Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Wiceprezes ZPC Otmuchów: Musimy dywersyfikować sprzedaż

Na polskim rynku słodyczy jest coraz mniej miejsca. Dlatego znakomita większość producentów szuka możliwości dywersyfikacji przychodów. Najczęściej wybieraną ścieżką w ramach tych działań jest rozwijanie eksportu – mówi Bartłomiej Bień, wiceprezes i zarazem dyrektor ds. sprzedaży i marketingu ZPC Otmuchów.
  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-11-2015, 14:32
Wiceprezes ZPC Otmuchów: Musimy dywersyfikować sprzedaż
(fot. Łukasz Rawa)

Grupa Otmuchów wyraźnie intensyfikuje działania proeksportowe, co widać w wynikach opublikowanych po trzecim kwartale tego roku. Udział eksportu w całości sprzedaży wzrósł do 18 proc., zaś w wartościach bezwzględnych sprzedaż eksportowa wzrosła o ponad 3 mln zł. - Z punktu widzenia naszej firmy wszystkie rynki eksportowe są dobre. Planując eksport zwracamy uwagę przede wszystkim na ich pojemność sprzedażową oraz możliwości uzyskania godnej marży na sprzedaży naszych produktów – komentuje Bartłomiej Bień.

- Oczywiście przed podjęciem działań na potencjalnie interesującym rynku, analizujemy również szereg innych czynników, m.in. odległość kraju, do którego chcemy eksportować, gdyż koszty logistyki są obecnie dość wysokie. Ważnym elementem we współpracy zagranicznej jest też pewność kontraktów, które podpisujemy z nowymi klientami lub odnawiamy. Kolejna istotna rzecz to zagrożenie czynnikami, na które nie mamy wpływu, takimi jak np. embarga czy kwestie związane z bezpieczeństwem – dodaje.

Wiceprezes ZPC Otmuchów podkreśla, że podjęta pół roku temu decyzja o przyspieszeniu ekspansji zagranicznej jego spółki jest konsekwentnie realizowana. – Niezależnie od tego jakie czasowe wahania mogą się pojawić, naszym celem jest zwiększenie eksportu, szczególnie produktów z tych kategorii, w których jesteśmy liderami rynkowymi. Wiąże się to z optymalizacją kosztową. Z drugiej strony nasza firma stawia na innowacje. Dla klientów, którzy są tym zainteresowani, wprowadzamy produkty, jakich jeszcze nikt do tej pory nie widział – zaznacza Bień.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Wracając do tematu eksportu. Chcemy go rozwijać przede wszystkim na dwóch płaszczyznach. Pierwszą z nich jest współpraca z klientami sieciowymi, drugą współpraca z klientami na poziomie B2B. Oba kierunki będziemy konsekwentnie i permanentnie rozwijać – zapowiada wiceprezes ZPC Otmuchów.


Wypowiedź pochodzi z panelu „Kierunki i bariery rozwoju eksportu słodyczy”, który odbył się na konferencji Rynek Słodyczy 2016 r.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • beza 2015-12-18 11:30:46

    Tak sprzedaż rośnie a pracownicy mają coraz niższe pensje,śmieszny socjal i umowy śmieciowe,niedługo kadra z Odry sama zostanie wtedy może oczy im się otworzą.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!