Fresh Logistics Polska zainwestowała w nowoczesne hale magazynowe o łącznej powierzchni 16 tys. m2, w Wojanowie oraz Nowej Wsi Wrocławskiej. Po zakończeniu inwestycji firma dysponuje łącznie powierzchnią magazynową ponad 55 tys. m2, przeznaczoną do składowania produktów spożywczych wymagających temperatury kontrolowanej.
Jest rzeczą oczywistą, że nie wszystkie osoby biorące udział w organizacji łańcucha dostaw mogły zostać w domu i skorzystać z pracy zdalnej. Do tej grupy należą właśnie nasi kierowcy, a także pracownicy magazynowi. To właśnie oni działają na pierwszej linii logistycznego frontu. Jesteśmy im bardzo wdzięczni za zaangażowanie i odwagę, ponieważ to właśnie dzięki nim świat się nie zatrzymał, a my możemy na sklepowych półkach znaleźć niezbędne produkty – mówi Marcin Turski, Dyrektor ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta Fresh Logistics Polska sp. z o.o.
W obecnej chwili nie zauważyliśmy istotnych zmian wolumenowych w logistyce produktów mleczarskich. Sytuacja w branży mleczarskiej jest stabilna. Wydaje nam się, że epidemia koronawirusa w perspektywie długofalowej nie zmieni znacząco branży – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Turski, Dyrektor ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta Fresh Logistics Polska sp. z o.o.
Rok 2019 przyniósł branży logistycznej wiele wyzwań. Mimo to Grupa Raben zamknęła go wzrostem przychodów, z wynikiem przekraczającym 1,2 mld euro, a do listy sukcesów może dopisać rozwój europejskiej sieci logistycznej oraz połączeń z Niemcami. Przypieczętowaniem osiągnięć biznesowych są liczne nagrody, przyznane zarówno firmie, jak i jej przedstawicielom.
W dobie digitalizacji i automatyzacji, szybkość przepływu informacji jest kluczowa niezależnie od branży czy wielkości przedsiębiorstwa. Wzrastające wymagania rynku sprawiają, że elektroniczna wymiana danych pomiędzy poszczególnym ogniwami łańcucha dostaw nie jest już tylko dobrą praktyką, ale standardem.
Branża e-commerce jest branżą rozwijającą się bardzo dynamicznie, co możemy zauważyć pośród tradycyjnych sieci handlowych, które coraz chętniej poszerzają swoje portfolio właśnie o sprzedaż przez Internet. Rośnie także sprzedaż żywności on-line, jednak firmy kurierskie nie chcą inwestować w samochody z chłodniami.
W sektorze usług logistycznych wyrobów mrożonych najważniejsza jest jakość, która bezpośrednio wiąże się z utrzymaniem temperatury produktu na odpowiednim poziomie w całym łańcuchu dostaw. Aby sprostać zadaniu, niezbędne jest posiadanie specjalistycznej wiedzy, odpowiednio wyposażonego taboru oraz magazynów - mroźni. Flota przeznaczona do przewozu produktów w temperaturze poniżej -18 st. C, musi być w pełni sprawna i wyposażona w urządzenia umożliwiające rejestrację i wydruk pomiaru temperatury.
Nie lada wyzwaniem dla operatora logistycznego są ciągle zmieniające i zaostrzające się wymogi prawne, rosnące koszty związane np. z rozszerzeniem zasięgu elektronicznego poboru opłat drogowych (via toll), a przede wszystkim duży nacisk ze strony rynku na optymalizację kosztów logistycznych – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Turski, dyrektor sprzedaży i obsługi klienta Fresh Logistics Polska.
Ciągły i dynamiczny rozwój na rynku transportowym wymógł innowacyjne rozwiązania, do których należy między innymi narzędzie wspomagające zarządzanie flotą tj. system monitorowania taboru. Jest to dodatkowe źródło informacji umożliwiające sprawne zarządzanie posiadaną flotą pojazdów przez pracowników firmy logistycznej – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Turski, dyrektor sprzedaży i obsługi klienta Fresh Logistics Polska.
