9 marca 2021 • 10:00-12:00
PARTNERZY DEBATYRok 2019 był kolejnym, w którym ani branża spożywcza ani sektor handlu detalicznego nie mogły narzekać na brak interesujących wydarzeń. Przejęcia, upadłości, zmiany legislacyjne, afery spożywcze. Tymczasem rok 2020 pokazał, że niczego nie można być pewnym i niczego nie wolno planować „na sztywno”.
Nadchodzące Święta najtrudniejsze będą dla osób starszych i schorowanych, brak bezpośredniej bliskości możemy starać się rekompensować np. spotkaniami przez internet - mówi PAP dr Konrad Maj z SWPS. Choć Wigilia przy laptopach może wyglądać komicznie, jest sposobem na przełamanie dystansu - dodaje.
Ceny produktów do samodzielnego przyrządzenia wieczerzy wigilijnej wzrosły przez rok o 3 proc. Jednak świąteczne wydatki Polaków zmaleją, głównie z powodu ograniczenia budżetu na prezenty - pisze w czwartek "Rzeczpospolita".
W perspektywie mamy święta inne niż wszystkie dotąd. W branży spożywczej podobnie jak FMCG niestabilność nastroi konsumenckich wywołana niepewnością o przyszłość jest bardzo widoczna, jednakże sprzedaż impulsowa broni wyniki sprzedaży na dłuższą metę – mówi Łukasz Wójcik, prezes Cukierni Wójcik.
39 proc. Polaków deklaruje, że w tym roku urządzi święta skromniejsze niż zwykle, a 2 proc., że bardziej wystawne – wynika z badania dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Najrzadziej o oszczędzaniu na tegorocznych świętach mówią mieszkańcy wsi.
Okres świąteczny jest zawsze dość stresującym czasem dla sieci handlowych, zwłaszcza tych generujących większość swoich przychodów właśnie w ostatnich tygodniach roku. W tym oknie sprzedażowym, oprócz Świąt Bożego Narodzenia, był m.in. Czarny Piątek, który wraz z innymi „wielkimi świątecznymi wydarzeniami handlowymi” w tym roku wyglądał zupełnie inaczej.
85 proc. respondentów zamierza spędzić święta w domu i jednocześnie 44 proc. deklaruje, że nie zmieni swoich przyzwyczajeń w porównaniu z poprzednimi latami - wynika z badania przeprowadzonego przez Wyjątkowy Prezent wraz z firmą badawczą Grupa 4P.
Jak wynika z badania „Experience 2030: Has covid-19 created a new kind of customer?”, przeprowadzonego przez SAS, ponad 17 proc. konsumentów planuje wydać od 25 do 50 proc. mniej niż w 2019 r. To oznacza trudną końcówkę roku dla branży retail.
Z najnowszego świątecznego raportu Deloitte wynika, że Polacy w tym roku na święta wydadzą ok. 1,3 tys. zł. To oznacza, że osoba zarabiająca średnią krajową musi przepracować 8 dni, żeby pokryć wszystkie wydatki na tegoroczne święta Bożego Narodzenia. Osobom otrzymującym minimalne wynagrodzenie zajmie to dłużej, bo nieco ponad dwa tygodnie – wynika z analizy Personnel Service.
W związku z pełnym uruchomieniem centrów handlowych od 28 listopada, Polska Rada Centrów Handlowych, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług i Związek Pracodawców Polskich Obiektów Handlowych i Partnerów apelują do konsumentów o rozwagę i odpowiedzialne zachowanie w trakcie robienia zakupów.
Rządy państw europejskich zapowiadają związane z pandemią ograniczenia, które będą obowiązywać podczas Bożego Narodzenia. W Niemczech dozwolone będą spotkania rodzinne w gronie do 10 osób, we Włoszech i Hiszpanii prawdopodobnie do sześciu, w Szkocji do ośmiu.
Świąteczna kampania, w której rozbrzmiewa nowa aranżacja bożonarodzeniowego przeboju Andy’ego Williamsa z 1963 r. pt. „It’s The Most Wonderful Time Of The Year”, loteria „Świąteczne odliczanie”, opracowany z Polską Akcją Humanitarną charytatywny kalendarz adwentowy, a także wolontariat pracowników na rzecz fundacji i domu pomocy społecznej − to tylko część aktywności podjętych przez Kaufland w związku ze zbliżającymi się świętami.
Premier Włoch Giuseppe Conte zaapelował w czwartek do rodaków, by "wstrzemięźliwie" obchodzili w tym roku Boże Narodzenie. "Wielkie przyjęcia, świętowanie, pocałunki i uściski nie są możliwe"- podkreślił. W przeciwnym razie, dodał, gwałtownie wzrosną zakażenia i zgony.
Jeśli zjemy zbyt dużo naraz - zwłaszcza tłustych pokarmów - organizm nie nadąża z produkcją enzymów trawiennych. Wprawdzie są na rynku środki wspomagające trawienie, lepiej jednak po prostu się nie przejadać - radzi technolog żywienia prof. Małgorzata Drywień.
Tradycyjny napar z suszu, pity zwykle raz w roku podczas wigilijnej wieczerzy, ma właściwości zdrowotne, ale też magiczne, związane z wierzeniami - wskazuje mikrobiolożka dr Katarzyna Kasperkiewicz z Wydziału Nauk Przyrodniczych Uniwersytetu Śląskiego.
- Każdy grudzień już od kilkunastu lat przynosi falę medialnych kłamstw na temat karpi, ich hodowli i sprzedaży. Kreują je pseudoekolodzy, którzy, w odróżnieniu od ekologów, prawdziwych miłośników przyrody, wolą obcowanie z mediami, niż z naturą. Tak więc w dobrze pojętym interesie Polaków, należy te mity obalać i dać naszym rodakom rzetelne informacje - napisały we wspólnym komunikacie Towarzystwo Promocji Ryb "Pan Karp" i Organizacja Producentów Polski Karp.
Blisko 70% ankietowanych kupi w tym roku choinkę. Ponad połowa osób z tej grupy zainwestuje w sztuczną, a niespełna 40% sprawi sobie żywą. Zwolennicy naturalnych drzewek głównie podnoszą aspekt ekologii – 38%. Wskazują też na tradycję – 37%. Plastikowy iglak cieszy się większym zainteresowaniem, bo jest tańszy – 49%. Może również posłużyć na kolejne święta – 32%. Ponadto jest bardziej dostępny – 11%. Takie są wyniki badania Hiper-Com Poland i Grupy Mobilnej Qpony-Blix.
Z okazji nadchodzących świąt Bożego Narodzenia 300 paczek z żywnością i 200 wyprawek szkolnych przygotowała dla Polaków mieszkających na Wileńszczyźnie Fundacja „Cokolwiek uczyniliście” z Płocka (Mazowieckie). Transport ponad 3 ton darów dotarł w czwartek na Litwę.
Marka E.Wedel zbadała, w jaki sposób różne pokolenia przeżywają Święta Bożego Narodzenia. Wnioski z badań były inspiracją do stworzenia kampanii Przejdźmy w Tryb Świąteczny, która zachęca do bycia z bliskimi „tu i teraz”, czyli do skupienia się na budowaniu relacji w święta bez codziennych rozpraszaczy uwagi.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!