W piątek, 10 listopada mija 170 lat, odkąd J.C. Jacobsen założył Browar Carlsberg. W swoim browarze i laboratorium w Kopenhadze pracował i prowadził badania, aby zapewnić konsumentom „prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie”.
Rynek piwa w Polsce spadł w ciągu dziewięciu miesięcy 2017 roku aż o 3,5 proc. po względem wolumenu i do końca tego roku już nie odrobi spadków, stąd zmiana prognoz na cały rok - zamiast wzrostu będzie 3-proc. spadek - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska, mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl o trudnym sezonie, dużych spadkach na rynku piwa i jego perspektywach na 2018 rok, o rozwijających się trendach na rynku, o pomysłach regulacyjnych i konsekwencjach dla branży, a także o wynikach Carlsberga w Polsce i planowanych działaniach.
Choć w Polsce dostępna jest już szeroka gama piw typu Ale, to jednak jest to rynek rozdrobniony, a piwa tego gatunku stanowią tylko niewielki procent wolumenu piwa sprzedawanego w naszym kraju. Marka Okocim wprowadza na rynek nowość i alternatywę dla lagerów - Okocim Polskie Ale, przedstawiciela dużej rodziny piw górnej fermentacji.
Marka Žatecký Světlý Ležák rozpoczyna kampanię reklamową pod hasłem „Najlepszy chmiel. Wyborne piwo.”. W 45-sekundowych spotach odwiedzamy czeskie miasteczko Žatec, od 650 lat słynące z upraw chmielu, który uważany jest za jeden z najlepszych na świecie. To właśnie mocno aromatyczny žatecki chmiel jest składnikiem wyróżniającym nowe piwo.
Carlsberg Polska po raz kolejny angażuje się w ogólnopolską sztafetę charytatywną i w ramach strategii zrównoważonego rozwoju wspiera Business Run 2017. Firmę będzie reprezentować 12 drużyn – wolontariuszy z różnych części Polski, którzy pobiegną, by wspierać osoby z niepełnosprawnością ruchową. W tym roku po raz pierwszy marka Carlsberg z wariantem Non Alcoholic została jednym ze sponsorów głównych biegu w Warszawie.
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl o rynku piwa, o poszczególnych kategoriach piw i trendach panujących w 2016 roku oraz o przewidywaniach na ten rok i lata kolejne, a także o inwestycjach, działaniach i piwach Carlsberg Polska oraz o wejściu na polski rynek japońskiego koncernu Asahi Holdings.
Browary rzemieślnicze mają ok. 0,5 proc. udziału w polskim rynku piwa. Coraz częściej inwestują we własne, fizycznie istniejące browary, co może oznaczać dobry wzrost tego segmentu. Co do dalszych perspektyw warto jednak obserwować rozwój różnych segmentów w innych krajach – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.
Piwa nisko i bezalkoholowe to obecnie pozytywny i najbardziej wyraźny trend na rynku piwa w Polsce. W kolejnych latach będziemy obserwowali mocny wzrost segmentu piw bezalkoholowych, stabilną sytuację najpopularniejszych piw jasnych pełnych o zawartości alkoholu 5-6 proc. i dalszy spadek piw mocnych – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.
Grupa Carlsberg, po raz trzeci przygotowała raport swojego wkładu ekonomicznego w krajach, w których prowadzi działalność. Według szacunków, w 2016 roku Grupa Carlsberg zasiliła budżety tych państw, bezpośrednio i poprzez branże powiązane, kwotą blisko 60 mld zł. Z kolei Carlsberg Polska przekazał do budżetu państwa około 710 mln złotych.
Carlsberg Polska, wchodząca w skład Grupy Carlsberg, i jej wszystkie browary moją bardzo dobre parametry zarówno pod kątem zużycia energii elektrycznej i cieplnej oraz wody. Firma inwestuje, by rozwijać zrównoważoną produkcję i poprawiać wyniki środowiskowe - informuje Carlsberg Polska.
Carlsberg Polska prowadzi obecnie szereg inwestycji głównie środowiskowych i infrastrukturalnych, ale też modernizacji, a ich łączna wartość sięga kilkudziesięciu milionów złotych. Od 2001 roku do teraz Carlsberg zainwestował w Polsce ponad 1,6 miliarda złotych - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.
