Zdaniem Cezarego Pszczolińskiego, prezesa firmy Unsu wygląda na to, że rozwój sektora spożywczego będzie zmierzał w kierunku zautomatyzowania urządzeń, celem optymalizacji obsługi i minimalizacji czynnika ludzkiego w procesie produkcji.
Obecnie, w związku z osłabieniem gospodarczym, w zakładach mięsnych można zaobserwować dwa różne podejścia do kwestii inwestycji w maszyny i urządzenia - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Cezary Pszczoliński, prezes firmy Unsu.
W obecnej sytuacji, kiedy nie ma sensu liczyć na szybki spadek cen surowca, firmy mięsne muszą szukać nowych rozwiązań, które zagwarantują im możliwość rozwoju. Uczestnicy panelu "Strategie firm mięsnych w sytuacji kurczącej się bazy surowcowej", który odbył się w ramach V Forum Rynku Spożywczego i Handlu wskazywali na szanse, jakie stwarzają nowoczesne strategie zarządzania, specjalizacja produkcji, inwestycje w maszyny i systemy IT, oraz proste, wydawałoby się, przestrzeganie zasad przy wykonywaniu czynności technologicznych. W dyskusji udział wzięli
Prognozy odnośnie bazy surowcowej nie są dla przetwórców mięsa wieprzowego optymistyczne. Jest mało prawdopodobne, że dostępność surowca się zwiększy a ceny pójdą w dół. Dotychczasowa prosta ścieżka generowania lepszych zysków przez zwiększenie marż lub rozszerzenie skali produkcji w tej chwili jest już praktycznie zamknięta - powiedział Cezary Pszczoliński, senior sales manager Marel Polska na V Forum Rynku Spożywczego.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!