Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

ZPC Otmuchów ze spadkiem przychodów we wszystkich segmentach w 2015 r.

Grupa ZPC Otmuchów zanotowała w 2015 roku spadek przychodów ze sprzedaży w każdym podstawowym segmencie działalności w porównaniu do 2014 roku. Spadł też zysk netto grupy i pogorszyły się wskaźniki rentowności.

ZPC Otmuchów ze spadkiem przychodów we wszystkich segmentach w 2015 r.
fot. grupaotmuchow.pl

- W ubiegłym roku miało miejsce wiele istotnych dla Spółki wydarzeń. Nie był to okres łatwy, głównie ze względu na warunki rynkowe, w tym zmiany w polityce zakupowej krajowych sieci handlowych oraz programy dywersyfikacji dostawców. Istotnie i negatywnie wpłynęły one na wyniki finansowe zanotowane przez Grupę w zeszłym roku – mówi Mariusz Popek, prezes ZPC Otmuchów.

- Trzeba jednak podkreślić, że nawet w tak trudnych warunkach rynkowych Grupa Otmuchów zachowała rentowność i zanotowała pozytywne przepływy pieniężne. Równocześnie znacząco obniżyła też zadłużenie finansowe. To dowód naszej odporności i dobry punkt wyjścia do rozwoju w kolejnych latach - dodaje.

Przychody grupy kapitałowej ZPC Otmuchów w roku 2015 zmniejszyły się o 13,52 proc. względem roku 2014 i wyniosły 241,9 mln zł wobec 279,8 mln zł rok wcześniej.

- Jest to głównie wynik dywersyfikacji dostawców głównego odbiorcy oraz dodatkowych czynników mających wpływ na różnicę w przychodach względem 2014 roku takich jak: zmiana polityki zakupowej dyskontów, które systematycznie poszerzały półkę produktów brandowych kosztem private label oraz wyższa baza przychodów w pierwszym kwartale 2014 roku (zatowarowanie sieci REWE) – wyjaśnia ZPC Otmuchów.

Grupa wskazuje też na wzrost cen kluczowych surowców, takich jak kuwertura mleczna oraz cukier, wyższe koszty logistyki wynikające ze spadku średniej ilości palet na transport oraz wyższe koszty R&D związanych z nowymi projektami.

Zysk netto grupy spadł do 3,8 mln zł z 9,2 mln zł w 2014 r.

Wskaźniki rentowności na każdym poziomie działalności grupy pogorszyły się. W efekcie mniejszego procentowego spadku kosztu własnego sprzedaży względem przychodów marża brutto ze sprzedaży w 2015 roku wyniosła 20,48 proc. (spadek o 2,08 pkt proc.). Wskaźniki płynności w roku 2015 wykazywały poziomy zbliżone do roku 2014 co świadczy o wysokiej zdolności do terminowego regulowania zobowiązań przez spółki z grupy.

Wzrost znaczenia w sprzedaży grupy zanotował segment żelek, którego udział wzrósł do 16 proc. w roku 2015 wobec 14 proc. w roku 2014. Przychody tego segmentu spadły o 4,1 proc. do 38,2 mln zł.

Największy spadek rok do roku zanotował segment słonych przekąsek, którego sprzedaż zmniejszyła się o prawie 36 proc. do 18,14 mln zł. W związku z powyższym udział tego segmentu w sprzedaży zmniejszył się o 2 pkt proc. z 10 proc. w 2014 roku do 8 proc. w roku 2015.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

OTMZakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów SA

więcej informacji:

Otmuchów RSS ALERT    /    ZPC Otmuchów RSS ALERT    /    wyniki Otmuchowa RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT    /    Mariusz Popek RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • biznes 2016-03-29 22:56:08
    no tak to jest jak się za grosze handluje z biedronka a potem jeszcze dopłaca. nie dość, że wy nie zarabiacie to jeszcze lokalny rynek psujecie tym czymś , że opolanka i trufla w biedronce jest po 14,99 a na hurtowni trzeba zapłacic 15,65

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.254.197
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!