Zielona super żywność wzmocni rynek innowacyjnych przekąsek

Wraz ze wzrostem popularności całodziennych przekąsek, które wypierają tradycyjne posiłki, producenci żywności i napojów wprowadzają na rynek różnorodną gamę wygodnych i pożywnych posiłków do spożycia „w biegu”. Zaletą przekąsek jest nie tylko to, że można je łatwiej przetransportować i zjeść w dowolnym miejscu, ale także wysoka wartość odżywcza i energetyczna.
Próbą włączenia się w trend zwiększonego zainteresowania Polaków zdrowymi przekąskami było wprowadzenie na rynek w marcu 2016 r. przez firmę Purella Food surowych przekąsek wzbogaconych chlorellą. Nowa gama produktów pod nazwą Chlorella Natural Energy Bar oferowana jest w trzech wariantach smakowych: orzechowa, żurawinowa i pomarańczowa. Wszystkie są w stu procentach naturalne: nie zawierają cukru, soi, glutenu i laktozy. W każdym z produktów oferowanych przez Purella Food znajduje się jeden "superskładnik". Oprócz chlorelli są to kamu kamu, baobab i jagody goji.
Założona w 2015 roku Purella Food zaczynała jako producent suplementów diety na bazie chlorelli, np. czystej chlorelli w tabletkach, a także shake'ów w proszku o smaku czekoladowym, owoców leśnych i mango. Firma promuje chlorellę na rynku polskim jako bogatą w składniki odżywcze zieloną żywność. W promowaniu swoich produktów Purella Food wykorzystuje szczególnie media społecznościowe. W przekazie marketingowym firma podkreśla detoksykujące właściwości chlorelli, wysoką energetyczność, a także jej pozytywny wpływ na zwiększenie odporności. Producent zwraca także uwagę na wysoką zawartość chlorofilu i beta-karotenu, a także ukazuje chlorellę jako dobre źródło wysokiej jakości białka roślinnego, co czyni ją szczególnie polecaną dla wegetarian i wegan.
Pomimo wysokiej wartości odżywczej, chlorella pozostaje wciąż rzadko spotykanym składnikiem przekąsek wprowadzanych na rynek światowy. Od marca 2013 do lutego 2016 r. ich globalny udział wyniósł mniej niż 1 procent. Za 70 proc. przekąsek wzbogaconych chlorellą odpowiadały Stany Zjednoczone, 17 procent Kanada, a 9 proc. Finlandia. Dla porównania w tym samym czasie spirulina była wykorzystywana nieco częściej, stanowiąc 1 proc. nowości produktowych.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Circle K wdraża innowacyjne rozwiązania, w tym nowe sposoby płatności i bitomaty
-
Intenson i Kombinat Konopny nawiązują współpracę
-
casualowy piątek
Pokarmy dawnego świata wracają na polskie talerze
-
Nie wszyscy chcą nowości. Konsumenci wracają do korzeni
-
Kampania reklamowa marki BeRAW Kids „Aktywny Rodzic – Aktywne Dziecko” wystartowała!
-
Intenson: Ukraina była dla nas znaczącym rynkiem eksportowym
-
Mintel: Na ile wojna zmienia trendy konsumenckie w Polsce?
-
Minikiwi zdobywa polskich konsumentów
-
Bakalland i Purella łączą siły. W planach nowości i ekspansja
-
Anna Lewandowska zatrudni CEO od „kulek mocy”. Jakie są warunki?
komentarze (0)