Obecne rozdrobnienie mleczarstwa będzie niemożliwe do utrzymania na nowoczesnym rynku. W Polsce zostaną 3-4 największe firmy mleczarskie i bardzo dużo małych mleczarni, które będą produkowały niszowe, bądź regionalne produkty - powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Cezary Bernat, prezes Fortuna Sp. z o.o.
Grupa Chorten od 17 maja do 30 czerwca organizuje w swoich sklepach konkurs konsumencki w oparciu o współpracę z 10 znanymi producentami. Mlekovita, Kompania Piwowarska, FoodCare, Podravka, Sokołów, Koral, Fortuna, Tchibo, Frito Lay i Van Pur – to producenci, którzy weszli w nową akcję sklepów Chorten skierowaną do klientów.
- Fortuna była kupiona w bardzo dobrej kondycji, z dobrze rozwiniętą sprzedażą. Liczmy że w tym roku sama Fortuna przyniesie 450 mln złotych sprzedaży. Od momentu przejęcia, sprzedaż wzrosła o około 20 proc. - mówi serwisowi portalspożywczy.pl Andrzej Grabowski, współwłaściciel Grupy Polmlek.
Fortuna – znana marka soków, nektarów i napojów – obecna na rynku od 1991 r., promuje soki 100% i nektary w butelkach PET o pojemności 1 l. Od 19 grudnia 2016 aż do końca roku będzie je można zobaczyć w spotach sponsorskich w TVN i TVN24. Twarzą kampanii jest Kasia Kowalska, z którą marka nawiązała współpracę jesienią 2016 r.
Sokowa marka Fortuna obecna na rynku od 1991 r., jesienią 2016 r. odnowiła współpracę z Kasią Kowalską. Gwiazda wystąpiła w reklamie soków 100% Fortuna i nagrała nową aranżację piosenki Grzegorza Ciechowskiego, którą po raz pierwszy zaśpiewała dla Fortuny w 1994 r. Wielbiciele soków Fortuna mieli okazję spotkać gwiazdę osobiście podczas koncertu w Warszawie 10 grudnia 2016 r.
Marka Fortuna całkowicie zmienia linię soków marchewkowo owocowych Karotka. Efektem tych działań jest wprowadzenie nowej linii produktów oraz zmiana wyglądu opakowań. Karotka Plus zastępuje dotychczasowe produkty dostępne pod tą marką. Wdrożenie zostanie wsparte kampanią reklamową.
Po transakcji z grupą Maspex w portfolio Agros Novej pozostały trzy silne sokowe marki - Fortuna, Garden i Pysio. Spółka będzie sama albo przejmować, albo poszuka inwestora branżowego. Wśród zainteresowanych mogłoby być kilka firm już działających na polskim rynku. Redakcja www.portalspozywczy.pl zapytała przedstawicieli tych podmiotów oraz analityków rynkowych o przyszłość Agros Nova Soki. Wyniki tych ankiet i rozmów były zaskakujące.
Z danych Euromonitor Int. wynika, że pod względem ilości sprzedaży w 2013 roku liderem rynku soków, w którego skład wchodzą soki odtworzone, soki NFC oraz nektary (zawierają powyżej 25 proc. zawartości soku), jest marka Tymbark z Grupy Maspex. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się odpowiednio: Hortex oraz Fortuna (Agros Nova).
Marek Sypek otwarcie mówi o chęci konsolidacji rynku spożywczego. - Interesują nas generalnie kategorie spożywcze, najchętniej suche i przetworowe, bo w tych segmentach widzimy nasz dalszy rozwój. Na początku swojej obecności w firmie sprzedałem spółkę Elbro, niewielką część biznesu mrożonkowego. Nie zamierzamy do niego wracać, ze względu na to, że mrożonki to inny kanał dystrybucji i system budowania wartości, nie buduje nam to synergii - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Marek Sypek, prezes grupy Agros Nova.
Fundusz IK Investment Partners ma w portfelu dwie polskie firmy i jeszcze 1 mld EUR do wydania. Od ostatniej polskiej inwestycji funduszu zarządzanego przez IK Investment Partners, firmę private equity, mijają cztery lata wtedy fundusz przejął grupę Agros Nova - informuje Puls Biznesu.
Marka Fortuna, która należy do grupy Agros Nova, wprowadziła nowe zakrętki dla wszystkich produktów w opakowaniach kartonowych 1l. Wkrótce opakowania z nową zakrętką będą dostępne na półkach sklepowych - ulepszone zamknięcie wykorzystywane jest do produkcji od końca lutego.
Już 17 lutego startuje kampania reklamowa soków pomidorowych i warzywnych Fortuna. To pierwsza od wielu lat kampania dla tej kategorii produktowej. Działania promocyjne potrwają do końca marca i obejmą swym zasięgiem TV, Internet i kino.
- Największym wyzwaniem na 2014 r. jest maksymalizacja efektywności działu sprzedaży. To zajmuje i będzie zajmować nam najwięcej czasu. Wszystko po to, by lepiej obsługiwać naszych klientów i konsumentów i by efektywniej do nich docierać - wyjaśnia w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Marek Sypek, prezes grupy Agros Nova.
Jesienią Fortuna będzie wprowadzać swoją nową identyfikację wizualną. Projekt nowych opakowań jest wynikiem zmiany strategii marki, której ideą jest podkreślanie naturalności i zdrowia płynącego z produktów przygotowanych w oparciu o owoce i warzywa, bez dodatków takich jak: cukier, sztuczne barwniki czy konserwanty.
- Z kilkoma podmiotami negocjacje dot. sprzedaży zakładów we Włocławku były bardzo zaawansowane. Dla nas najważniejszym kryterium było utrzymanie miejsc pracy w istniejącym zakładzie. Sytuacja rynkowa jest obecnie bardzo trudna. Inwestorzy w takich okolicznościach niestety nie podejmują łatwo decyzji finansowych - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Monika Kolano-Wysokińska, dyrektor marketingu Agros Nova Brands.
- W 2013 r. planujemy oprzeć się na filarach naszego biznesu, czyli na naszych najmocniejszych brandach. Bezsprzecznie są to: Łowicz , Fortuna, Krakus, Kotlin i na pewno w obszarze tych marek będziemy mieli największą aktywność, bo to one są najbardziej popularne wśród polskich konsumentów i najlepiej przez nich postrzegane. Na razie jeszcze nie możemy mówić o szczegółach - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Marek Sypek, prezes grupy Agros Nova.
- Ubiegły rok był pełen wyzwań, nie był to łatwy okres, ale mimo wszystko udało się nam 2012 r. zamknąć pozytywnym wynikiem wraz ze wzrostem sprzedaży. Przeprowadziliśmy również zmiany wewnątrz organizacji, których efekty widzimy już od II półrocza 2012 r. w formie pozytywnych wyników sprzedaży, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Marek Sypek, prezes grupy Agros Nova.
Piwo i półlitrówki beneficjentami podatku od "małpek"
Goodvalley: Walka o klimat nie może polegać na zakazie reklamy mięsa
Puda: Próby eliminacji mięsa i mleka z diety to niebezpieczna lewicowa ideologia
Polpig: Propozycje Sylwii Spurek służą głównie promocji jej osoby
Podatek cukrowy w praktyce (analiza)
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!