Z uwagi na brak rąk do pracy zatrudniam pracowników przede wszystkim z Ukrainy. Stanowią oni około 11 proc. naszej siły roboczej. Są to przede wszystkim pracownicy magazynowi – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Turski, dyrektor sprzedaży i obsługi klienta Fresh Logistics Polska.
Usługi dodatkowe w sektorze logistycznym takie jak co-packing czy labelling cieszą się coraz większą popularnością. Główne działania w tym zakresie obejmują przede wszystkim etykietowanie dostaw kontr etykietami dla sieci handlowych, zawierającymi „sieciowy” kod SKU lub cenę odzwierciedlającą aktualną promocję i zmienną wagę jednostki towaru – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Turski, dyrektor sprzedaży i obsługi klienta Fresh Logistics Polska.
W coraz większym stopniu tzw. Przemysł 4.0 zaczyna wkraczać w sferę transportu i logistyki. Czwarta rewolucja przemysłowa związana z postępującą automatyzacją i informatyzacją procesów coraz bardziej zaciera granicę pomiędzy człowiekiem i maszyną – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Turski, dyrektor sprzedaży i obsługi klienta Fresh Logistics Polska.
Gdy zbliżają się święta Wielkiej Nocy wszyscy wpadamy w gorączkę przygotowań: sprzątamy, robimy zakupy, pieczemy ciasta, malujemy pisanki. Dlatego jednym z najważniejszych świątecznych zadań jest zakup wielkanocnych jaj. Skąd jednak mieć pewność, że pisanki wielkanocne będą świeże? O jakość jaj w drodze „od kurki do stołu” dbają między innymi firmy transportowe.
Obecne trendy rynkowe dążą zgodnie w jednym kierunku – operator logistyczny ma za zadanie dostarczać więcej, częściej, dokładniej, bezbłędnie i bez uszkodzeń. Oczekiwania klientów przez ostatnie lata ewoluowały w kierunku rosnących oczekiwań jakościowych, coraz krótszego czasu reakcji na zmieniające się potrzeby przy nieograniczonej wręcz elastyczności i presji związanej z poziomem kosztów usług logistycznych – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Turski, dyrektor sprzedaży i obsługi klienta Fresh Logistics Polska.
Planujemy rozwój outsourcingu usług logistycznych w branży mięsnej i mrożonkowej – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marek Kwiatkowski, menedżer operacyjny Fresh Logistics Polska. Zapowiada także szereg innych inwestycji i działań firmy.
Przez ostatnie lata sieci handlowe zdominowały rynek handlu detalicznego szczególnie spożywczego. Zmieniają się i przekształcają formaty sklepów od typu convenience przez dyskonty do super i hipermarketów. Na rynku nadal funkcjonują markety typu Cash&Carry oraz sieci handlowe, które pełnia rolę hurtowni dla pozostałego handlu detalicznego. Obecnie ponad 70 proc. wolumenu towarowego dostarczana jest do odbiorców sieciowych. Sposób realizacji dostaw towarów do sieci handlowych również ulega zmianie – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marek Kwiatkowski, menedżer operacyjny Fresh Logistics Polska.
Sektor ten bardzo szybko odczuwa tendencje panujące na rynku ponieważ operator logistyczny łączy interesy producentów i konsumentów. Wysokie oczekiwania tych drugich wobec cen i jakości świadczonych usług dotykają operatorów logistycznych, którzy zmuszeni są do ciągłego optymalizowania swoich procesów tak, aby sprostać wymaganiom rynku – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marek Kwiatkowski, menedżer operacyjny Fresh Logistics Polska.
W 2017 roku doszło do wzmocnienia kilku trendów, których kumulacja ma duży wpływ na działanie branży TSL. Z jednej strony malejąca stopa bezrobocia, powodująca niedobór min. kierowców oraz rosnące oczekiwania pracowników. Z drugiej, dobra kondycja polskiej gospodarki, rosnące PKB i wzrost popytu na usługi logistyczne. Trendy te powodują narastające napięcie w branży TSL, które może spowodować wzrost cen – mówi Tomasz Olenderek, Dyrektor Generalny, Fresh Logistics Polska.
