Firma Atlanta A.M., wyłączny dystrybutor marki Melissa Primo Gusto w Polsce, przedłużyła umowę najmu w Segro Business Park Warsaw, Żerań. Przez kolejne trzy lata w magazynie o powierzchni 1 750 mkw przechowywane będą m.in. makarony, przetwory pomidorowe i kremy balsamiczne. W transakcji pośredniczyła firma doradcza Colliers International.
- Kształt opakowań zbiorczych uzależniony jest od oczekiwań i wymagań naszych klientów. W przypadku wdrażania nowych rozwiązań oczekiwania wobec producentów opakowań tekturowych odnoszą się przede wszystkim do kwestii technicznych – opakowania powinny być odpowiednio zaprojektowane, łatwe do złożenia i wytrzymałe - mówi Adam Dyszyński, dyrektor zarządzający Atlanta AM.
- 2015 r. był udany dla branży makaronów i produktów śródziemnomorskich zarówno
w Polsce, jak i na świecie. Urodzaj cieszy, szczególnie po wyjątkowo słabym roku 2014. Większe plony były bardzo widoczne w przypadku pomidorów i oliwek, co przełożyło się na lepszą jakość sprzedawanych produktów - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Adam Dyszyński, dyrektor zarządzający Atlanta AM w Polsce.
- Rynek makaronów w Polsce rozwija się w związku z tym, że panuje trend urozmaicania polskiej kuchni. Ostatnio obserwujemy spore zapotrzebowanie na makaron z pszenicy durum. Drugim trendem jest różnorodność form, kształtów, kolorów makaronu. Trzeci to potrzeba zdrowego odżywiania. Coraz bardziej popularne są makarony pełnoziarniste, ekologiczne, razowe, czy bezglutenowe - mówi Adam Dyszyński, dyrektor zarządzający w spółce Atlanta AM
- Na polskim rynku obserwujemy rosnące zainteresowanie kulturą śródziemnomorską. Widać to nie tylko w sposobie gotowania Polaków, ale również w rosnącej liczbie restauracji, które specjalizują się w tej kuchni. Nasza strategia opiera się na wykorzystaniu tego trendu. Cieszy nas, że Polacy nie boją się eksperymentować i chcemy dostarczać im oryginalnych produktów, zwłaszcza, że nasze produkty pod marką Melissa Primo Gusto pochodzą z Włoch i Grecji - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Adam Dyszyński, Dyrektor zarządzający Atlanta AM.
Spółka Atlanta AM, dystrybutor makaronów i innych produktów śródziemnomorskich , ma nowego dyrektora zarządzającego - Adama Dyszyńskiego, byłego prezesa Heinz w Polsce. Zmieniły się także osoby odpowiedzialne za prowadzenie działań handlowych. Przekształcenia w firmie są zapowiedzią dynamicznego rozwoju oraz ekspansji spółki na polskim rynku. Atlanta AM jest wyłącznym importerem i dystrybutorem takich marek, jak Melissa, Primo Gusto, czy Tomatera.
Rok 2013 przyniósł sporo zmian na najwyższych stanowiskach w wielu firmach z branży FMCG. Karuzela transferowa rozkręcała się powoli, ale już latem minionego roku zmiany następowały lawinowo, a jesień tylko pogłębiła ten trend. Poniżej prezentujemy zestawienie wybranych transferów kadrowych w firmach spożywczych, a także związanych z sektorem FMCG między styczniem 2013 r. a początkiem marca 2014 r.
- Rozbudowujemy zakład w Pudliszkach, gdzie przenoszona jest produkcja dań gotowych z Międzychodu. Fabryka w Pudliszkach będzie kompleksowo obsługiwała procesy produkcji i logistyki Heinz Polska. Ponadto Pudliszki są jedną z najmocniejszych marek w Polsce oraz wiodącym graczem rynkowym w kluczowych kategoriach - zapewnia Katarzyna Gospodarek, rzecznik prasowy Heinz Polska.
Władze HJ Heinz zdecydowały o zamknięciu pięciu zakładów produkcyjnych w Europie, Stanach Zjednoczonych i w regionie Pacyfiku. Heinz chce w ten sposób zwiększać efektywność produkcji i wydajność w skali globalnej. Pracę straci od 800 do 1000 osób - informuje just-food.com.
Wysokie ceny surowca, a także problemy z jego jakością i dostępnością w 2010 r. przyprawiły o ból głowy niemal wszystkie firmy przetwarzające owoce i warzywa. Gwałtowny wzrost kosztów spowodował, że przetwórcy musieli poprawić efektywność działalności, by nie odstraszyć konsumenta podwyżkami.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowego rozwoju marek Pudliszki oraz Heinz. Będziemy więc inwestować w portfolio produktów w obszarach ekspertyzy marki oraz proponować konsumentom nowe, ciekawe produkty spełniające ich potrzeby - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Adam Dyszyński, prezes firmy Heinz Polska.
- Polacy są przywiązani do swoich ulubionych potraw, a nowinki takie, jak kuchnia orientalna nie są jeszcze szczególnie rozpowszechnione - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Adam Dyszyński, prezes firmy Heinz Polska.
