- Pozyskaliśmy kolejnego strategicznego partnera, który bardzo mocno wierzy w projekt polskiego łososia jurajskiego, jakim jest firma Contimax. Oprócz ulepszania tego, co już mamy, ogromnie ważnym zadaniem jest optymalizacja procesu produkcyjnego. To nasze zadania na kolejny rok - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Karapuda, prezes spółki Jurassic Salmon.
- Planów jest wiele. Kusi naturalnie, aby nie tylko zwiększyć produkcje do kilku tysięcy ton, bo to już nie wyzwanie, ale spróbować wykorzystać te wiadomości w innych dziedzinach akwakultury na innych jej szczeblach - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Karapuda, prezes spółki Jurassic Salmon.
- Od samego początku zależało nam na tym, aby stworzyć własną markę, której w kategorii świeżej ryby hodowlanej nie stworzył jeszcze nikt w Polsce. Stad Łosoś Jurajski i nawiązana w 2017 r. współpraca z sieciami Auchan, Makro czy MyFood. Bardzo nam zależy aby nasz łosoś nie był anonimowy i żebyśmy mogli wszystkim powiedzieć, że nasza rybka została od samego jaja wyhodowana w Polsce - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Karapuda, prezes spółki Jurassic Salmon.
- Jakość zawsze była w naszym przekonaniu czymś priorytetowym. Niektórzy podpowiadali nam aby zaszczepić rybę, ale odmówiliśmy. Nasz łosoś musi być w pełni ekologiczny a jego chów idealnie transparentny dla klienta - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Karapuda, prezes spółki Jurassic Salmon.
- Łosoś Jurajski nie ma styczności z wodami otwartymi, ponieważ woda stosowana w hodowli pozyskiwana jest z głębi ziemi. Dzięki temu łosoś nie jest narażony na występowanie niebezpiecznych pasożytów występujących w wodach otwartych, np. wszy morskich. Hodowany w Janowie łosoś nie jest też prewencyjnie szczepiony przeciwko chorobom i wirusom, co przekłada się na szybsze tempo wzrostu oraz brak blizn poiniekcyjnych - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Karapuda, prezes spółki Jurassic Salmon.
Pod nazwą Jurassic Salmon kryje się pierwsza w Polsce i jedna z zaledwie kilku na świecie hodowla łososia atlantyckiego wykorzystująca źródła geotermalne. O pomyśle na projekt, jego opłacalności i najważniejszych wyzwaniach w pierwszych latach rozwoju firmy rozmawiamy z Tomaszem Karapudą, prezesem spółki Jurassic Salmon.
Jurassic Salmon to pierwsza w Polsce i jedna z zaledwie kilku na świecie hodowla łososia atlantyckiego wykorzystująca źródła geotermalne. - Naszym zamiarem było, jest i będzie wyprodukowanie nieszczepionej i niefaszerowanej chemią ryby karmionej wysublimowaną karmą - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Karapuda, prezes spółki Jurassic Salmon.
Marine Harvest opublikowało oświadczenie w sprawie ucieczki łososi z hodowli w Chile i pojawiających się komentarzy w tej sprawie. Spółka zapewnia, że łososie oferowane w Polsce pochodzą wyłącznie z norweskich hodowli, nie są importowane z Chile i nie zawierają antybiotyków, co potwierdzają stosowne certyfikaty.
- Nasze ostatnie badania konsumenckie faktycznie wykazały, że brak zaufania do łososia, jako zdrowej żywności, ale też wpływu jego hodowli na środowisko, są istotnymi barierami dla wzrostu konsumpcji na wielu naszych rynkach. Na szczęście dla nas jest to jedynie sygnał, że powinniśmy lepiej komunikować walory łososia Marine Harvest naszym klientom - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl John-Paul McGinley, dyrektor zarządzający Marine Harvest Central Europe i członek zarządu Morpol S.A.
- Można oczekiwać, że w 2017 r. ceny łososia ukształtują się nieznacznie powyżej poziomu z 2016 r., co będzie oddziaływało w kierunku spadku cen. W mojej ocenie spadek spożycia jest przejściowy i wynika z silnego wzrostu cen. Wraz ze spadkiem cen można oczekiwać odbudowy popytu - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jakub Olipra, ekonomista Credit Agricole Bank Polska.
Konsumowane w Polsce łososie hodowane są na fermach, w sadzach czyli klatach zanurzonych w wodach norweskich fiordów. Ale już wkrótce możemy jeść rodzime łososie, gdyż są zainteresowani uruchomieniem takiej produkcji w naszym kraju - powiedział PAP wiceminister rolnictwa Kazimierz Plocke.
FoodCare otrzymał zakaz wytwarzania i sprzedaży napojów NGINE
Jak ominąć podatek cukrowy? Kanadyjska firma wychodzi naprzeciw polskim producentom
Krajowa Spółka Cukrowa chce przejąć 8 spółek rolno- spożywczych Skarbu Państwa
Mlekovita podała wyniki za 2020 rok. Przychód firmy wyniósł ponad 5,5 mld zł
Kościński: podatek handlowy nie powinien spowodować wzrostu cen
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!