Żubrówka Czarna po raz trzeci stała się inspiracją do artystycznego projektu „Czarna Polana”. Ta edycja w odróżnieniu od poprzednich i ukazuje się pod hasłem „Czarna Polana filtruje”. Premiera projektu przypada na 11 marca br. Projekt będzie można zobaczyć m.in. w centrum Warszawy, na dedykowanej stronie internetowej oraz w kanałach społecznościowych marki Żubrówka Czarna.
Branża piwna odniosła się do kwestii wpływu podatku od „małpek” na branżę alkoholową i zaprzecza, że piwo jest beneficjentem wprowadzonej na początku 2021 roku opłaty, bo sprzedaż piwa w tym czasie spadła. Ponadto wzrost konsumpcji alkoholi mocnych umocnił się w pandemii, a sprzedaż piwa spadła. - Branża spirytusowa, komentując pierwsze tygodnie obowiązywania opłaty od małpek, świadomie ucieka się do kłamstwa i wprowadza w błąd opinię publiczną – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bartłomiej Morzycki, Dyrektor Generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.
Mijają dwa miesiące od wprowadzenia przez rząd kontrowersyjnego podatku, na który "załapała" się też branża spirytusowa. Z powodu podatku spadła sprzedaż tzw. małpek, a konsumenci chętniej kupują alkohole w większych opakowaniach oraz piwo. Jak branża spirytusowa ocenia dwa miesiące z kolejnym podatkiem?
Marka Bols Platinum po sukcesie wariantów wódki Bols Platinum: Magma, Titan, Onyx i Quartz, powraca z kolejną limitowaną edycją: Bols Platinum TigerEye. Bols Platinum to marka wódki, która już klika lat temu wyznaczyła nowe trendy, stając się pionierem filtracji mineralnej. Kontynuując rozwój w tym obszarze, marka wprowadza nowy wariant.
Marka Jägermeister wprowadza swoją pierwszą w historii międzynarodową kolekcję streetwear’ową w Polsce i 21 innych krajach. Kolekcja BEST NIGHTS jest wspierana przez nowojorskiego stylistę Bloody Osirisa i wielu innych twórców z międzynarodowej sceny streetwear'owej.
William Grant & Sons, jeden z największych światowych producentów szkockiej whisky chce zawojować polski rynek alkoholi luksusowych i poprzez ekspansję marek Glenfiddich i The Balvenie do 2025 roku zdobyć pozycję lidera w kategorii luksusowych whisky w Polsce - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Szymon Fałkowski, Country Manager Poland, William Grant & Sons Polska Limited Sp. z o.o.
Globalna marka alkoholi premium, William Grant & Sons, rozszerza działalność marketingową w Polsce w ramach strategii rozwoju luksusowych marek Glenfiddich i The Balvenie. Celem decyzji biznesowej jest też zacieśnienie współpracy z wieloletnim partnerem – CEDC (Central European Distribution Corporation) – w zakresie wspierania marek z szerszego portfolio produktów firmy obejmującego Grant's i Tullamore D.E.W.
Sztuczna inteligencja będzie stopniowo wypierać siłę ludzką, a w łańcuchu dostaw ludzie nie będą już realizatorem procesu, ale jego inicjatorem. Bezpieczeństwo oraz odporność na zawirowania to dwie główne cechy, którym poddana zostanie nowa architektura logistyczna. Firmy cyfrowe będą tymi, które wygrają w (post)pandemicznej rzeczywistości - to wnioski płynące z debaty „Krótkie łańcuchy dostaw – zmiana, która przedefiniuje logistykę”, która odbyła się w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
– Branża alkoholi mocnych nie może reklamować się, dlatego gastronomia była dla nas tym kanałem, gdzie można było pokazać alkohole, ich nowe smaki, produkty, jak je pić, z czym mieszać, łączyć. Mogliśmy je promować. Ten kanał był wiosną zamknięty, teraz jest ponownie. Mam nadzieję, że nie potrwa to długo, bo utrata w dłuższej perspektywie może być kosztowna – powiedział Krzysztof Kouyoumdjian, dyrektor ds. relacji zewnętrznych CEDC International Sp. z o.o. podczas debaty „Krótkie łańcuchy dostaw – zmiana, która przedefiniuje logistykę“ w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
CEDC wprowadza na polski rynek kolejny wariant marki Glenfiddich – Grand Cru. Premiera miała miejsce pod koniec sierpnia, podczas niecodziennej – wirtualnej - degustacji. Glenfiddich Grand Cru to kolejny wariant z prestiżowej serii „Grand”. Grand Cru przez 23 lata leżakuje w beczkach z amerykańskiego i europejskiego dębu.
Parę lat temu miało miejsce przetasowanie właścicielskie na podium w polskiej branży piwnej, a teraz doczekaliśmy się zmiany gigantów w branży spirytusowej – właściciela zmienia trzeci na polskim rynku producent alkoholi – Marie Brizard Wine & SPirits Polska. Polskie aktywa francuskiego MBWS przejmuje stworzona przez Amerykanina Williama Careya grupa United Beverages i wyrasta na czołowego gracza na polskim rynku. Po transakcji będzie generowała bowiem rocznie ponad 1 mld euro przychodów i zatrudniała 2,5 tys. osób.
