Grupa Ferrero zaprezentowała 9. Raport Społecznej Odpowiedzialności. Jak podkreślono w dokumencie, spółka stawia na jakość produktów, wykorzystanie surowców ze zrównoważonych źródeł oraz ochronę środowiska naturalnego. Producent jest także jednym z pionierów w oferowaniu konsumentom produktów w małych porcjach.
Ochrona środowiska i zrównoważona produkcja zyskują na znaczeniu w strategiach producentów żywności. Firmy wybierają surowce z certyfikowanych upraw i zwracają uwagę na sam proces produkcji – zużycie wody, segregowanie odpadów czy emisję dwutlenku węgla. W Grupie Ferrero od 2009 roku udało się obniżyć emisję dwutlenku węgla o 30 proc., a wykorzystanie wody ograniczono o 25 proc. Takie działania to nie jest już wyłącznie zagadnienie wizerunkowe – podkreśla Andrzej Gantner, dyrektor Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Grupa Ferrero podjęła decyzję o wprowadzeniu nowego modelu zarządzania, zmierzającego do wzmocnienia jej konkurencyjnej pozycji na światowym rynku produktów czekoladowych i słodyczy oraz przyspieszenia tempa wzrostu. Od 1 września 2017 r. funkcję CEO obejmie Lapo Civiletti, zaś obecny CEO Giovanni Ferrero będzie pełnił funkcję Executive Chairman.
W najbliższych latach należy spodziewać się systematycznych, ale stosunkowo niewielkich przyrostów wartości sprzedaży rynku słodyczy. Szacuje się, że do 2018 roku wartość rynku zwiększy się w sumie o 9 proc. i zbliży do poziomu 14 mld złotych.
Koncern Ferrero wydał oświadczenie w sprawie informacji dotyczących kremu Nutella pojawiających się w mediach. Firma podkreśla, że Nutella jest bezpieczna dla zdrowia i nie zawiera składników kancerogennych.
Przez pierwsze pięć miesięcy br. tradycyjne media zarobiły na reklamach ponad 7 proc. więcej niż rok temu. Wydatki Unilever Polska, Ferrero Polska i Kino Świat rosły kilkukrotnie szybciej niż średnia dla całego rynku - podał serwis wirtualnemedia.pl.
Grupa Ferrero 5 kwietnia zaprezentowała swój nowy raport „Społeczna odpowiedzialność biznesu - wspólne wartości, by tworzyć wartość". W ramach działań CSR Grupa dba o ekologię - w roku obrotowym 2013/2014 poziom emisji CO2 pochodzących z działalności produkcyjnej, w przeliczeniu na jednostkę produktu, spadł o kolejne 5 proc. w porównaniu do poprzedniego roku obrotowego, a zużycie wody zmniejszyło się o około 6 proc. Grupa prowadzi również projekty prospołeczne, m.in Fundację Ferrero, Przedsiębiorstwo Społeczne Ferrero i Kinder+Sport.
W poniedziałek (15 czerwca.) Ségolène Royal, francuska minister środowiska, w wypowiedzi dla "Canal Plus" wzywała Francuzów do bojkotu Nutelli, sztandarowego produktu Grupy Ferrero. Minister uzasadniała swoje stanowisko wyjaśniając, że w procesie produkcji Nutelli wykorzystywany jest olej palmowy otrzymywany z drzew. Dla jego pozyskania karczowane są lasy. A ten proceder negatywnie wpływa na środowisko naturalne. Grupa Ferrero nie zgadza się ze słowami francuskiej minister i przedstawia swoje stanowisko.
W Monte Carlo zmarł w sobotę w wieku 89 lat najbogatszy Włoch Michele Ferrero, 29. na światowej liście najbardziej majętnych ludzi, właściciel gigantycznego imperium słodyczy Ferrero. Jego majątek "Forbes" oszacował na ponad 23 miliardy dolarów.
12 stycznia w siedzibie PAIiIZ odbędzie się konferencja z udziałem menadżerów firm z branży spożywczej prowadzących działalność w Polsce. Podczas spotkania prelegenci dyskutować będą o potencjale rozwojowym branży oraz zaprezentują instrumenty wsparcia dla inwestycji w sektorze spożywczym.
Enrico Bottero, dyrektor generalny Ferrero Polska powiedział podczas IIV Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2014, że wirus Ebola to to wyzwanie dla przemysłu cukierniczego, ponieważ z regionów objętych wirusem pozyskuje się kakao i kawę.
Właściciel Animeksu przejmuje zakłady mięsne na Słowacji i Węgrzech
Goodvalley: Walka o klimat nie może polegać na zakazie reklamy mięsa
Piwo i półlitrówki beneficjentami podatku od "małpek"
Polpig: Propozycje Sylwii Spurek służą głównie promocji jej osoby
Sawicki ocenia pomysł Sylwii Spurek: Niech nie wtrąca się w rolnictwo
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!