Firma dunnhumby przejmuje zarządzanie usługami komunikacji POS, degustacji oraz mediów online w sklepach Tesco. Dotychczas firma obsługiwała program lojalnościowy Tesco i mailingi. Connect Media wykorzysta dane dotyczące zachowań konsumenckich 6 mln aktywnych klientów Clubcard w Polsce, Czechach, na Węgrzech i Słowacji.
John Allan, prezes zarządu Grupy Tesco poinformował, że władze grupy nie dyskutują na temat sprzedaży żadnych istotnych aktywów zagranicznych spółki. Po sprzedaży biznesu w Korei Południowej, Tesco chce zatrzymać spółki w Tajlandii, Malezji, Europie Środkowej i Irlandii.
Prezes Tesco Dave Lewis w najbliższych dniach będzie konsultował się z doradcami odnośnie ewentualnej sprzedaży firmy analitycznej Dunnhumby, wchodzącej w skład brytyjskiej grupy handlowej. Gdyby do takiej transakcji miało dojść, poszukująca gotówki grupa mogłaby zarobić ok. 700 mln funtów - donosi Sky News.
Według gazety "Sunday Times" firma badawcza Nielsen Holdings NV może być zainteresowana zakupem od Grupy Tesco firmy analitycznej Dunnhumby. Gazeta powołuje się na wewnętrzne źródła w firmie i zastrzega, że Nielsen jeszcze nie złożył oferty.
Liczba osób, które dokonują zakupów zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i za pośrednictwem kanału online, wzrosła w minionym roku w Polsce o 97 proc. Podobne tempo wzrostu obserwowane było w Chinach, a nieco mniejsze (89 proc.) w Brazylii - wynika z danych Dunnhumby, firmy należącej do Tesco, na które powołuje się "The Grocer".
Tesco poinformowało dziś o planach sprzedaży dwóch pobocznych biznesów: Tesco Broadband (m.in. oferta szerokopasmowego dostępu do internetu) oraz Blinkbox (serwis internetowy VOD). Ich nabywcą będzie firma TalkTalk. Według "The Telegraph", cena za drugi z wymienionych podmiotów wyniesie 5 mln funtów.
Dunnhumby Ltd., światowy lider w dziedzinie badań i analizy zachowań konsumenckich, należący do Tesco PLC, ogłosił przejęcie firmy Sociomantic Labs, oferującej innowacyjną technologię reklamy osobistej tzw. programmatic. Szczegóły transakcji nie zostały ujawnione.
Zmiany demograficzne, jakie czekają nas w najbliższych latach i rozwój handlu internetowego to jedne z największych wyzwań, jakie stoją przed właścicielami sieci handlowych w Polsce - oceniają uczestnicy panelu 'Handel i dystrybucja w Polsce na nowym poziomie konkurowania', jaki odbył się podczas IV Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
W ubiegłym roku Dunnhumby, firma, do której klientów należy m.in. Tesco, dzięki rozwojowi na całym świecie zwiększyła zyski o 71 proc. - podaje Planet Retail. Współpraca Tesco z Dunnhumby dotyczy rozwoju programu lojalnościowego Tesco Clubcards, który, oficjalnie od sierpnia br. działa również w Polsce.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!