zarówno wewnętrznego przeorganizowania struktur spółki, w tym w szczególności pionu handlowego jak również ograniczenia kosztów bieżących, miały na celu dostosowanie spółki do nowej rzeczywistości i zmienionego otoczenia, w którym przyszło nam funkcjonować – podaje Wawel.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WWLWAWEL SA

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    Wawel RSS ALERT    /    wyniki Wawel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.167.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!