Analizując opracowania niezależnych firm, dotyczące rozwoju rynku mrożonek w Polsce, można być pewnym, że sprzedaż tego typu produktów będzie dynamicznie rosła a wraz z nią będzie rosło zapotrzebowanie na nowoczesne usługi dopasowane do wymagań rynku – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Turski, Dyrektor Sprzedaży i Obsługi Klienta, Fresh Logistics Polska Sp. z o.o.
Rynek logistyki produktów mrożonych w Polsce ulega w ostatnim czasie transformacji, w wyniku nowych oczekiwań odbiorców. W większości przypadków, obecnie proponowane na rynku modele nie charakteryzują się wystarczającą elastycznością – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Turski, Dyrektor Sprzedaży i Obsługi Klienta, Fresh Logistics Polska Sp. z o.o.
Spółka Fresh Logistics została powołana do życia w roku 2002. Od początku prowadzonej działalności kluczowym zadaniem Fresh Logistics Polska było oferowanie transportu i magazynowania produktów świeżych w temperaturze kontrolowanej od +2 stopni Celsjusza do +6 stopni Celsjusza.
Światowe Dni Młodzieży w Krakowie, które odbędą się w terminie 26.07-31.07.2016, stanowią duże wyzwanie logistyczne. W wydarzeniu weźmie udział około 2,5 mln osób ze 110 krajów, które to będą robiły zakupy oraz korzystały z punktów gastronomicznych na terenie i w okolicach miasta Krakowa. - Zadaniem naszej firmy będzie zaopatrzenie goszczących osób w świeże towary żywnościowe, w ograniczonym czasie i przy dużo większym natężeniu ruchu – powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Joanna Błażejczak, menedżer ds. Obsługi Klienta w firmie Fresh Logistics.
Światowe Dni Młodzieży to ogromne wyzwanie dla organizatorów, władz krajowych i regionalnych, a także dla branży spożywczej i hotelarskiej, która musi nakarmić miliony pielgrzymów. Aby było to możliwe, żywność trzeba dowieźć, co nie będzie zadaniem łatwym.
Obsługa produktów mrożonych w tym kontekście charakteryzuje się większą stabilnością, niż produkty świeże. Towar do dystrybucji pobierany jest z zapasów magazynowych, a dostawy do sieci realizowane są w ciągu 48 godzin od zamówienia – powiedziała serwisowi portalspozywczy.pl Joanna Horodecka, kierownik ds. Rozwoju Rynku Fresh Logistics Polska sp. z o.o.
W sektorze usług logistycznych wyrobów mrożonych najważniejsza jest jakość, która bezpośrednio wiąże się z utrzymaniem temperatury produktu na odpowiednim poziomie w całym łańcuchu dostaw. Aby sprostać zadaniu, niezbędne jest posiadanie specjalistycznej wiedzy, odpowiednio wyposażonego taboru oraz magazynów – mroźni – powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Joanna Horodecka, kierownik ds. Rozwoju Rynku Fresh Logistics Polska sp. z o.o.
Z naszej perspektywy rynek mleczarski ciągle się rozwija i ma jeszcze bardzo duży potencjał. Powstają produkty o bardzo dobrej jakości, którymi możemy się pochwalić na arenie międzynarodowej - – mówi w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Marcin Turski, Dyrektor Sprzedaży i Obsługi Klienta Fresh Logistics Sp. z o.o.
Każdy z uczestników łańcucha dostaw jest odrębną i indywidualną jednostką. Natomiast bez wątpienia żadne ogniwo nie mogłoby funkcjonować bez wsparcia i współpracy z pozostałymi podmiotami – mówi w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Marcin Turski, dyrektor sprzedaży i obsługi klienta Fresh Logistics Sp. z o.o.
FoodCare otrzymał zakaz wytwarzania i sprzedaży napojów NGINE
Jak ominąć podatek cukrowy? Kanadyjska firma wychodzi naprzeciw polskim producentom
Krajowa Spółka Cukrowa chce przejąć 8 spółek rolno- spożywczych Skarbu Państwa
Mlekovita podała wyniki za 2020 rok. Przychód firmy wyniósł ponad 5,5 mld zł
Kościński: podatek handlowy nie powinien spowodować wzrostu cen
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!