- Przejęcie Żabki byłoby dla 7-Eleven racjonalne, dla właścicieli Żabki korzystne. Nie znamy natomiast odpowiedzi na pytanie, czy obie strony są tym zainteresowane - mówi w wywiadzie dla portalspozywczy.pl, Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry.
Wojna cenowa w kategorii mleka rozpoczęła się już w Wielkiej Brytanii, gdzie obniżki – po raz pierwszy od 2020 r. - wprowadziło Tesco, a po nim Sainsbury’s. Czy mleko i nabiał będą kolejnymi symbolami odwilży cenowej? Przeanalizowaliśmy sytuację na polskim rynku handlu produktami mleczarskimi i porównaliśmy ją do danych z Wysp Brytyjskich.
Przejęcia w mleczarstwie na szerszą skalę stały się faktem, choć takie przypadki były już obserwowane wcześniej. W obecnej sytuacji, kiedy wszyscy zarówno producenci mleka jak i przetwórcy borykają się z bardzo wysokimi kosztami, niestety opłacalność produkcji spada – mówi Dorota Grabarczyk, analityk rynku mleka Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka.
Liderem wzrostów cen wśród produktów spożywczych w marcu br. był cukier, za który trzeba zapłacić ponad 80 proc. więcej niż rok temu. Co ciekawe jego ceny spadły o w ujęciu miesięcznym, czyli w porównania do stycznia br. Więcej niż 30 proc. rdr zdrożał nabiał, w tym głównie mleko i jaja.
Napływ zboża z Ukrainy spowodował ogromne zamieszanie na rynku zbóż w Polsce. Jak ta sytuacja wpływa na działalność producentów makaronów w Polsce, pytamy Marka Dąbrowskiego, prezesa Polskiej Izby Makaronu.
7-Eleven to słynna i gigantyczna sieć sklepów convenience, która pochodzi z USA, ale jej właścicielem jest koncern Seven&I Holdings z siedzibą w Tokio. Jaka jest historia spółki oraz sieci, wyniki finansowe, strategia i plany rozwoju?
Z Tomaszem Stamirowskim, partnerem zarządzającym Funduszu Avallon oraz Marcinem Konarskim, partnerem w Avallon MBO rozmawiamy m.in. o fali konsolidacji w mleczarstwie oraz o perspektywach, jakie dla rynku fuzji i przejęć w branży spożywczej niesie 2023 rok.
Palarnia HAYB wprowadziła na rynek kawę speciality typu barrel aged. Tym razem ziarna kawy trafiły do beczki po bourbonie i imperialnym stoucie od Browaru Artezan. O procesie powstawania tego typu kawy oraz kooperacjach palarni kawy z producentami alkoholi rozmawiamy z Mateuszem Tryjanowskim, head of marketing & e-commerce w stołecznej palarni kawy HAYB.
Ukraińska Narodowa Agencja ds. Zapobiegania Korupcji (NAZK) publikuje zestawienie "Międzynarodowych sponsorów wojny". Są na niej firmy, które wciąż działają w Rosji i ich menadżerowie, a także obcokrajowcy zasiadający w zarządach rosyjskich firm. Sprawdziliśmy, kto z branży spożywczej i handlowej znalazł się w tym "niechlubnym" zestawieniu.
Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku
Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze
Obserwuj Portal Spożywczy na Instagramie
Portal Spożywczy: dołącz do nas na LinkedIn
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych
Globalny kanał RSS
Zobacz więcej kanałów RSS
NEWSLETTER
NAPISZ DO NAS
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!