Nowy sklep Intermarché w Radzyminie rozpoczął oficjalnie działalność 3 grudnia. 230. sklep tej sieci w kraju i jednocześnie 6. w województwie mazowieckim mieści się w Galerii Radzymin – 27. galerii handlowej, w której obecna jest Grupa Muszkieterów.
Rewolucja cyfrowa w handlu detalicznym postępuje i będzie następowała także w kolejnych latach. Dlatego sieci handlowe wciąż muszą się unowocześniać, aby przetrwać – mówił w trakcie prezentacji na VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów.
- W logistyce dotykamy produktu, a każde dotknięcie produktu jest potencjalnym generatorem strat. W każdej chwili butelka może wyślizgnąć się z ręki i wówczas nastąpi strata - mówił podczas panelu "Zaufanie partnerów biznesowych w budowaniu efektywnego łańcucha dostaw. Biznes i logistyka", jaki odbył się w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu, Dariusz Kierski, dyrektor logistyki w Grupie Muszkieterów.
Sieć Intermarche znalazła sposób na to, co zrobić z żywnością, która podczas produkcji lub transportu uległa lekkiemu zniszczeniu i nie wygląda tak, jak powinna, ale przy tym jak najbardziej nadaje się do spożycia. Francuska sieć w 146 sklepach w Paryżu i jego okolicach będzie sprzedawać "brzydko wyglądające", połamane ciasteczka - donosi "Le Figaro".
Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce, menadżer o ogromnej wiedzy i energii, który nadzoruje działalność francuskiej grupy w Polsce i Portugalii będzie uczestnikiem debaty „20 lat nowoczesnego handlu w Polsce – nowy konsument, nowy handel”, która odbędzie 5 listopada w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2015 / 8th Food Market & Retail Forum 2015.
Nawet o jedną trzecią rocznie rośnie rynek produktów ekologicznych. Na koniec tego roku jego wartość może sięgnąć 1 mld zł. Tego typu produkty oferują nie tylko małe specjalistyczne sklepy, lecz także duże supermarkety. Na rozszerzenie działu z produktami bio zdecydowała się m.in. sieć Intermarché.
Pierwszy supermarket Intermarche na Białołęce w Warszawie ruszy w 2017 r. Na celowniku Muszkieterów są także Katowice i Wrocław gdzie sklepy sieci ruszą w roku 2016. W tym roku firma chce także uruchomić sklep w Trójmieście, a dokładnie Gdyni.
Grupa Muszkieterów, zrzeszająca właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché, w pierwszym półroczu wygenerowała 2,75 mld zł obrotów. W całym roku mają one sięgnąć 5,85 mld zł. Żeby utrzymać tempo rozwoju na trudnym rynku i przy utrzymującej się deflacji, Grupa zmienia koncept sklepów Intermarché. Wprowadza też możliwość zamawiania zakupów przez internet i ich odbiór w sklepie. Przyjęta przez Bricomarché polityka cenowa przynosi bardzo dobre efekty. W ciągu pięciu lat pod szyldami obu sieci powstanie 500 nowych sklepów.
Nowoczesny koncept i usługa Drive w Intermarché. Optymalizacja polityki cenowej i rozwój działu „Ogród” w Bricomarché. Tak Grupa Muszkieterów odpowiada na potrzeby swoich klientów, podążając na obecnie obowiązującymi trendami konsumenckimi i rynkowymi.
Grupa Muszkieterów, zrzeszająca właścicieli supermarketów spożywczych Intermarché oraz typu „dom i ogród” Bricomarché, wygenerowała w I półroczu 2015 r. 2,75 mld złotych obrotów. W skali całego roku obroty Grupy mają sięgnąć 5,85 mld złotych.
Intermarché, jeden z liderów sklepów spożywczych w Polsce, poszerza linię produktów BIO. To odpowiedź na zmieniające się trendy żywieniowe i coraz większą świadomość Polaków w kwestii prawidłowego odżywiania – klienci coraz chętniej sięgają po zdrowe i ekologiczne produkty.
Jest szansa na Drive Solo w Polsce w perspektywie 2-3 lat. Obecnie jest jednak za wcześnie ze względu na to, że konsument nie dojrzał jeszcze do tego typu rozwiązań - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.
