- W XXI wieku rozpoczął się proces zmiany paradygmatu żywności. Jedzenie nie ma już dostarczać nam kalorii. Przeciwnie, ma nam dostarczać jak najmniej kalorii. Ma też pełnić funkcje uzupełniające wynikające z nieregularnie spożywanych posiłków i dużej ilości wypijanej kawy. Nadrzędną rzeczą jest jednak to, żeby konsumpcja żywności nas bawiła - mówiła prof. nadzw. dr hab. inż. Agnieszka Wierzbicka z Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW podczas szkolenia "Ekspert sprzedaży wołowiny wysokiej jakości QMP" zorganizowanego przez Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego.
- Mięso wołowe jest najlepszym mięsem z punktu widzenia właściwości prozdrowotnych. Jest także jedynym rodzajem mięsa, które znacząco zmienia swoje cechy pod wpływem nastrzykiwania wodą - mówiła prof. nadzw. dr hab. inż. Agnieszka Wierzbicka z Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW podczas szkolenia "Ekspert sprzedaży wołowiny wysokiej jakości QMP" zorganizowanego przez Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego.
- Musimy być świadomi, że produkt sprzedawany w bardzo niskiej cenie nie może być wysokiej jakości. A jeżeli taka cena obowiązuje w ramach "codziennej promocji" oznacza to, że jakość nie jest w danym produkcie cechą nadrzędną - mówiła prof. nadzw. dr hab. inż. Agnieszka Wierzbicka z Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW podczas szkolenia "Ekspert sprzedaży wołowiny wysokiej jakości QMP" zorganizowanego przez Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego.
Zwiększenie konsumpcji wołowiny w Polsce zależy przede wszystkim od poprawy jakości tego mięsa - mówili uczestnicy II Forum Sektora Wołowiny. W Polsce jej spożycie jest niższe niż w innych krajach UE i w tym roku wyniesie ok. 1,7 kg na osobę.
Odnotowujemy wciąż rosnący eksport wołowiny przy stałej tendencji spadkowej dotyczącej spożycia przez Polaków tego mięsa. Oznacza to, że dostosowaliśmy nasze produkty do wymogów jakościowych państw zachodnich, które importują surowiec. Jednak wciąż nie oferujemy polskim konsumentom powtarzalnej jakości mięsa – zauważa dr hab. prof. SGGW Agnieszka Wierzbicka, kierownik Projektu ProOptiBeef.
Skuteczny system produkcji i dystrybucji szkockiej wołowiny stał się naszym wzorem przy tworzeniu części produkcyjnej projektu ProOptiBeef, natomiast doświadczenia australijskie w komunikacji z konsumentem i spełnianiu jego oczekiwań dotyczących wołowiny okazały się cenne przy budowie marketingowo-konsumenckiej części projektu - tłumaczyła prof. dr hab. Agnieszka Wierzbicka, kierownik projektu „Optymalizacja produkcji wołowiny w Polsce zgodnie ze strategią „od widelca do zagrody” uczestnikom drugiego dnia spotkania, w trakcie warsztatów „Polska wołowina - wołowina z przyszłością”.
Sport to nie tylko systematyczne treningi. To styl życia opierający się w dużej mierze na racjonalnej, odpowiednio skomponowanej diecie. Sporty wytrzymałościowe wymagają utrzymania beztłuszczowej masy ciała (mięśni) i pozbycia się z organizmu wszelkiej tkanki tłuszczowej. Aby zbudować masę mięśniową, potrzeba do tego dobrego budulca, a najlepszym ze znanych jest białko, w szczególności pochodzenia zwierzęcego, w tym mięsa wieprzowego - czytamy w komunikacie kampanii PQS.
Chcemy drogą eksperymentalnych badań naukowych i porównawczych zidentyfikować bariery dla produkcji i konsumpcji wołowiny - mówi dr hab. inż. Agnieszka Wierzbicka, prof. SGGW kierująca projektem „Optymalizacja produkcji wołowiny w Polsce zgodnie ze strategią „od widelca do zagrody".
Wołowina nie oszukuje konsumentów, bo jest odporna na praktyki "poprawiania" towaru przed sprzedażą: nastrzykiwania, nadmiernego solenia czy przyprawiania, to mięso maksymalnie naturalne, o wysokich walorach zdrowotnych i odżywczych - mówi prof. Agnieszka Wierzbicka ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.
Ekspert: Branże mleczarska i mięsna muszą skuteczniej odpierać ataki Sylwii Spurek
Puda: Próby eliminacji mięsa i mleka z diety to niebezpieczna lewicowa ideologia
Piwo i półlitrówki beneficjentami podatku od "małpek"
Podatek cukrowy w praktyce (analiza)
KRD-IG: Zakaz reklamy mięsa i mleka to działanie na szkodę interesu Polski i UE
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!