W Black Friday 50 proc.internautów wybrało płatność BLIK-iem, 35 proc. Pay-By-Link (PBL) i 35,5 proc. kartą. BLIK cieszył się największą popularnością w branży Moda i akcesoria, gdzie stanowił 55% wszystkich transakcji. Klienci najczęściej wybierali produkty z branży: Moda i akcesoria - wzrost o 26%, Zdrowie i uroda - wzrost o 10,3% oraz AGD/RTV i elektronika - wzrost o 4,8%.
Liczba klientów w centrach handlowych podczas Black Friday w tym roku była niższa o blisko jedną czwartą w porównaniu z ub.r. - poinformowali eksperci Retail Institute. Tegoroczne obniżki w branży modowej sięgały 30-50 proc., a zdrowia i urody 20 proc.
Black Friday i Cyber Monday to czas najlepszych promocji w roku. Z tej okazji Grupa PTWP przygotowała niepowtarzalną ofertę. Proponujemy zakup rocznego abonamentu strefy premium portalspozywczy.pl z 25-proc. rabatem.
Sprzedaż podczas tegorocznego Black Friday będzie zdecydowanie słabsza niż w roku 2019 - ocenia analityk Polskiego Instytutu Ekonomicznego Jakub Rybacki. Wskazał, że wstępne dane pokazują, że w tygodniu kulminacji promocji wyniki są trzykrotnie niższe niż w poprzednich latach.
W ostatnich dniach listopada Carrefour zaprasza klientów do zakupów mikołajkowych i świątecznych po promocyjnych cenach. Oferta zniżek na zabawki, wybrane artykuły tekstylne, a także sprzęt RTV i AGD będzie obowiązywać od najbliższego czwartku do soboty we wszystkich hipermarketach i supermarketach sieci.
Z okazji Czarnego Piątku Tesco przygotowało dla swoich klientów wiele promocji. Od 26 do 28 listopada posiadacze karty Clubcard skorzystają z 10% rabatu na całe zakupy. W tych dniach dodatkowo wszystkie zabawki dostępne będą w cenach obniżonych o 25%. Trwa również promocja na wybrane produkty z kolekcji do domu (HOME) oraz ubrania F&F- będzie można je nabyć do 50% taniej.
W tym nietypowym roku także Black Friday będzie inny niż dotąd. Przy wciąż zamkniętych galeriach handlowych większość zakupów przeniesie się do internetu, a akcje sprzedażowe przeciągną się na kilka dni, a nawet tygodni. Klienci, ale i sieci handlowe są zdesperowani – konsumenci chcą zapolować na okazje, nie nadwyrężając budżetu, a sklepy chcą wykorzystać szanse na poprawienie sprzedaży. W akcję silnie włączają się sieci spożywcze.
Tegoroczny Black Friday będzie inny niż dotąd. Przy wciąż zamkniętych galeriach handlowych większość zakupów przeniesie się do internetu, zaś akcje sprzedażowe przeciągną się na kilka dni, a nawet tygodni. Zarówno klienci, jak i sieci handlowe są zdesperowani – konsumenci chcą zapolować na okazje, nie nadwyrężając budżetu, a sklepy chcą wykorzystać szanse na poprawienie sprzedaży. W akcję silnie włączają się sieci spożywcze.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów od kilku tygodni przygląda się sklepom internetowym, by wyłapać ewentualne nieprawidłowości przy nadchodzących wyprzedażach. UOKiK ostrzega konsumentów przed szeregiem nieuczciwych praktyk - podał we wtorek Urząd.
Amazon Francja poinformował, że przesunie wyprzedaże z okazji tzw. Czarnego Piątku z 27 listopada na 4 grudnia. Francuskie władze naciskały na platformy e-handlowe o opóźnienie promocji, argumentując to koniecznością zapewnienia uczciwej konkurencji lokalnym sprzedawcom.
Podczas zakupów na wyprzedażach, np. Black Friday, klienci powinni zachować ostrożność i czujność, by nie stracić pieniędzy - radzi prezes UOKiK Tomasz Chróstny. Firmom przypomina, że za stosowanie praktyk naruszających interesy konsumentów grożą kary.
W tym roku Black Friday z powodu zamkniętych sklepów stacjonarnych rozegra się w internecie, a promocje mogą być uznane za mało wiarygodne z powodu chaotycznego żonglowania przez handlowców zwrotami: Black Friday, Cyber Monday, Black Weeks - uważa Mariusz Woźniakowski z Wydziału Zarządzania UŁ.
Super okazje i specjalne oferty powinny budzić szczególną ostrożność - wskazują eksperci i radzą, jak nie dać się oszukać podczas Czarnego Piątku. Jeśli nie mamy pewności co do wiarygodności sklepu, lepiej płacić kartą; ułatwi to ewentualne odzyskanie pieniędzy.
