Już tylko 13 proc. polskich internautów nie robi zakupów w sieci, a podczas nadchodzącego okresu świątecznego można się spodziewać jeszcze większego wzrostu popularności e-zakupów. To sprawia, że najbliższy czas będzie sporym wyzwaniem logistycznym. W tym kontekście ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej będą również inwestycje w technologie, które usprawniają procesy logistyczne. Prawie połowa badanych firm na świecie (45 proc.) w tym roku inwestuje w automatyzację magazynów, a do 2023 roku liczba robotów w branży przemysłowej ma wzrosnąć nawet o 127 proc.
Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa stanowią ważny filar gospodarki nie tylko polskiej, ale również europejskiej. Firmy tego rozmiaru stanowią 99,8 proc. wszystkich przedsiębiorstw w Polsce i wytwarzają prawie co drugą złotówkę w polskim PKB (49,1 proc.) – przy czym aż jedna trzecia tego wskaźnika to zasługa mikrofirm. W skali unijnej MŚP generują nawet ponad połowę PKB (58 proc.)
DHL Supply Chain Polska oraz DL Invest Group zawarły umowę współpracy dotyczącą wspólnej realizacji centrum logistycznego DL Invest Park Psary. Bezpośrednio przy DK-86 w Psarach w woj. śląskim powstaną budynki magazynowe o powierzchni całkowitej przekraczającej 200.000 mkw.
InPost, lider nowoczesnej logistyki w Polsce, w 2019 roku był też liderem w wynajmie powierzchni magazynowych w Polsce. W zeszłym roku firma wynajęła łącznie 107 950 m² – to 4% całkowitego popytu netto w kraju. InPost był także liderem w branży KEP w zakresie powierzchni oddanej do użytku w 2019 r – w sumie 57 863 m² – wyprzedzając tym samym na podium DHL oraz Pocztę Polską - informuje spółka.
Uniwersytet Jagielloński wraz z Akademią Sztuk Pięknych w Krakowie są organizatorami charytatywnej aukcji dzieł sztuki na rzecz Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie. Partnerem logistycznym tej inicjatywy został DHL Parcel.
Panattoni Europe, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie ukończył blisko 17 000 m kw. powierzchni dla DHL Parcel Polska. Składają się na nią dwa centra dystrybucyjne obsługujące e-commerce, które powstały w regionie warszawskim - w Panattoni Park Pruszków III i w Radzyminie. Oba obiekty zostały zrealizowane zgodnie z polityką GOGREEN DHL i otrzymały certyfikaty środowiskowe BREEAM na poziomie Good i Very Good.
W tej chwili sieć punktów DHL Parcel to ponad 7000 miejsc w całej Polsce, zlokalizowanych
w sklepach: Inmedio, Żabka, Freshmarket, Kaufland, 1-minute, Relay, na stacjach benzynowych Shell oraz w indywidualnych placówkach usługowych. Klienci operatora mają również do dyspozycji 150 automatów, ulokowanych w sklepach Biedronka. Firma tylko w tym roku uruchomi w sumie 1000 nowych lokalizacji i systematycznie o tyle planuje rozszerzać sieć rok do roku.
DHL Supply Chain przedłużył umowę najmu na ok. 13 000 mkw. powierzchni magazynowej w budynku nr 1 w parku logistycznym Logicor Mysłowice. DHL wykorzystuje tę przestrzeń do świadczenia usług dla jednego ze swoich klientów - międzynarodowej firmy farmaceutycznej. Zajmowana powierzchnia magazynowa jest dostosowana do szczególnych potrzeb klienta: stworzone zostały wydzielone obszary z kontrolą temperatury, w tym chłodnia i magazyn do składowania towarów niebezpiecznych
W 1997 roku DHL Express wprowadziło usługę ”import express”, która uprościła międzynarodowy handel na całym globie. Kolejna innowacja dla importerów to nowy system DHL Express umożliwiający opłacanie przez Internet należności celno-podatkowych. Nowy system jest w pełni zintegrowany na przykład z aplikacją On Demand Delivery, która uproszcza odbiory przesyłek.
Około 30% mieszkańców Afryki ma dostęp zarówno do internetu i konta bankowego. Mimo to, amerykańscy i brytyjscy przedsiębiorcy nie kierują oferty do tych 425 milionów potencjalnych konsumentów – 90 proc. z nich nie sprzedaje towarów do Afryki. To ogromna szansa dla polskich przedsiębiorców z branż modowych, kosmetycznych, a także spożywczych.