Carlsberg Polska stawia w tym roku na kolejne innowacje, piwa smakowe, a także nowości. Firma planuje też kontynuować inwestycje w marki i działania na poziomie sklepów – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.
Rynek piwa może lekko spaść w 2017 roku pod względem wolumenu wobec 2016 roku, zaś dynamika rynku pod względem wartości powinna przewyższać dynamikę wolumenową, czego nie było od paru lat – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska i oczekuje, że udziały spółki w rynku zwiększą się na koniec tego roku wobec 2016.
Carlsberg Polska odzyskuje utracone udziały w rynku. Pierwszy kwartał 2017 roku był dobry dla firmy zarówno pod względem wyniku sprzedaży jak i wzrostu udziałów rynkowych. Po pierwszym kwartale udziały rynkowe wzrosły do 19 proc. wartościowo i do 20 proc. wolumenowo – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Carlsberg Polska, Tomasz Bławat.
Rynek piwa w pierwszym kwartale 2017 roku spadł zarówno wartościowo jak i wolumenowo. Rosną zaś ceny piwa i koszty. - Po pierwszym kwartale 2017 notujemy lekkie spadki rynku rzędu 1,7 proc. wartościowo i 1,9 proc. wolumenowo – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Carlsberg Polska, Tomasz Bławat.
Na polskim rynku piwnym pojawił się nowy konkurent. Do Polski wszedł japoński koncern Asahi Group poprzez kupno Kompanii Piwowarskiej. Carlsberg Polska z pokorą odnosi się do konkurentów. - Dobrze mieć takiego konkurenta – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Carlsberg Polska Tomasz Bławat.
Polska Izba Handlu już po raz drugi wyróżnia producentów, którzy dbają o partnerskie relacje biznesowe w handlu detalicznym. W kategorii „Piwo” rankingu „Równi w Biznesie” bezkonkurencyjni okazali się producenci krajowych marek, ale na podium znalazł się również globalny koncern.
Carlsberg Group zanotowała organiczny wzrost przychodów w pierwszym kwartale 2017 roku o 4 proc., a raportowany o 5 proc. do 13,7 mld koron duńskich. Sprzedaż wolumenowa była na podobnym poziomie co rok wcześniej. Grupa podtrzymuje całoroczną prognozę wzrostu zysku operacyjnego o kilka procent.
W tym roku mija 850 lat od założenia Kopenhagi przez biskupa Roskilde Absalona. Zbiega to się w czasie ze 170. Jubileuszem najbardziej rozpoznawalnego duńskiego browaru – Carlsberg. W Kopenhadze widać liczne ślady działalności rodziny Jacobsenów, założycieli browaru. Warto przespacerować się np. wzdłuż Carlsberg Boulsevard lub Gamle Carlsberg vej, by poczuć nie tylko smak warzonego tu piwa, ale też obecność jego twórców.
Tylko 6 proc. konsumentów przy zakupie piwa zwraca uwagę na jego opakowanie, a 14 proc. ma świadomość, że korzystanie ze szklanych butelek zwrotnych pomaga oszczędzać energię i surowce. Co ósma osoba, która kupiła napój w butelce zwrotnej, przyznaje, że nigdy nie próbowała jej zwrócić – podaje Carlsberg Polska opierając się na badaniach TNS.
Piwo Guinness, jeden z symboli Irlandii, jest bardzo chętnie spożywane w Afryce. Okazuje się, że Irlandia nie jest największym konsumentem Guinnessa. Ponad 30 proc. tego piwa spożywane jest w Afryce, gdzie znajdują się trzy z pięciu browarów Guinnessa.
Oryginalny Sok: Podatek cukrowy to dla nas duża szansa!
Prezes Mlekpolu komentuje wprowadzenie podatku cukrowego
Prezes Indykpolu o "czeskich półkach": To czysty trumpizm
Prezes Polskiego Mięsa: Wieprzowina i drób pozwalają szybko i zdrowo tracić na wadze
InPost wyceniony na 7-8 mld euro, przedział cenowy w ofercie publicznej to 14-16 euro/akcję
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!