- W ubiegłym roku surowce drastycznie drożały, nawet o kilkadziesiąt procent. Na tę wyjątkowo trudną sytuację złożyło się wiele czynników, z których część ma charakter trendów międzynarodowych i zapewne niestety długofalowych. Jednym z nich jest stały wzrost potrzeb konsumpcyjnych na rynkach rozwijających, za którym nie nadąża podaż produktów spożywczych - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Adam Dyszyński, prezes firmy Heinz Polska.
- Kluczowy jest dla nas nadal rozwój organiczny, ponieważ widzimy potencjał w ważnych dla firmy kategoriach - sosach, ketchupach, produktach pomidorowych, daniach gotowych. Jednak gdy przychodzimy codziennie do pracy, to nie zastanawiamy się, kogo by dziś kupić, ale w jaki sposób jeszcze lepiej sprzedawać i jak powinniśmy rozwijać nasze marki - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Adam Dyszyński, prezes firmy Heinz Polska.
- Ubiegły rok na pewno był trudny dla całej branży spożywczej. Zauważalny był spadek dynamiki wzrostów w wielu kategoriach, zwłaszcza w porównaniu do bardzo dobrych kilku poprzednich lat. Jeśli popatrzymy na sprzedaż detaliczną produktów spożywczych w ubiegłym roku, to w cenach bieżących o kilka procent wzrosła, jednak w cenach stałych widać spadki - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Adam Dyszyński, prezes Heinz Polska.
O 8,6 proc. do 251,4 mln USD wzrósł zysk netto firmy Heinz w II kw. roku fiskalnego, zakończonym 27 października. To wynik rosnącego popytu na rynkach wschodzących. W Europie mimo negatywnego czynnika walutowego, zysk operacyjny był stały i wyniósł 136 mln USD.
Władze Heinza zapewniają, że w Polsce są firmy posiadające silne marki, które mogłyby być dla nich atrakcyjne. Na celowniku należącej do amerykańskiego koncernu spółki są producenci dań gotowych, sosów i ketchupów, których roczne przychody wynoszą co najmniej 50 mln zł - czytamy w Parkiecie. Serwis portalspozywczy.pl informował już o tym kilka tygodni temu.
Trzy lata temu nasza sprzedaż eksportowa głównie na rynek brytyjski rosła o tysiące procent, m.in. dlatego, że startowała niemal od zera. Rok 2009 był czasem stabilizacji eksportu, nawet z lekką tendencją spadkową. Jednak w tym roku można już zauważyć pewne ożywienie - mówi serwisowi portalspozywczy Adam Dyszyński, prezes Heinz Polska.
Według przedstawiciela Heinz Polska jedną z najbardziej udanych kampanii promujących markę Pudliszki, była ta w ramach, której polskie gospodynie miały nad syłać do firmy własne, domowe przepisy na dania gotowe. - To był doskonały pomysł. Dzięki tej akcji w okresie dwóch lat podwoiliśmy sprzedaż dań gotowych - mówi Adam Dyszyński, prezes Heinz Polska.
- Wszystko zależy od wzrostu gospodarczego w Polsce i tego, jak szybko przełoży się on na przeciętnego konsumenta. Światowe rynki powoli wychodzą z kryzysu i zaczynają konsumować. Jednak panuje pogląd, że popyt będzie przewyższał podaż surowca, co spowoduje, że ceny jego będą znowu rosły i pociągną za sobą kolejne podwyżki cen produktów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Adam Dyszyński, prezes Heinz Polska.
- Obroty w handlu detalicznym oraz gastronomii nadal rosną, jednak mniej dynamicznie m.in. przez podwyżkę cen we wszystkich kategoriach spożywczych, która miała miejsce w wyniku inflacji kosztowej i wahań waluty - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Adam Dyszyński, prezes Heinz Polska.
Na temat wpływu kryzysu na branżę spożywczą w Polsce i na świecie, kierunków rozwoju rynku przetwórczego, a także planów rozwoju marki Pudliszki i inwestycjach koncernu H.J. Heinz w Polsce z prezesem polskiego oddziału firmy Adamem Dyszyńskim rozmawiają Magdalena Brzózka i Łukasz Stępniak.
- W ostatnich latach intensywnie inwestowaliśmy w rozwój mocy produkcyjnych, które zostały rozbudowane z pewnym zapasem. W obecnym roku będziemy więc inwestować, raczej w usprawnienie procesów wewnątrz firmy i poprawy jakości niż w zwiększanie mocy produkcyjnych. To pochłonie niewielkie fundusze rzędu kilku milionów złotych - mówi Adam Dyszyński, prezes Heinz Polska.
Obecnie w strukturze obrotów polskiego oddziału koncernu Heinz ponad 60 proc. pochodzi ze sprzedaży sosów, a jedynie 40 proc. ze sprzedaży dań gotowych. To ma się jednak zmienić. - Ze względu na bardzo przyszłościowy rynek prognozujemy, że dania gotowe będą zwiększać udziały w naszych obrotach. Za kilka lat mogą one znacznie przekroczyć 50 proc. - mówi Adam Dyszyński, prezes Heinz Polska.
- Przejęcie Sorelli jest ciekawym pomysłem dla firm, które chcą konsolidować polski rynek. Heinz nie ma planów przejęcia tej marki. Dżemy nie są dla nas bowiem strategicznym segmentem - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Adam Dyszyński, prezes Heinz Polska.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!