Miniony rok był pomyślny dla kategorii piwa, która odrobiła spadki z 2017 roku. Sprzedaż piwa w Polsce wzrosła wartościowo o 7,7 proc. r/r do poziomu 16,8 mld zł. w 2018 r. zaś wolumenowo o 4,1 proc. Wzrost radlerów wyniósł wartościowo 19 proc., a ich udział w rynku piwa sięgnął w sezonie 7,4 proc. – informuje Carlsberg Polska.
Na zbliżający się sezon marka Okocim przygotowała nowy wariant radlera. W marcu na półki sklepowe trafia już Okocim Radler Malina z borówką amerykańską. Nowa propozycja to orzeźwiające połączenie piwa Jasnego Okocimskiego oraz owocowej lemoniady.
Marka Okocim odświeża opakowania swoich piw i kontynuuje kampanię „Tu się warzy z zasadami”. Nowe spoty, w których główne role grają piwowarzy z Browaru Okocim, tym razem opowiadają o pierwszym piwie typu jasne pełne uwarzonym na ziemiach polskich.
Carlsberg Polska podsumował 5. edycję programu grantowego InicJaTyWy. W jego ramach 80 pracowników-wolontariuszy zrealizowało 12 projektów, przepracowując w sumie 1 328 godzin na rzecz społeczności Brzeska, Sierpca i Szczecina.
Ostatnie lata w branży piwnej pokazały, że mimo stabilności polski rynek wciąż może zaskoczyć, jeśli chodzi o zmiany właścicielskie. Co więcej zmiany te obejmują praktycznie wszystkie obszary branży – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich (SRBP). Jego zdaniem przejęcia i inwestycje nowych podmiotów w branżę piwną mogą się nasilać.
Marka Somersby prezentuje odświeżone opakowania i wdraża nową platformę komunikacyjną pod hasłem „Isn’t that wonderful”. Nowa idea kreatywna podkreśla, że Somersby jest marką optymistyczną, pełną energii, otwartą, i wyznaczającą trendy. Odświeżenie wizerunku marki ma podkreślać jej towarzyski i optymistyczny charakter.
Rok 2018, ale też i poprzedni, upłynęły w branży alkoholi pod znakiem przejęć, a także zmian na najwyższych stanowiskach w największych firmach z branży piwnej, spirytusowej, a także winiarskiej. Za przejęcia wzięła się m.in. Grupa Żywiec i firma Jantoń, a właściciela zmieniły Kompania Piwowarska i sama firma Jantoń. Nowi prezesi pojawili się zaś we wszystkich tych wymienionych firmach, ale nie tylko.
Tomasz Bławat, obecny prezes zarządu Carlsberg Polska, z dniem 1 stycznia 2019 roku obejmie stanowisko prezesa zarządu Carlsberg Wielka Brytania. Prezesem zarządu Carlsberg Polska zostanie Paul Davies, obecnie piastujący rolę wiceprezesa ds. Craft & Speciality odpowiedzialnego globalnie za piwa kraftowe i specjalności piwne w Grupie Carlsberg.
Duże koncerny piwne w obawie przed utratą konsumentów na rzecz regionalnych i rzemieślniczych piw mogą wziąć się za przejęcia tych mniejszych browarów, tak jak zrobiła to Grupa Żywiec decydując się na zakup Browaru Namysłów. Na rynku do wzięcia jest jeszcze Van Pur czy Browary Regionalne Jakubiak - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Pasiewicz z firmy doradczej Saski Partners.
Grupa Carlsberg jako pierwsza w branży piwowarskiej na świecie wprowadziła przełomowe rozwiązanie Snap Pack, które zastąpi folię używaną do owijania wielopaków piwa. Carlsberg i jego rewolucyjny Snak Pack zwyciężył w kategorii Best CSR/Sustainability Initiative w tegorocznej edycji konkursu World Beverage Innovation Awards. Jury konkursu podkreśliło, że innowacja Carlsberga to długo oczekiwane, mądre i inspirujące rozwiązanie dla problemu zagrożenia środowiska.
