Branża gastronomiczna w Niemczech szykuje się do strajku, który może objąć także kawiarnie. Aby zapewnić sobie na ten czas płynność działania, Starbucks poszukuje chętnych do pracy z Polski. Wystosowana do polskich pracowników propozycja wywołała dyskusję w mediach społecznościowych i zbulwersowała przedstawicieli partii lewicowych, którzy nazwali ją rekrutowaniem w Polsce "łamistrajków".
Burger King postanowił wziąć we "własne ręce" rozwój sieci w Polsce i uruchomił program franczyzowy. Jeszcze do niedawna lokale te otwierał jedynie AmRest, później do grona licencjobiorców dołączyła spółka Autogrill. Czy nowa strategia globalnej sieci fas food, wpłynie na plany notowanej na GPW spółki. Jej przedstawiciele twierdzą, że nie.
Jakie zmiany czekają polski rynek gastronomiczny w związku z planami wejścia Taco Bell do naszego kraju? Czy wydarzenie to zmieni strategie obecnych gigantów? Przedstawiciele czołowych firm - zapytani przez serwis www.portalspozywczy.pl - na razie unikają komentarzy.
Rok 2014 obfitował w zmiany personalne na najwyższych stanowiskach w obecnych w Polsce sieciach handlowych. Część decyzji w tym zakresie podjętych zostało jeszcze w roku 2013, kiedy rynek produktów FMCG po raz pierwszy od 1989 roku zanotował spadek, przez co zarządzanie spółkami było wyjątkowo trudne. Niektóre roszady w firmach handlowych wymuszone zostały awansami polskich przedstawicieli do centrali spółek, a jeszcze inne okazały się konsekwencją trudnej sytuacji w handlu detalicznym w drugiej połowie 2014 r., spowodowanej m.in. spadkami cen produktów.
Burger King Worldwide ogłosił utworzenie Burger King SEE - spółki joint venture, która "agresywnie" będzie rozszerzać obecność marki we Włoszech, Polsce, Grecji i Rumunii. Jak przyznaje przedstawicielka spółki AmRest, która obecnie rozwija tę sieć na polskim rynku, pojawienie się nowego operatora nie zagrozi jej planom rozwoju.
Sieć KFC przeprowadziła ostatnio kampanię promującą swoje kurczaki i szkalującą tzw. "podroby", a Burger King porównuje w reklamach burgery sieci z konkurencją. Tymczasem McDonalds, w którego wydają się być wymierzone te działania, wystartował właśnie z pierwszą w Polsce edycja konkursu "Mój Burger", umożliwiającego gościom stworzenie kanapki własnego pomysłu. Kto wygra ten wyścig reklamowy? Czy tego typu działania przyniosą zamierzone korzyści gastronomicznym gigantom?
Rok 2014 stoi pod znakiem kluczowych zmian personalnych w sieciach handlowych. Najwięksi gracze detaliczni sięgają po managerów z dużych koncernów FMCG i pokrewnych branż, licząc że wniosą do firmy nową jakość i know-how.
Rok 2013 nie był łatwym rokiem dla całej branży handlowej. W II kwartale 2013 r. po raz pierwszy od 1989 roku rynek produktów FMCG zanotował spadek, zarówno pod względem wartości, jak i wolumenu sprzedaży o 3 proc. w skali roku. Wzrosły też ceny żywności. Sytuacja była trudna, bo konsumenci obawiali się utraty pracy i uważnie przyglądali się swoim wydatkom.
Dyrektorem ds. PR na Europę Środkową w spółce AmRest została Iwona Sarachman. Przez ostatnie pięć lat była ona dyrektorem działu korporacyjnego w Tesco Polska. Teraz zajmie się działaniami public relations dla najważniejszych marek AmRest, komunikacją korporacyjną oraz CSR - czytamy w serwisie Proto.pl.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!