Wódka Żurawie, znana marka dostępna w portfolio grupy Roust od 2006 roku pod nazwą Juravli, jest dostępna w polskiej odsłonie. Dzięki niemal piętnastoletniej obecności w Rosji, wódka Juravli to jedna z czołowych rosyjskich marek wódki, która dostępna jest również na rynkach poza Rosją.
Żubrówka, polska marka wódki należąca do CEDC, jest trzecią najlepiej sprzedającą się wódką na świecie, ustępując pola jedynie markom Smirnoff i Absolut – wynika z rankingu magazynu Shanken’s IMPACT. Zestawienie powstało na podstawie danych sprzedaży za 2019 rok. Z polskich marek na 11. miejscu znalazła się Soplica, a na 13. Krupnik.
Należąca do CEDC marka Soplica, lider kategorii wódek smakowych na polskim rynku, dynamicznie wchodzi w letni sezon. Marka przygotowała kolejne nowe warianty dla wszystkich wielbicieli smaków, które pojawią się w sklepach w maju i czerwcu.
Firma CEDC, wychodząc naprzeciw rynkowym trendom wprowadza na rynek zupełnie nową markę – Rajską Cytrusówkę o smaku tropikalnych owoców. Wódki smakowe są bowiem coraz ważniejszym segmentem rynku i już połowa konsumentów wódek sięga po smakowe wyroby alkoholowe.
Plan wprowadzenia dodatkowej opłaty od małych formatów alkoholowych (butelki poniżej 300 ml, tzw. „małpki”) to kolejny atak na branżę spirytusową, która już od wielu lat nie jest odpowiedzialna za wysoką konsumpcję alkoholu w Polsce. Firmy zrzeszone w Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS), alarmują - polskie państwo preferuje piwo – najpopularniejszy napój alkoholowy w Polsce – który choć zawiera ten sam etanol, co wyroby spirytusowe, może być swobodnie reklamowany, a dla większości społeczeństwa już przestał jednoznacznie kojarzyć się z alkoholem. Po niespodziewanie wysokiej podwyżce akcyzy - od 2020 roku - polski rząd kolejny raz wzmacnia uprzywilejowaną pozycję piwa - alarmuje branża spirytusowa.
Konsumpcja alkoholu w Polsce zbliża się do najwyższych poziomów z czasów PRL, ale struktura spożycia bardzo się zmieniła od tamtych czasów - wtedy piliśmy zdecydowanie więcej wódki, a mniej piwa. Teraz odwrotnie. – Żyjemy w kraju paradoksów. I to kolejny paradoks, że to właśnie branża spirytusowa mówi o tym, że pijemy już tyle samo co w czasach PRL. Drugi paradoks jest taki, że za chwilę – z powodu różnych pomysłów rządowych – konsumpcja alkoholu jeszcze wzrośnie i przekroczy poziomy z czasów PRL – mówi Krzysztof Kouyoumdjian, Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych CEDC.
Grupa Comp kieruje do detalistów i producentów cyfrową platformę usługową, działającą w oparciu o niedostępne wcześniej możliwości urządzeń fiskalnych, jednocześnie pozwalając lokalnym przedsiębiorcom rozwijać swoją ofertę.
Co roku, w sezonie zimowym, do polskich kurortów takich jak np. Białka Tatrzańska czy Szczyrk, ściągają całe rzesze turystów. To właśnie w tych miejscach wszystkim amatorom białego szaleństwa, chwilę wytchnienia z przyjaciółmi, zapewni włoski aperitif Aperol.
Po wprowadzeniu do sprzedaży limitowanych edycji inspirowanych klasycznym rosyjskim rzemiosłem w pierwszej połowie br., wódka Russian Standard prezentuje trzecie, ekskluzywne opakowanie. Tym razem oddaje ono hołd architekturze słynnego Ermitażu.
Glenfiddich, szkocka whisky typu single malt, wprowadziła nowe opakowania 12 i 15-letnich wariantów. Poprzez wyrafinowane wzornictwo i detale oddaje hołd swoim początkom w Dolinie Jeleni. Nowe opakowania zostały wprowadzone na polski rynek od października br.
Technologie wspierają rozwój, ale w naszej branży pole do innowacji jest bardzo ograniczone – powiedział Mariusz Chrobot, dyrektor generalny, CEDC podczas debaty Digital Factory. Najnowsze technologie zmieniają oblicze polskiej branży spożywczej na XII FRSiH.
Podczas Wschodniego Kongresu Gospodarczego odbyła się debata "Przyszłość rynku spożywczego. Teraz innowacje!". Paneliści podzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat łączenia tradycji z nowoczesnością, atutów branży rolno-spożywczej w Polsce Wschodniej, roli podlaskich rolników w łańcuchu produkcji żywności, innowacji produktowych oraz nowoczesnych technologii.
Polacy są ciekawi nowych smaków, także w alkoholach, chcą eksperymentować i poznawać nowe produkty – mówił Krzysztof Kouyoumdjian, dyrektor ds. relacji zewnętrznych, CEDC International Sp. z o.o. w trakcie debaty "Przyszłość rynku spożywczego. Teraz innowacje" podczas Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku.
Firma CEDC International przygotowała niespodziankę dla amatorów wina. Dzięki najnowszej kampanii z wykorzystaniem technologii AR – rozszerzonej rzeczywistości, konsumenci kupujący wybrane wina z winnic Torres lub Mare Magnum, mogą wziąć udział w indywidualnym szkoleniu prowadzonym przez profesjonalnego sommeliera.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!