1 października 2015 roku sieć Stokrotka otworzy przy ulicy Ułanów 10 w Lublinie kolejny franczyzowy market. Franczyza to nowa linia biznesowa Stokrotki. Sklep Stokrotki w Lublinie będzie to już 300 placówka detaliczna sieci. Powierzchnia sprzedażowa nowej placówki w Lublinie wynosić będzie około 300 mkw.
Zarząd Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych S.A. 15 września 2015 r. podjął uchwałę, w oparciu o którą postanowił zarejestrować 17 950 akcji zwykłych na okaziciela serii P Emperii Holding o wartości nominalnej 1 zł każda.
W ciągu dwóch pierwszych kwartałów 2015 r. Stokrotka otworzyła 16 sklepów. Dwa ostatnie miesiące do znaczne przyspieszenie inwestycji, w tym czasie operator uruchomił 26 sklepów w różnych formatach, od klasycznego supermarketu, przez markety własne po markety franczyzowe.
Według danych GUS sprzedaż detaliczna w II kwartale br. wzrosła o 1,3 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Przy utrzymującej się deflacji i ostrej walce promocyjno-cenowej jest to jednak zbyt mało aby większość sieci mogła rosnąć. Problemy mają głównie hipermarkety, ale supermarkety także notują spadki udziałów w rynku.
W pierwszym półroczu 2015 r. spółka Emperia Holding otworzyła 16 nowych sklepów Stokrotka, kończąc czerwiec z liczbą 264 placówek działających w ramach sieci. W drugiej połowie roku firma chce mocno zintensyfikować tempo rozwoju i zakończyć rok kalendarzowy z liczbą ok. 100 nowych sklepów.
Sieć Stokrotka uruchomi centrum dystrybucyjne w parku logistycznym MLP Lublin. Spółka wchodząca w skład Grupy Kapitałowej Emperia wynajęła blisko 6 tys. mkw., które zostaną udostępnione pod koniec tego roku. Zawarta umowa obejmuje opcję powiększenia powierzchni o kolejne 6 tys. mkw. W transakcji doradzała firma CBRE.
Deflacja ogranicza wzrost zysków branży detalicznej. Coraz niższe ceny sieci handlowe mogą rekompensować tylko większymi wolumenami sprzedaży, ale na bardzo konkurencyjnym rynku wymaga to dużego zaangażowania sił i środków. Właściciel supermarketów Stokrotka, spółka Emperia Holding, liczy na to, że utrzyma w tym roku dotychczasowe tempo wzrostu dzięki ograniczeniu kosztów i wyższym marżom.
Jak zapowiedział Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding, wniosek ws. o zgodę na utworzenie spółki kapitałowej Polskie Supermarkety Sp. z o.o., przez sieci Stokrotka i Polomarket trafi do UOKiK maksymalnie za daw tygodnie.
W I kw. 2015 r. Emperia Holding uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 486 342 tys. zł (479 443 tys. zł w analogicznym okresie 2014 r.). Zysk z działalności operacyjnej to 19 895 tys. zł (5 568 tys. zł), a zysk okresu wyniósł 18 811 tys. zł (3 229 tys. zł).
Segment detaliczny spółki Emperia Holding na koniec I kw. 2015 roku tworzyło łącznie 259 sklepów, zaś na koniec I kw. 2014 roku było to 240 sklepów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2015 r. otwarto łącznie 9 sklepów (w tym jeden sklep franczyzowy), a 2 sklepy zostały zamknięte.
Dwie z największych, krajowych sieci supermarketów Stokrotka i Polomarket zawarły porozumienie dotyczące nawiązania współpracy handlowej poprzez utworzenie spółki Polskie Supermarkety sp. z o.o. Umowa daje obu stronom możliwość sprawdzenia i oswojenia się z partnerem przed podjęciem dalszych kroków integracyjnych.
Zarząd Emperia Holding otrzymał informację, że spółka zależna Elpro Development nabyła 31 marca 2015 roku w transakcji pakietowej od Millennium Dom Maklerski S.A., podczas sesji giełdowej na rynku podstawowym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, 23 455 sztuk akcji Emperia Holding S.A. o wartości nominalnej 1 zł każda.
Analitycy Noble Securities, w raporcie z 20 marca, zaktualizowali rekomendację dla Emperii, wydając zalecenie "kupuj" oraz wyznaczając cenę docelową na poziomie 80,32 zł, wobec 59,22 zł wcześniej. Raport został przygotowany przy kursie 62,7 zł.
Jak poinformował Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding proces rebrandingu (zmiana starego na nowe logo red.) sklepów sieci Stokrotka został zakończony. Zmiany ze względów technicznych nie zostały przeprowadzone jedynie w kilku placówkach.
Zdaniem Dariusza Kalinowskiego, prezesa spółki Emperia Holding i sieci Stokrotka obecny rok będzie trudny dla sektora handlowego w Polsce. Przyczynią się do tego utrzymująca się deflacja, stagnacja na rynku FMCG, a także dalsza agresywna walka promocyjna wśród sieci handlowych.
Władze sieci Stokrotka pracują nad nową, bardziej efektywną strategią cenowo-asortymentową dla swoich sklepów. Dzięki nowemu podejściu do zarządzania wybranymi kategoriami operator chce przyciągnąć do swoich placówek nowych klientów i nakłonić ich do większych zakupów.
Emperia zakłada, że w 2015 roku otworzy 95-140 nowych sklepów, podobne tempo planuje również w przyszłym roku. Przedstawiciele spółki szacują, że przy sprzyjających warunkach rynkowych będą mogli w tym roku przeznaczyć na skup akcji własnych podobną kwotę, jak w 2014 roku, czyli do 60 mln zł.
Wielkopolska: Zatrzymano dużego producenta mięsa na kebab
Drobiarstwo w 2020. Skoro było tak źle to dlaczego było tak dobrze?
Prezes Mlekpolu komentuje wprowadzenie podatku cukrowego
Oryginalny Sok: Podatek cukrowy to dla nas duża szansa!
Prezes Polskiego Mięsa: Wieprzowina i drób pozwalają szybko i zdrowo tracić na wadze
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!