• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Wawel z nieco gorszymi wynikami w I kw. 2021 przez COVID-19

Spółka Wawel w pierwszym kwartale 2021 roku zanotowała lekki spadek przychodów oraz zysków w stosunku do takiego samego okresu roku 2020. Głównym czynnikiem wpływającym na działalność spółki pozostaje pandemia koronawrisua i jej wpływ na gospodarkę oraz zachowania konsumentów.
  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-04-2021, 10:32
Wawel z nieco gorszymi wynikami w I kw. 2021 przez COVID-19
fot. za wawel.com.pl
  • Przychody ze sprzedaży spółki Wawel spadły w pierwszym kwartale 2021 roku do 132,6 mln zł z 134,4 mln zł rok wcześniej.
  • Zysk netto z działalności kontynuowanej spółki wyniósł 13,3 mln zł wobec 13,7 mln zł rok wcześniej.
  • Obecnie trudno jest precyzyjnie oszacować wpływ trwającej nadal pandemii i jej skutków na wyniki spółki w kolejnych kwartałach.

- Zagrożenie koronawirusem, z jakim cały czas mamy do czynienia oraz wprowadzane w związku z tym odgórne obostrzenia wpływają na zachowania i nawyki zakupowe konsumentów, co w ostatecznym efekcie wpływa na poziom wyników realizowanych przez spółkę. Na chwilę obecną trudno jest precyzyjnie oszacować wpływ trwającej nadal pandemii i jej skutków na wyniki spółki w kolejnych kwartałach – tłumaczy spółka raporcie kwartalnym.

Z raportu kwartalnego spółki Wawel wynika, że przychody ze sprzedaży spadły w pierwszym kwartale 2021 roku do 132,6 mln zł z 134,4 mln zł rok wcześniej, natomiast zysk operacyjny wyniósł 16,51 mln zł wobec 16,53 mln zł.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

W pierwszym kwartale 2021 roku spółka Wawel wypracowała zysk przed opodatkowaniem w wysokości 16,6 mln zł, co oznacza spadek o 0,6 mln PLN, tj. o 3,4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2020 roku.

Na osiągnięty przez spółkę wynik finansowy w pierwszym kwartale 2021 r., w porównaniu do analogicznego okresu 2020 r. wpływ miały przede wszystkim: spadek przychodów ze sprzedaży o 1,9 mln zł, spadek wartości kosztów ogólnego zarządu o 1,4 mln zł, spadek wartości kosztów ze sprzedaży o 2,3 mln zł.

Z kolei zysk netto z działalności kontynuowanej wyniósł 13,3 mln zł wobec 13,7 mln zł rok wcześniej.

Co w kolejnych kwartałach?

Spółka wskazuje też czynniki, które w jej ocenie będą miały wpływ na osiągane przez nią wyniki w perspektywie co najmniej kolejnego kwartału.

Do głównych zagrożeń i czynników ryzyka należy zaliczyć m.in.: wahania sprzedaży związane ze zmianami strukturalnymi zachodzącymi na rynku detalicznym, w efekcie których spółka spodziewa się większych wahań przychodów ze sprzedaży, niż było to w okresach historycznych. Jednak na dzień dzisiejszy trudno jest precyzyjnie oszacować wpływ tych wahań na poziom sprzedaży oraz na wyniki spółki w całym 2021 roku.

Kolejnym czynnikiem jest dynamiczny wzrost kosztów produkcji związany z rosnącymi cenami surowców i opakowań, co może wpłynąć negatywnie na osiąganą marżę, gdyż w okresie trwającej pandemii trudno będzie skompensować wzrost kosztów produkcji podwyżką cen.

Następnym czynnikiem jest wpływ pandemii COVID-19 na spółkę i jej otoczenie.

- Niewątpliwie w dalszym ciągu nadzwyczajna sytuacja wywołana pandemią COVID-19 będzie miała wpływ na wyniki, jakie spółka będzie osiągać w kolejnych kwartałach (…) Wprowadzane okresowo restrykcje związane z pandemią w połączeniu z „zamrożeniem” gospodarki powodują dla konsumentów ograniczenia w dostępie do znacznej części sklepów stacjonarnych (sklepy małoformatowe, dyskonty, super i hiper markety) – czytamy w raporcie.

Spółka podaje też, że z punktu widzenia potencjalnych zagrożeń związanych z epidemią COVID-19 w kontekście ochrony zdrowia pracowników, w obydwu zakładach produkcyjnych, które zlokalizowane są w Dobczycach jak również w biurach spółki znajdujących się w Dobczycach i Krakowie, Wawel podjął działania mające charakter prewencyjny, których celem było ograniczenie możliwości rozprzestrzeniania się wirusa.

Natomiast w kontekście dostaw surowców i opakowań należy podkreślić, iż struktura zakupów – nie licząc miazgi kakaowej – jest zdywersyfikowana i na dzień dzisiejszy spółka nie identyfikuje ryzyka przerwania łańcuchów dostaw.

Z kolei w przypadku miazgi kakaowej, która jest głównym surowcem produkcyjnym zostały podjęte działania o charakterze prewencyjnym, celem zabezpieczenia ciągłej dostępności tego surowca, tak aby proces produkcyjny i związana z tym realizacja zamówień mogły przebiegać bez zakłóceń, czego efektem jest widoczne w bilansie zwiększenie stanów magazynowych.

Drugim, równoważnym czynnikiem determinującym podjęte działania prewencyjne była strukturalna zmiana na rynku kakao polegająca na wprowadzeniu od 1 października 2020 r. stałej, dodatkowej opłaty (tzw. LID – „Living income differential”) w wysokości 400,00 USD, doliczanej do każdej tony ziarna kakaowego, co w przeliczeniu na miazgę kakaową daje wartość 500,00 USD na tonę.

Zarząd spółki na bieżąco monitoruje rozwój zagrożenia związanego z epidemią COVID-19.

Słodycze - szeroką ofertę kupna/sprzedaży znajdziesz w serwisie Giełda Rolna.

 

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!