Środki unijne są fetyszyzowane, jeżeli chodzi o rzeczywisty wpływ na naszą sytuacje ekonomiczną i odpowiadają tylko za drobną część naszego wzrostu gospodarczego - mówi w rozmowie z PAP Andrzej Sadowski z Centrum im. Adama Smitha.
Firmy rodzinne jako fundament życia gospodarczego powinny podlegać ochronie polskiej konstytucji na tej samej zasadzie, co sama rodzina i rodzinne gospodarstwa rolne - powiedział w czwartek prezydent Centrum im. Adama Smitha prof. Andrzej Sadowski.
Wiedza Polaków na temat Polskiej Wódki sukcesywnie rośnie, ale nadal potrzebna jest edukacja - wynika z badań przeprowadzonych przez instytut SW Research w listopadzie 2016 roku na zlecenie Stowarzyszenie Polska Wódka, patrona powstającego w Warszawie Muzeum Polskiej Wódki. Skoro Szkoci zdołali uczynić ze swojego trunku najbardziej rozpoznawalny produkt narodowy, sławiący ich w świecie, podobną szansę ma Polska Wódka – mówi Andrzej Sadowski z Centrum im. Adama Smitha.
Liczbowy spadek bezrobocia rejestrowanego należy przypisać przede wszystkim emigracji zarobkowej i coraz większym utrudnieniom w korzystaniu ze statusu bezrobotnego - uważa Andrzej Sadowski z Centrum im. Adama Smitha.
W Ministerstwie Gospodarki wręczono nagrody "Orzeł Eksportu" i "Marka Polskiej Gospodarki" dla firm-liderów polskiego eksportu. Polska jest brandem, który należy promować, w ub.r. wyeksportowało swoje produkty 40 tys. firm - mówił wicepremier Janusz Piechociński.
- Umożliwienie reklamowania cydru jest konieczne, aby zagospodarować produkcję jabłek w Polsce. Zwiększy to też spożycie tego trunku, co z kolei przełoży się na wzrost wpływów z akcyzy do budżetu - przyznali eksperci zgromadzeni na konferencji poświęconej tematyce rynku cydru w Polsce.
Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych wytwórców opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, umacnia się w branży olejów spożywczych i frytur. W I półroczu 2014 r. spółka zwiększyła sprzedaż na ten rynek o blisko 8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2013 r. W drugiej połowie roku Plast-Box spodziewa się jeszcze większego wzrostu sprzedaży w tym sektorze.
Producent opakowań Plast-Box rozwija swoją obecność w regionie krajów bałtyckich. Łączny wzrost sprzedaży na Litwę, Łotwę i do Estonii wyniósł 40 proc. w 2013 r. w porównaniu do poprzedniego roku. Dane za I półrocze 2014 r. pozwalają spodziewać się dalszych wzrostów.
Plast-Box, producent opakowań z tworzyw sztucznych, zwiększył w 2013 r. sprzedaż eksportową do Belgii i Holandii o 12 proc. w porównaniu z wcześniejszym rokiem. W efekcie słupski producent wysłał w 2013 r. do klientów z regionu Beneluksu 2,7 mln opakowań. Spółka zamierza w dalszym ciągu zwiększać eksport w tym kierunku, a plan na 2014 r. przewiduje, by dynamika wzrostu była wyższa od ubiegłorocznej.
Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, zwiększył w tym roku sprzedaż do branży mleczarskiej o 46 proc. w porównaniu z rokiem 2012. Jednocześnie spółka poszerzyła grupę klientów w tej branży o połowę.
Plast-Box, producent opakowań z tworzyw sztucznych, planuje zwiększać sprzedaż do krajów skandynawskich. W 2012 roku firma odnotowała wzrost eksportu w tym regionie o 45 proc., a wyniki pierwszego kwartału wskazują, że w 2013 dynamika ta może być większa, poinformowała spółka.
Rośnie bezrobocie. Jak podaje GUS, we wrześniu wyniosło 11,5 procent wobec 11,4 procent w sierpniu. Andrzej Sadowski z Centrum im. Adama Smitha nie jest tym zdziwiony. Uważa, iż bezrobocie musi wzrastać, gdyż przedsiębiorcy nie wiedzą co ich czeka w przyszłym roku - podaje IAR.
W I kwartale liczba upadłości wzrosła o 11 proc. w porównaniu z tym samym okresem sprzed roku - wynika z badań Euler Hermes, o których pisze "Rzeczpospolita". Najwięcej firm z problemami jest na Mazowszu i Śląsku, ale fala bankructw zaczęła się już rozszerzać poza duże ośrodki.
Wielkopolska: Zatrzymano dużego producenta mięsa na kebab
Drobiarstwo w 2020. Skoro było tak źle to dlaczego było tak dobrze?
Animex o planach inwestycyjnych na 2021 rok
Foods Brothers: W dobie pandemii Polacy kupują więcej zamienników mięsa
Krajowa Spółka Cukrowa chce przejąć 8 spółek rolno- spożywczych Skarbu Państwa
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!