Piwo Grimbergen zanotowało na świecie 11-proc. wzrost w I półroczu 2018. Marka, dostępna wyłącznie w lokalach sieci hotelowo-restauracyjnej, będzie od jesieni dostępna w sklepach detalicznych w Polsce – informuje Carlsberg. Firma podaje, że piwo zdobyło też trzy medale na tegorocznym World Beer Awards.
Birell to odpowiedź Carlsberg Polaka na trend konsumencki – związany z rosnącą popularnością piw bezalkoholowych. Zmiany kulturowe, obserwowane szczególnie w młodym pokoleniu, aktywny tryb życia, odpowiedzialne podejście do konsumpcji alkoholu, w sytuacjach takich jak np. uprawianie sportu, sprzyjają dynamicznemu wzrostowi kategorii piw bezalkoholowych.
Redukcja emisji dwutlenku węgla do 3,03kg/hl, spadek zużycia wody o 2,6 proc, zminimalizowanie liczby wypadków pracowników oraz wkład w budżet polskiej gospodarki na poziomie ponad 6 mld złotych. To niektóre dane za rok 2017, zaprezentowane przez Carlsberg Polska w drugim Raporcie Zrównoważonego Rozwoju. Raport został opracowany wg międzynarodowych standardów GRI.
Ponad 80 proc. Polaków konsumuje alkohol rozsądnie i z umiarem. Potrafimy sięgać po alkohol odpowiedzialnie i mamy odwagę powiedzieć „nie” – wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii społecznej „Trzeźwo myślę” na zlecenie Carlsberg Polska. Jednak aż 21 proc. respondentów przyznało, że zdarzyło im się choć raz prowadzić samochód po spożyciu alkoholu.
Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec oraz Carlsberg mocno zwiększyły w maju 2018 roku wydatki na reklamę telewizyjną w porównaniu takim samym okresem 2017 roku – wynika z danych firmy analitycznej Nielsen.
Carlsberg Polska ruszył z drugą edycją kampanii „Trzeźwo myślę” edukującą na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz asertywności w jego odmawianiu. Ambasadorem ponownie został Łukasz Jakóbiak, twórca internetowego talk-show 20m². Kampania wystartowała 9 czerwca i potrwa do końca lipca tego roku.
30 maja w Singapurze rusza Unleash 2018, czyli największe na świecie laboratorium poświęcone opracowaniu innowacyjnych rozwiązań, które pomogą zrealizować cele zrównoważonego rozwoju ONZ (SDG’s). Tysiąc utalentowanych młodych osób z całego świata, powita współtwórca tej inicjatywy, prezes Grupy Carlsberg oraz przewodniczący Fundacji Carlsberg, Flemming Besenbacher. Wśród starannie wytypowanych uczestników znalazła się Polka z Carlsberg Polska, pracująca w Browarze Okocim. Unleash potrwa do 6 czerwca.
30 maja marka Okocim rozpoczyna kampanię reklamową letnich piw typu radler, w tym nowego smaku – Okocim Radler Truskawka z kwiatem lipy. Nowy spot to kolejna odsłona platformy komunikacyjnej pt. „Tu się warzy z zasadami”. Tym razem film podkreśla zasadę: „Warzymy, nie produkujemy”.
W miniony weekend odbyła się Noc Muzeów, w której po raz pierwszy wzięły udział również dwa z trzech browarów Carlsberg Polska. Browary Bosman w Szczecinie i Kasztelan w Sierpcu przyjęły w tę noc blisko 200 gości. Pracownicy i dyrekcja browarów oprowadzali zwiedzających po działach produkcji, pakowania i jakości, a także przedstawili historię browarów. Carlsberg Polska planuje w kolejnych latach ponownie otworzyć swoje browary dla zwiedzających.
Wielkopolska: Zatrzymano dużego producenta mięsa na kebab
Drobiarstwo w 2020. Skoro było tak źle to dlaczego było tak dobrze?
Prezes Mlekpolu komentuje wprowadzenie podatku cukrowego
Oryginalny Sok: Podatek cukrowy to dla nas duża szansa!
Prezes Polskiego Mięsa: Wieprzowina i drób pozwalają szybko i zdrowo tracić na wadze
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!