Według ekspertów Cushman & Wakefield branża retail, która została najbardziej dotknięta kryzysem, ma jednocześnie największe szanse na szybkie dostosowanie się do nowej rzeczywistości. Wszystko dlatego, że od zawsze ulega ona nieustannej transformacji w wyniku zmieniających się preferencji i oczekiwań konsumentów.
Rok 2019 był kolejnym, bardzo udanym dla rynku magazynowego w Polsce. Zarówno deweloperzy jak i najemcy pozostają niezwykle aktywni, o czym świadczy rekordowa podaż ponad 2,7 mln mkw. oraz wysoki popyt, który już trzeci rok z rzędu osiągnął poziom 4 mln mkw.Na rynku inwestycyjnym zanotowano rekordową liczbę 38 transakcji. Łączny wolumen transakcji wyniósł 1,4 mld Euro – wynika z danych firmy Cushman & Wakefield.
Do eventów gastronomicznych, zlotów food trucków czy targów śniadaniowych przekonała się już znaczna część społeczeństwa. Najczęściej i najchętniej uczestniczą w nich ludzie w wieku 25-35 lat, którzy mają stabilną sytuacją zawodową i zarobki powyżej średniej. Pozwala im to na regularne korzystanie z tego typu atrakcji, co z czasem staje się stylem życia – mówi serwisowi horecatrends.pl Marek Dąbrowski, konsultant Food & Beverage, Cushman & Wakefield.
Rośnie rywalizacja o najemców powierzchni handlowych wraz z nowymi spektakularnymi otwarciami, co w połączeniu ze zmieniającymi się oczekiwaniami zakupowymi klientów wymusza modernizację starszych obiektów. Trend ten będzie dominował również w 2016 r. - wynika z analizy Cushman&Wakefield.
Utrzymuje się wysoki poziom aktywności inwestycyjnej w Polsce, Czechach, Rumunii, na Słowacji i na Węgrzech - informuje firma doradcza Cushman & Wakefield. W pierwszych trzech miesiącach 2015 r. w tych krajach zainwestowano łącznie 1,3 mld euro, a więc niemal tyle, co w pierwszym kwartale 2014 r. C&W prognozuje, że w skali roku wartość transakcji inwestycyjnych w regionie może pobić wynik ubiegłoroczny.
Warszawa znalazła się na pierwszym miejscu wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej pod względem łącznego wolumenu transakcji inwestycyjnych na rynku nieruchomości komercyjnych oraz zajęła 49 miejsce w rankingu globalnym - wynika z raportu „Winning in Growth Cities" firmy Cushman & Wakefield.
Centrum handlowe Atrium Felicity jest już skomercjalizowane w ponad 52 proc. Za wynajem powierzchni w centrum odpowiada międzynarodowa firma doradcza Cushman&Wakefield reprezentująca właściciela obiektu - spółkę Atrium Poland Real Estate Management. W sierpniu rozpoczęła się budowa centrum.
Na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce odczuwalna jest zmiana nastrojów inwestycyjnych - wynika z raportu 'Marketbeat Polska - Jesień 2012' przygotowanego przez firmę doradczą Cushman & Wakefield.
Infrastruktura wybudowana na Euro 2012 przyspieszy rozwój miast-gospodarzy, a zwłaszcza dzielnic, w których powstały te obiekty; dzięki tym inwestycjom publicznym zwiększy się potencjał całego rynku nieruchomości - oceniają analitycy.
Zanikają granice i podziały na globalnym rynku nieruchomości handlowych. Dojrzałe lokalizacje handlowe i miasta z dużymi węzłami komunikacyjnymi nadal odgrywają kluczową rolę, ale najważniejszym czynnikiem wzrostu są rynki wschodzące - wynika z najnowszego raportu firmy doradczej Cushman & Wakefield "Retail MarketView".
Firma doradcza Cushman & Wakefield będzie współodpowiedzialna za komercjalizację centrów handlowych Gemini Park należących do Gemini Holdings. Inwestor planuje dalszą ekspansję na rynku oraz zwiększenie powierzchni wynajmu zarządzanych obiektów. Rozbudowa Gemini Park Bielsko-Biała rozpocznie się w połowie tego roku.
Wartość transakcji sprzedaży na polskim rynku nieruchomości komercyjnych wzrosła w 2011 r., w porównaniu z rokiem poprzednim, o ponad 30 proc., osiągając poziom 2,56 mld euro, najwyższy od 2007 r.- wynika z raportu firmy doradczej Cushman & Wakefield.
Większość galerii handlowych otwartych w 2011 r. powstała w miastach średnich i mniejszych, np. Galeria Ostrovia w Ostrowie Wielkopolskim czy Millenium Hall w Rzeszowie. W 2011 r. odnotowano poprawę na rynku nieruchomości handlowych - twierdzą analitycy.
Łączna wartość produktów inwestycyjnych oferowanych na sprzedaż na głównych rynkach Europy Środkowej - w Polsce, Czechach i Słowacji oraz na Węgrzech wynosi 3,5 mld euro. Połowa wartości produktów inwestycyjnych przypada na sektor handlowy - informuje Cushman & Wakefield.
W 2010 r. otwarto w Europie 165 nowych centrów handlowych. Łączne zasoby powierzchni najmu brutto (GLA) w centrach handlowych w Europie wynoszą ponad 131,9 mln mkw. Najwięcej nowej powierzchni oddano do użytku w Europie Środkowo-Wschodniej (63 proc.).
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!