Listopad i grudzień to miesiące, w których działy marketingu i sprzedaży pracują na najwyższych obrotach. Black Friday, Cyber Monday i Święta Bożego Narodzenia to dla biznesu okazje do zwiększenia przychodów. Mimo że firmy nie dysponują jeszcze dokładnymi danymi, jak podaje serwis rabatowy picodi.com, w tym roku podczas „Czarnego Piątku” Polacy mogli wydać ponad 2 mld zł, co jest rekordowym wynikiem. Z kolei Deloitte szacuje, że na Boże Narodzenie polska rodzina wyda średnio ponad 1,5 tys. zł. Jednak dla biznesu ważniejsza od jednorazowych skoków sprzedaży jest lojalność klienta. Co zrobić, aby kupujący wrócili w styczniu? Jak wynika z badania SAS, 58% marek podaje wysoką jakość produktu czy usługi jako główny czynnik decydujący o lojalności klientów.
Podczas 4 dni obejmujących dwa marketingowe wydarzenia – Black Friday i Cyber Monday użytkownicy zapłacili BLIKIEM blisko 4 miliony razy. Wartość transakcji wyniosła w tym czasie blisko 600 milionów złotych. Analiza danych pokazuje, że polski ecommerce wciąż nie wykorzystuje potencjału marketingowego Cyber Poniedziałku, koncentrując swoje działania promocyjne głównie na Czarnym Piątku. Coraz większe znaczenie w polskim ecommerce ma także chiński Dzień Singla, przypadający na 11 listopada.
Podczas tegorocznego Black Friday w sześciu centrach handlowych należących do EPP padły tegoroczne rekordy odwiedzalności. Jednocześnie w Black Weekend (piątek i sobota) liczba klientów odwiedzających obiekty znajdujące się w portfolio największego właściciela centrów handlowych w Polsce wzrosła o 4% w porównaniu do 2018 r.
Informacjami reklamowymi o atrakcyjnych promocjach na Black Friday polscy konsumenci byli zarzucani od początku listopada. Z badania „Zakupy Świąteczne 2019” firmy doradczej Deloitte wynika, że 3 na 4 Polaków deklarowało zakupy w tym dniu i jest to jeden z najwyższych wyników w Europie.
Organizacje proekologiczne i przeciwnicy globalizacji zablokowali w sobotę we Francji centrum logistyczne firmy Amazon i dwa centra handlowe, aby potępić konsumpcjonizm, którego symbolem jest ich zdaniem gorączka zakupowa z okazji Black Friday.
Pracownicy niemieckich centrów logistycznych Amazona przystąpili w tzw. czarny piątek do strajku, domagając się zwiększenia wynagrodzeń i poprawy warunków zatrudnienia. Koncern nie przewiduje, by planowane na weekend protesty odbiły się na realizacji zamówień.
Piątkowy Black Friday to żniwa dla handlowców, ale też cyberprzestępców - podkreślają eksperci związani z Krajowym Rejestrem Długów. Przestrzegają przed aplikacjami wykradającymi dane, fikcyjnymi e-sklepami czy pseudopromocjami, które mają uśpić naszą czujność.
Piątkowy Black Friday to żniwa dla handlowców, ale też cyberprzestępców - podkreślają eksperci związani z Krajowym Rejestrem Długów. Przestrzegają przed aplikacjami wykradającymi dane, fikcyjnymi e-sklepami czy pseudopromocjami, które mają uśpić naszą czujność.
W uznawany w USA za święto konsumpcji Czarny Piątek (Black Friday) jak co roku miliony Amerykanów udadzą się do sklepów. Niektóre firmy nie prowadzą jednak w ten dzień sprzedaży i apelują do klientów o rozsądne zakupy.
Sprawdzanie wiarygodności sprzedawcy, adresu strony internetowej, na której robione są zakupy i zwracanie uwagi na to, czy transakcja jest realizowana przez znanego operatora płatności - radzi m. in. Ministerstwo Cyfryzacji z okazji zbliżającego się Black Friday; resort zaleca czujność.
Black Friday w 2019 r. przypada 29 listopada. W Polsce hasło “Black Friday” od kilku lat rozbija bank świątecznych zakupów. Dane z platformy Shoper zebrane od ponad 12 tys. sklepów internetowych pokazują, że kupujący podczas Black Friday w 2018 r. wydali o 91 proc. więcej niż w 2017 r. Z kolei firmy korzystające z usług SMSAPI wysłały w tym okresie 9,5 mln SMS-ów - o połowę więcej wiadomości niż rok wcześniej. Jak Black Friday podbił Polskę?
Ekspert: Branże mleczarska i mięsna muszą skuteczniej odpierać ataki Sylwii Spurek
Puda: Próby eliminacji mięsa i mleka z diety to niebezpieczna lewicowa ideologia
Zamienniki mięsa, czyli komu odjechał pociąg?
Ekstradycja Henryka K. coraz bliżej?
KRD-IG: Zakaz reklamy mięsa i mleka to działanie na szkodę interesu Polski i UE
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!