– Chodzi o to, żeby wyeliminować z rynku nieuczciwość. Żeby wyeliminować tych producentów, pośredników, którzy fałszują polską żywność. Nie chodzi tylko o oszustwa co do jakości, ale także aby wyeliminować fałszowane produkty, włożone w polskie opakowania. My nie mamy się czego wstydzić. Mamy znakomite produkty, również te owoce, które tu dziś prezentujemy – podkreślił minister rolnictwa na konferencji nt. kampanii „Czas na polskie superowoce”.
Krajowa Rada Drobiarstwa-Izba Gospodarcza stanowczo sprzeciwiła się przedstawionym przez Krajową Izbę Producentów Drobiu i Pasz oraz "Poldrób" informacjom oraz tezom dotyczącym likwidacji zbędnych obciążeń polskiego drobiarstwa.
Nawet 140 milionów złotych może zaoszczędzić pogrążone w kryzysie polskie drobiarstwo dzięki likwidacji zbędnych, zdaniem organizacji branżowych, obciążeń. Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz oraz Ogólnopolski Związek Producentów Drobiu „Poldrób” zwróciły się do premiera Mateusza Morawieckiego o zmiany w przepisach.
Wsparcie spożycia i promocja roślin oleistych, przetworów pochodzących np. z rzepaku, soi, lnu i produktów pszczelarskich - przewiduje podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa, która stworzy Fundusz Promocji Roślin Oleistych.
Fundusze promocji, w tym Fundusz Promocji Mleka, miały wspierać poszczególne branże, miały wymusić współpracę, a poróżniły nas – powiedział Edmund Borawski, prezes Mlekpolu podczas spotkania ministra rolnictwa z branżą mleczarską w siedzibie Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich 27. lutego br.
Komisja Europejska przyjęła w środę decyzję ws. przeznaczenia w przyszłym roku ponad 191 mln euro na promocję unijnych produktów rolno-spożywczych. Programy mają być skierowane głównie na rynki zewnętrze z największym potencjałem wzrostu, ale też wewnątrz UE.
O tym, że zamiast CETA powinniśmy obawiać się Brexitu, o zabójczej dla polskiego przemysłu drodze protekcjonizmu oraz o tym, że w eksporcie żywności, podobnie jak na wojnie, kluczem do sukcesu jest nie waleczność, a posiadanie solidnego zaplecza - w obszernym wywiadzie dla portalspozywczy.pl opowiada Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Ministerstwo rolnictwa chce poprawić efektywność funduszy promocji, aby wzmocnić markę polskiej żywności na świecie - mówił wiceminister Jacek Bogucki podczas uroczystości wręczenia nominacji członkom komisji zarządzających funduszami promocji.
- Budujemy swoje struktury ponadeuropejskie poprzez lokalny personel i własnych ludzi. To długa, ciernista droga. Poza Europą zupełnie inaczej prowadzi się biznes, a każdy kraj to jak zamek szyfrowy, gdzie mamy do czynienia z inną mentalnością i znacznie większą ilością ryzyk niż w Europie - mówił Adam Mokrysz, prezes zarządu Mokate SA podczas debaty "Eksport polskiej żywności w nowej globalnej rzeczywistości gospodarczej" na Europejskim Kongresie Gospodarczym EEC 2017.
Fundusze promocji mają skuteczniej wspierać marketing rolny i podnosić konsumpcję artykułów rolno-spożywczych - taki cel ma nowela ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, uchwalona we wtorek przez Sejm.
Na początku grudnia ubiegłego roku Ministerstwo Rolnictwa upubliczniło dosyć obszerny dokument, w którym m.in. nakreśliło swoje plany na najbliższe cztery lata. Co prawda zdecydowanie większą część tej publikacji poświęcono szczegółowej krytyce poczynań poprzedniej ekipy, a plany Ministerstwa potraktowano jedynie hasłowo, ale i na tej podstawie można pokusić się o ocenę pomysłów firmowanych przez Ministra Jurgiela – mówi w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Marcin Hydzik, prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka.
Rynki arabskie mogą być perspektywiczne dla europejskich eksporterów drobiu. Czy jednak na pewno ich potencjał zostanie przez nas wykorzystany? Kluczowe jest to, aby zmieścić się w kosztach. Pamiętajmy, że na świecie konkurujemy z mistrzami: Brazylijczykami i Amerykanami - powiedział Andrzej Goździkowski, prezes Cedrobu na VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2014.
Ministerstwo rolnictwa pracuje nad powołaniem do życia Funduszu Wzajemnej Pomocy dla rolników. - Fundusz miałby pomagać rolników w przypadku klęsk żywiołowych czy takich sytuacjach jak wystąpienia ASF w Polsce - powiedziała Zofia Szalczyk, wiceminister rolnictwa podczas sympozjum w siedzibie KZSM-u.
Na temat eksportu i strategii promocji polskiej żywności, a także kluczowego znaczenia rynku ukraińskiego dla sektora spożywczego w Polsce z Markiem Sawickim, kandydatem na ministra rolnictwa, posłem na Sejm RP i wiceprzewodniczącym Sejmowej Komisji Rolnictwa i Wsi, rozmawiają Paulina Bełżecka i Łukasz Stępniak.
W 2014 r. należy się spodziewać dalszego wzrostu eksportu drobiu z Polski. Uczestnicy łańcucha produkcji drobiarskiej wciąż zwiększają skalę produkcji. Niestety marża przez nich osiągana, mam tu na myśli przede wszystkim sektor ubojowy i przetwórczy, jest niska. W tym obszarze widzimy jeszcze wiele do zrobienia - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Łukasz Dominiak, dyrektor generalny Krajowej Rady Drobiarstwa (KRD).
Naszym głównym celem na 2014 r. będzie intensyfikacja eksportu głównie za pomocą naszego trzeciego programu unijnego skierowanego na kraje trzecie. Będzie to drugi rok realizacji tego projektu obejmującego Shanghaj, Hong Kong, Moskwę, Kaliningrad i Dubaj - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Janusz Rodziewicz, prezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP.
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Stanisław Kalemba wręczył wczoraj powołania członkom Komisji Zarządzającej Funduszu Promocji Mięsa Końskiego oraz Komisji Zarządzającej Funduszu Promocji Mięsa Owczego na nową kadencję.
2 mln zł chcą w 2013 r. przeznaczyć fundusze promocji na informowanie zagranicznych konsumentów o dobrej jakości polskiej żywności - powiedział reprezentujący fundusze Jerzy Wierzbicki. Dodał, że takie działania będą prowadzone w sytuacjach kryzysowych.
W ministerstwie rolnictwa zostanie utworzona grupa robocza do prac nad wspólnym projektem promocji i ochrony wizerunku polskiej żywności. To efekt rozmów wiceminister rolnictwa Zofii Szalczyk z przewodniczącymi Komisji Zarządzających Funduszy Promocji Produktów Rolno-Spożywczych oraz przedstawicielami organizacji branżowych.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!