• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

ZPC Otmuchów na EEC: Popyt wrócił do poziomu sprzed pandemii

W ubiegłym roku dokonaliśmy wiele zmian, jeśli chodzi o ofertę produktową. I spodziewamy się dalszej dynamiki w tym roku – powiedział Marek Piątkowski, prezes zarządu ZPC Otmuchów, podczas debaty „Eksport żywności w cieniu pandemii i ekowyzwań”, która odbyła się w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
  • Autor: Jakub Szymanek
  • Data: 22-09-2021, 12:09
ZPC Otmuchów na EEC: Popyt wrócił do poziomu sprzed pandemii
Marek Piątkowski podczas debaty ocenił wpływ pandemii na eksport ZPC Otmuchów. / fot. materiały prasowe ZPC Otmuchów

Marek Piątkowski podczas debaty ocenił wpływ pandemii na eksport ZPC Otmuchów.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

– Ubiegły tok to pandemia, która zmieniła bardzo dużo w sposobie funkcjonowania wielu firm, w tym naszej. Spotkaliśmy się z dużym popytem na nowe kategorie produktowe jak żywność funkcjonalna, przekąski. W tym roku sytuacja się ustabilizowała i wracamy do sytuacji, którą mieliśmy przed pandemią. Popyt wrócił do poziomu sprzed pandemii. Zatrzymała się na bardzo dużym poziomie kategoria suplementów diety. Gro wzrostu wynika z rozwoju w tym segmencie i tu bardzo rozwijamy się, i przygotowujemy kolejne inwestycje w tym segmencie – tłumaczył Marek Piątkowski.

– Część rynku ma swoje gusta. Dotyczy to produktów zawierających czekoladę. Chociaż to zależy od rynku i gustów tam panujących. Tutaj kluczowa jest nasza praca z klientami, aby dostosować produkt do lokalnego rynku. W ubiegłym roku dokonaliśmy wiele zmian, jeśli chodzi o ofertę produktową. I spodziewamy się dalszej dynamiki w tym roku. Dzięki zmianom właścicielskim, a przypomnę, że naszym nowym właścicielem jest Kervan Gida, sprzedajemy nasz produkty na nowe rynki, na których wcześniej nie byliśmy obecni – dodał.

ZPC Otmuchów eksportuje na nowe rynki 

Zdaniem prezesa Otmuchowa podwyżki cen surowców oraz prądu i innych mediów przełożą się na wyższe ceny gotowych produktów.

– Pandemia w ubiegłym roku sprawiła, że większość klientów oczekuje, żeby zakład produkcyjny był nie dalej niż w ciągu dwóch dni od nich. Przez to cześć firm zamienia dostawcę spoza Europy na tych z Europy. Dzięki temu rozpoczęliśmy współpracę z krajami w Europie Zachodniej. Nastąpiły zmiany w kosztach logistyki i importu. Dzisiaj mniej sprzedajemy do Azji i Ameryki Północnej, ponieważ po pierwsze transport jest trudniejszy, a po drugie droższy, co oznacza, że współpraca jest mniej opłacalna – ocenił prezes zarządu ZPC Otmuchów.

– Na pewno sytuacja z cenami ma wpływ na nasz eksport. Cena surowców, opakowań, mediów rośnie i na pewno rok 2022 będzie rokiem wzrostu cen. Już dzisiaj widzimy po kontraktach, że te oferty są wyższe. Jest problem z dostępnością opakowań. Natomiast media będą w przyszłym roku droższe i wpłynie to na ceny naszych produktów. I już dzisiaj rozmawiamy z klientami na temat tego, z czym będziemy musieli się zmagać i przełoży się to na ceny gotowych produktów – dodał.

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!