Poczta Polska uruchomi sieć maszyn do odbioru paczek w sklepach Biedronki i na stacjach Orlenu. Będzie ich co najmniej tysiąc. Ekspansję zapowiada też DHL - do końca roku miałby 300 urządzeń - czytamy w czwartek w "Rzeczpospolitej".
DHL współpracuje z największą światową spółką e-sportową ESL oraz rozszerza swoją obecność na rynku e-sportowym. ESL organizuje wydarzenia dla branży e-sportowej, włączając w to turnieje popularnych dyscyplin e-sportowych - Dota 2, Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO), StarCraft II oraz League of Legends.
Duński operator przesyłek kurierskich SwipBox od maja 2018 r. rozwija sieć urządzeń do odbioru przesyłek w sklepach Biedronka. Sieć automatów obsługuje obecnie DHL Parcel, oferując elastyczność w zakresie odbioru paczek. Automaty SwipBox w Polsce znajdują się obecnie w prawie 200 sklepach sieci Biedronka, ale jeszcze w tym roku jest planowane zwiększenie zasięgu do 1000 lokalizacji.
Aż 98 proc. ze 116 tysięcy działających w Polsce eksporterów to przedsiębiorstwa z sektora MŚP. Ze względu na stosunkowo ograniczone zapotrzebowania na usługi kurierskie, rzadko decydują się na podpisanie długoterminowych umów z firmami transportowymi.
Wychodząc naprzeciw klientom biznesowym, którzy rozpoczynają swoją przygodę z branżą e-commerce, DHL Parcel wprowadził nową usługę ”e-umowa”. Dzięki niej każda firma wysyłająca do 50 paczek miesięcznie, za pomocą tylko 4 kroków może rozpocząć współpracę z DHL Parcel.
Zalando , wiodąca platforma modowa i lifestyle’owa w Europie, rozpoczęła współpracę z firmą DHL, która zajmie się obsługą centrum logistycznego w Głuchowie (Tuszyn) w okolicach Łodzi. DHL Supply Chain będzie nadzorował proces zatrudnienia około 1 000 osób, na potrzeby centrum w środkowej fazie inwestycji.
DHL Express uruchomił globalną kampanię informacyjną Where Everything Clicks, aby rozszerzyć własną działalność w branży e-commerce i doradzać sprzedawcom internetowym w kwestii uzyskiwania dostępu do dynamicznie rozwijającego się rynku globalnego.
Furgonetka.pl, czyli jeden z największych brokerów usług kurierskich, od teraz udostępnia w swojej ofercie dziesięciu najpopularniejszych przewoźników. Co więcej, jako pierwszy broker w Polsce umożliwia także ich jednoczesną integrację. Oznacza to, że żeby mieć możliwość korzystania ze wszystkich usług kurierskich, wystarczy wdrożyć je tylko raz. Znika więc problem przedsiębiorstw, szczególnie sklepów internetowych, które potrzebują kilku form dostawy, ale mają ograniczone możliwości technologiczne.
Państwowa Inspekcja Pracy skupia coraz większą uwagę na sklepach, które przemianowały się na placówki pocztowe i dzięki temu są czynne bez ograniczeń w każdą niedzielę. Do sądów w całej Polsce zaczęły trafiać wnioski o sprawdzenie, czy nie łamią one prawa - podaje serwis Rmf24.pl.
Żabka trafi pod czujne oko kontrolerów Państwowej Inspekcji Pracy. To pokłosie decyzji o zrobieniu ze sklepów placówek pocztowych. PIP zerknie w umowy, sprawdzi czy w sklepie jest jakikolwiek ślad paczek - informuje serwis money.pl.
Panattoni Europe, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Polsce, wybuduje centrum dystrybucji przesyłek kurierskich dla DHL Parcel Polska. Obiekt o charakterze cross-docka będzie liczyć blisko 9 tys. m kw. i powstanie w Radzyminie. Budowa inwestycji wystartowała na początku br., a zakończy się w październiku 2018 r. Umowa najmu podpisana została na 10 lat, a w jej finalizacji pośredniczyła międzynarodowa firma doradcza CBRE.
Ekspert: Branże mleczarska i mięsna muszą skuteczniej odpierać ataki Sylwii Spurek
Puda: Próby eliminacji mięsa i mleka z diety to niebezpieczna lewicowa ideologia
Piwo i półlitrówki beneficjentami podatku od "małpek"
Podatek cukrowy w praktyce (analiza)
KRD-IG: Zakaz reklamy mięsa i mleka to działanie na szkodę interesu Polski i UE
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!