Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

Włochy: Konsumpcja słodyczy i ciast na Wielkanoc spadnie o 40 procent

Konsumpcja w czasie Wielkanocy we Włoszech będzie niższa o 25 proc. - prognozuje organizacja konsumencka Codacons. Największy spadek, o 40 proc., dotyczy sektora sprzedaży słodyczy i ciast. Szacuje się, że Włosi ogółem wydadzą o 300 mln euro mniej niż rok temu.

Włochy: Konsumpcja słodyczy i ciast na Wielkanoc spadnie o 40 procent
Włochy: Największy spadek, o 40 proc., dotyczy sektora sprzedaży słodyczy i ciast, fot shutterstock

Wielkanoc na stołach we Włoszech to dekorowane ciasta drożdżowe, czyli tzw. colomby, oraz wielkie czekoladowe jajka. Co roku sprzedawane są ich miliony.

I właśnie tych tradycyjnych elementów zabraknie, bo - jak zaznacza stowarzyszenie konsumentów - pandemia zmienia przyzwyczajenia ludzi zmuszonych do pozostania w domu w czasie świąt i wpływa na znaczne ograniczenie przez nich zakupów.

Więcej osób niż dotychczas przygotuje wielkanocne ciasta w domu, rezygnując z zakupu gotowych wypieków ze sklepów i cukierni. W tym roku dominuje sięganie do domowych przepisów i kreatywność - odnotowano.

Znacznie ma spaść też według tych prognoz konsumpcja jagnięciny, najpopularniejszego mięsa podawanego we Włoszech podczas wielkanocnego obiadu. Spożycie tego rodzaju mięsa zmaleje o 35 procent, a jego sprzedaż zmniejszy się z 5 tysięcy ton przed rokiem do 3200 ton. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Włochy RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    Wielkanoc RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.172.213
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!