Auchan Polska w 2019 roku wykazuje istotną poprawę wyników finansowych w stosunku do poprzedniego roku. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 3,1 proc. do poziomu 11 048 mln zł - informuje Auchan.
Zmiany nawyków zakupowych konsumentów, kwestie: lokalizacji, asortymentu, powierzchni sklepu, czy promocji – to czynniki, które sprawiły, że sprzedaż Carrefoura w Polsce w drugim kwartale tego roku spadła. W tym samym czasie konkurencyjna Biedronka zdołała powiększyć przychody kolejny kwartał z rzędu. Okres lockdown, który trwał przed większą część drugiego kwartału bez wątpienia należał do tej sieci.
Coraz chętniej gotujemy, marnotrawimy mniej jedzenia, a także stawiamy na zdrowsze produkty. Natomiast rzadziej wybieramy się do sklepów stacjonarnych, gdyż nie przynosi nam to już tyle przyjemności, co przed wybuchem pandemii. Czy oznacza to, że rodzi się „nowy polski konsument”? Koronawirus to nie tylko dziesiątki tysięcy zachorowań i ograniczenia w funkcjonowaniu ludzi i firm. Covid-19 oddziałuje również na nasze zwyczaje, w tym na nawyki żywieniowe i zakupowe Polaków. Przyjrzała się im prof. Grażyna Wąsowicz z Katedry Psychologii Ekonomicznej Akademii Leona Koźmińskiego.
Tesco znika z Polski, Auchan pozbywa się nierentownych placówek – hipermarkety nie mają łatwo. Czasy eldorado skończyły się dla nich u nas już dawno dawno temu. Teraz jest ostatni moment, aby nadrobić stracone lata i znacząco poprawić doświadczenia zakupowe klientów.
- W najbliższych latach, możliwe jest, że waga tych poszczególnych elementów w całej układance omnichannelowej zmieni się na korzyść wygodniejszych i szybszych rozwiązań. Jednak na pewno część konsumentów będzie nadal decydować się na zrobienie dużych zakupów w sklepach wielkopowierzchniowych - mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Konrad Wacławik, Client Team Manager w Nielsen Connect Polska.
Z prezentacji Eurocash dla inwestorów wynika, że dynamika sprzedaży detalicznej spadła o w kwietniu 2020 roku o 22,9 proc., dynamika PKB w I kw.spadła do 2 proc., zaś dynamika inflacji w kategorii żywność i napoje spadła w maju do 2,9 proc.
Trzy zarzuty oszustwa postawiono mężczyźnie, który w hipermarketach w Łodzi i Sieradzu przeklejał kody kreskowe z tańszych produktów na droższe. Policjantom tłumaczył, że chciał sobie zrekompensować zaniżoną z powodu pandemii premię. Teraz grozi mu do 8 lat więzienia.
Zgodnie z opublikowanymi danymi GUS sprzedaż detaliczna w przedsiębiorstwach zatrudniających powyżej 9 osób zwiększyła się w grudniu w cenach bieżących o 7,5% r/r wobec wzrostu o 5,9% w listopadzie, co było poniżej naszej prognozy (8,2%) i powyżej konsensusu rynkowego (7,3%). Dynamika sprzedaży liczonej w cenach stałych zwiększyła się w grudniu do 5,7% r/r wobec 5,2% w listopadzie - oceniają ekonomiści Credit Agricole.
Już co czwartą złotówkę wydawaną na FMCG w Polsce przejmują osiedlowe sklepy sieciowe, czyli małoformatowe sklepy sieciowe oraz supermarkety. Segment ten rośnie w Polsce w tempie 4,6% rdr i pod względem wartości sprzedaży ustępuje już wyłącznie dyskontom. A może być jeszcze lepiej, bo potencjał wzrostu osiedlowych sklepów (proximity) wciąż jest ogromny - wynika z analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
Łącznie aż 60% konsumentów przegląda gazetki od 3 do 6 razy w miesiącu. Prawie połowa klientów dyskontów czyta je 5-6 razy – 46%. Podobny wynik odnotowano w hipermarketach – 40%. Natomiast w supermarketach najwięcej osób sięga po publikacje 1-2 razy – 34%. I tak samo rzadko robi to 48% badanych w sieciach convenience. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Grupę AdRetail i międzynarodową firmę Hiper-Com Poland.
