Polski producent przypraw oraz dodatków do ciast i deserów, z impetem zdobywa internetowy Świat. Wraz z debiutem kulinarnego bloga marki Gotowanie Jest Proste, Cykoria założyła swój firmowy profil na Pinterest, Google oraz Facebooku.
- Na rynku przypraw jednorodnych, w przeciwieństwie do innych kategorii, nie występuje zjawisko sezonowości. Produkty te są nieodłącznym elementem naszej polskiej kuchni, co sprawia, że ich sprzedaż jest satysfakcjonująca przez cały rok – mówi Jerzy Kurowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Cykoria S.A.
- Polskim firmom ciężko jest przebić się poza granice naszego kraju i rozwinąć działalność na rynku międzynarodowym. Czym jest to spowodowane? Zwykle mniejszymi możliwościami przetwórczymi lub niższym budżetem na działania promocyjne, które sprawiają, że ciężko jest im konkurować ze światowymi gigantami. To dlatego warto wspierać rodzimych przetwórców, zwłaszcza tych, którzy posiadają naprawdę dobre produkty - mówi Jerzy Kurowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Cykoria S.A.
- Polacy przywiązują coraz większą uwagę do spożywanych potraw. Nie chcą jeść produktów z konserwantami i sztucznymi dodatkami, bo wiedzę, że zła dieta wpływa negatywnie na ich zdrowie - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Jerzy Kurowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Cykoria S.A.
- Część stosowanych przez nas surowców pochodzi od okolicznych rolników z rejonu Kujaw, lokalnych dostawców owoców i warzyw, z którymi mamy podpisane umowy kontraktacyjne - mówi Jerzy Kurowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Cykoria S.A.
- Ogromny wpływ na gospodarkę wywarła sytuacja polityczna. Stosunki pomiędzy Rosją a Zachodem były i nadal są odczuwalne dla przedsiębiorstw a nakładane sankcje miały niemały wpływ na produkcję. Musimy pamiętać, że rynek wschodni jest dla naszych produktów bardzo chłonny a niemożność istnienia dla wschodnich odbiorców jest dla nas bardzo dużym utrudnieniem - mówi Jerzy Kurowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Cykoria S.A.
- Mamy szereg segmentów w branży przetwórstwa warzywno-owocowego, gdzie brakuje ewidentnych liderów rynkowych. I właśnie w tym upatrywałbym potencjału do łączenia sił - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Marek Dojnow, partner zarządzający w Fidea.
Najnowsza seria produktów Cykorii SA "Doskonały sposób na ...."/skrzydełka z miodem, chrupiącego kurczaka, soczyste żeberka, karkówkę z ziemniakami, pieczone ziemniaki/ została uhonorowana Medalem Europejskim 2012, przyznawanym przez Business Centre Club, Urząd Komitetu Integracji Europejskiej oraz Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny.
Choć kategoria dań instant nie uzyskuje już spektakularnych wzrostów sprzedaży, jest to wciąż atrakcyjna dla wielu producentów. Firmy prześcigają się więc w jak najtrafniejszych odpowiedziach na trendy konsumenckie, a coraz większego znaczenia nabiera także private labels.
Osłabiająca się złotówka i wzrastające kursy walut sprawiają, że drożejące do tej pory surowce stają się jeszcze droższe. Ceny pieprzu, papryki i liścia laurowego nadal pną się w górę, podnosząc tym samym koszt wyprodukowania mieszanek, zawierających te przyprawy - mówi Jerzy Kurowski dyrektor marketingu Cykoria SA.
- W pierwszych trzech miesiącach br. odnotowaliśmy 6 proc. wzrost sprzedaży - mówi Jerzy Kurowski dyrektor marketingu Cykoria S.A. - Najlepiej rotującymi produktami były przyprawy jednorodne i mieszanki przypraw a także, ze względu na okres świąteczny - dodatki do ciast typu cukier wanilinowy oraz proszek do pieczenia.
Przychody Cykoria S.A. kształtują się na podobnym poziomie, jak w roku poprzednim. Najcięższe były pierwsze dwa kwartały 2011r. , głównie za sprawą wysokich cen zioła angielskiego i pieprzu, który jest składnikiem wielu przypraw. Końcówka roku przyniosła jednak oczekiwany wzrost sprzedaży, przez co jesteśmy na plusie - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Jerzy Kurowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Cykoria S.A.
Produkty prebiotyczne mają ogromny potencjał na rynku. Polacy coraz większą wagę przykładają do zdrowego stylu życia, czego efektem jest duży popyt na tego typu produkty - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Jerzy Kurowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Cykoria S.A.
Marki własne w kategorii dań gotowych instant są bardzo rozwojowe, jest duże zapotrzebowanie na tego typu produkty. Są one nie tylko atrakcyjne cenowo, ale i jakościowo. Bo w chwili obecnej liczy się nie tylko cena, ale i jakość. I na ten aspekt kładzie się największy nacisk - komentuje dla portalspozywczy.pl, Jerzy Kurowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Cykoria SA.
- Niedawno wprowadziliśmy kolejne przyprawy Cykorii bez konserwantów. W sprzedaży dostępne już są się mieszanki do karkówki, żeberek a także udek i skrzydełek z kurczaka z użyciem których można przygotować mięso także w woreczkach. Naszym celem jest poszerzenie grona klientów, ceniących obok tradycji także nowoczesność - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Jerzy Kurowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Cykoria S.A.
- Przykładowo sprzedaż słodyczy" wzrasta o ok.30 proc, sprzedaż przyprawy do ryb zwiększa się o ok.40 proc a innych produktów o ok.10 proc. Największą formą wsparcia jest obniżka cen naszych produktów w okresie przedświątecznym a także reklama w sieciowych gazetkach - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Jerzy Kurowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Cykoria S.A.
- Nasze przychody kształtują się na podobnym poziomie, jak w roku poprzednim. Najcięższe były pierwsze dwa kwartały 2011 r. , głównie za sprawą wysokich cen zioła angielskiego i pieprzu, który jest składnikiem wielu przypraw. Końcówka roku przyniosła jednak oczekiwany wzrost sprzedaży, przez co jesteśmy na plusie - mówi Jerzy Kurowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Cykoria S.A.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!