W przyszłości sklepy będą o wiele bardziej atrakcyjne niż obecnie. Handel off-line będzie czymś, co będzie uzupełniało handel on-line. Nie sądzę jednak, aby za 10 lat doszło do gwałtownego wyginięcia tradycyjnych placówek handlowych – one pozostaną. Być może będzie ich mniej, zmienią się ich funkcje, ale pozostaną na rynku – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował w czwartek 10 września br. o tym, że 3 września wpłynął do niego wniosek dotyczący planowanego utworzenia największej grupy zakupowej na kontynencie europejskim. Polski organ antymonopolowy rozpoczął badanie sprawy.
Właśnie dzięki temu, że (polski - red.) rynek jest niedojrzały, jest w stanie notować taką dynamikę i rosnąć tak szybko. Dzięki e-commerce jest on w stanie utrzymać to tempo jeszcze przez wiele lat, rozwijając się przy tym w nowych obszarach. To duża szansa dla przedsiębiorców, którzy – szczególnie w sektorze handlu – muszą być bardzo elastyczni w swoich działaniach - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów.
Grupy zakupowe Alidis i Core łączą swoje siły, tworząc największy sojusz zakupowy sieci handlowych na kontynencie europejskim. W ramach tej pierwszej grupy współpracowały ze sobą francuska Grupa Muszkieterów, niemiecka Edeka i hiszpańska Eroski, a w obrębie drugiej - włoskie Conad, szwajcarski Coop i belgijski Colruyt. Teraz wszystkie sześć podmiotów będzie działać w ramach Alidis.
Auchan i Real, Tesco oraz Carrefour należą do czołówki operatorów spożywczych najbardziej rozpowszechnionych w polskich centrach handlowych. Łącznie sieci te odpowiadają za 90 proc. powierzchni spożywczej w centrach - wynika z danych firmy Market Side.
Według naszych założeń wdrożenie projektu (sklepu internetowego - red.) Le Drive we wszystkich sklepach Intermarché w Polsce nastąpi w roku 2016. Koncept Drive Solo (magazyn z miejscem do odbioru zamówionego towaru) może pojawić się w Polsce w perspektywie 2-3 lat. Obecnie jest jednak za wcześnie ze względu na to, że konsument nie dojrzał jeszcze do tego typu rozwiązań - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.
Na temat wykorzystania nowych technologii w biznesie handlowym, planach rozwoju sklepu internetowego sieci Intermarche w Polsce oraz wpływu e-commerce na tradycyjny model handlu - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów.
Sieć sklepów Intermarche od kilku miesięcy prowadzi testy beacony w jednym ze swoich sklepów w Poznaniu – dowiedział się serwis portalspozywczy.pl. Technologia pozwala na lepsze poznanie klienta, który odwiedza sklepy, a także na zaproponowanie odwiedzającemu sklep konsumentowi spersonalizowanej oferty produktowej i promocyjnej.
Grupa Muszkieterów w 2014 r. pracowała nad kilkunastoma strategicznymi projektami, które były realizowane w ramach całego polskiego oddziału, na wielu poziomach jednocześnie. Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl zdradza, że wszystkie tamte działania zostały już w pełni zakończone, a grupa przeszła w Polsce do "fazy transformacji".
Coraz szersza oferta dyskontów zbliża je do supermarketów. Jak wynika z monitoringów Koszyka cen dlahandlu.pl supermarkety zaś odpowiadają na tę strategię dyskontowymi cenami. Okazuje się, że różnica między głównym graczem - Biedronką a supermarketami waha się od 1 do 14 zł w zależności od miasta i szyldu. W niektórych miastach supermarkety są w stanie zejść z cenami poniżej poziomu wyznaczanego przez dyskonty.
Wielkopolska: Zatrzymano dużego producenta mięsa na kebab
Drobiarstwo w 2020. Skoro było tak źle to dlaczego było tak dobrze?
Prezes Mlekpolu komentuje wprowadzenie podatku cukrowego
Oryginalny Sok: Podatek cukrowy to dla nas duża szansa!
Prezes Polskiego Mięsa: Wieprzowina i drób pozwalają szybko i zdrowo tracić na wadze
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!