Skuteczne opodatkowanie hipermarketów nie rozwiązuje problemu drobnego handlu, trzeba będzie zastanowić się, czy państwo ma jakieś instrumenty pozwalające pobudzić polski handel - mówił w piątek wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego, lider Porozumienia Jarosław Gowin.
Jak wynika z analizy Koszyka cen dlahandlu.pl po rajdzie podwyżek, który trwał przez 8 miesięcy 2019 roku, obecnie widać zahamowanie tendencji wzrostowej. Co więcej czołowe hipermarkety we wrześniu były w stanie zaproponować ofertę cenową na 50 podstawowych produktów o kilka złotych tańszą niż w czerwcu br. i wrześniu 2018 roku.
W Jarosławiu została otwarta kolejna placówka E.Leclerc. Hipermarket jest dostępny dla klientów od 30 sierpnia. Jego łączna powierzchnia wynosi 5000 mkw, z czego 3700 mkw to sala sprzedaży. To już piąta placówka, która będzie funkcjonowała pod szyldem E.Leclerc w województwie podkarpackim.
Policjanci z Łodzi zatrzymali siedem osób, które odpowiedzą za korumpowanie menadżerów sieci znanych sklepów wielkopowierzchniowych w celu podpisania korzystnych umów handlowych. Podejrzani pochodzą z terenu czterech województw i mogli wręczyć nawet 1,7 mln zł. Za tego rodzaju przestępstwo grozi kara do 5 lat pozbawienia wolności
Wskaźnik indeksu Selectivv Handel wyniósł w kwietniu br. 101.51, co oznacza wzrost o 3,09 proc. w porównaniu z marcem br. Najbardziej zyskały hipermarkety w miejscowościach liczących powyżej 300 tys. mieszkańców (wzrost o 5,3 proc.) - pisze portal Dlahandlu.pl
Według wstępnych i niezaudytowanych danych, sprzedaż "like-for-like" METRO AG w pierwszym kwartale roku finansowego 2018/19 wzrosła o 2,3 proc. rdr. Przychody osiągnięte przez Metro w tym okresie wyniosły 8 mln euro, co oznacza spadek o 0,6 proc.
Projekt nowelizacji ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej przewiduje dalsze zawieszenie pobierania podatku od sprzedaży detalicznej. Nowelizacja spełnia wytyczne Komisji Europejskiej, która wezwała Polskę do zawieszenia tego podatku. Należy stwierdzić, że zawieszenie jest słuszne, gdyż sprawę zgodności tego podatku z prawem europejskim należałoby wyjaśnić do końca, zanim wywrze ona określone ustawowo skutki.
Jak wynika z monitoringu Koszyka cen dla handlu.pl ruchy cenowe w kategorii warzyw i owoców w największym stopniu przyczyniają się do kształtowania polityki cenowej sieci hipermarketów. W czasie, gdy tanieją pomidory i papryka oraz ziemniaki, drożeją pieczarki i cytrusy. Od czasu do czasu ten balans zaburzają galopujące ceny jaj, czy masła. Na pozostałe kategorie produktów hipermarkety utrzymują niemal niezmieniony poziom cen.
W ramach poszerzania rynków, międzynarodowy handel internetowy wchodzi w segment stacjonarny, a sklepy sięgają po e-commerce – mówi serwisowi portalspożywczy.pl Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.
Jak wynika z danych Euromonitor International, hipermarkety ulegają w walce z małymi, nowoczesnymi sklepami. Firma przewiduje, że w tym roku sprzedaż hipermarketów spadnie o 2,5 proc., do 29,8 mld zł, co będzie drugim rokiem spadku z rzędu. Segment powiększy się o dwie nowe placówki.
FoodCare otrzymał zakaz wytwarzania i sprzedaży napojów NGINE
Jak ominąć podatek cukrowy? Kanadyjska firma wychodzi naprzeciw polskim producentom
Foods Brothers: W dobie pandemii Polacy kupują więcej zamienników mięsa
Krajowa Spółka Cukrowa chce przejąć 8 spółek rolno- spożywczych Skarbu Państwa
Mlekovita podała wyniki za 2020 rok. Przychód firmy wyniósł ponad 5,5 mld zł
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!