Instanta, istniejący od dwudziestu lat producent kawy kupuje blisko 5,5 ha na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Dąbrowie Górniczej – Tucznawie (Śląskie) – podała w środę KSSE. Wartość inwestycji w budowę nowego zakładu ma wynieść 55 mln zł.
Nasiona kawy zawierają kafestol - substancję, która znacznie podnosi poziom cholesterolu we krwi - ostrzegają naukowcy. Kafestol jest obecny głównie w nieprzefiltrowanej kawie parzonej np. po turecku, ale i w espresso. W kawie filtrowanej oraz instant kafestolu nie ma prawie wcale.
Maestro – tak nazywa się nowa linia kaw, którą wprowadza na rynek marka Woseba. Produkty te dostępne są zarówno jako kawy ziarniste, jak i mielone. - Spróbuj nowej mieszanki ziaren od Woseby i poczuj pozytywną energię, która towarzyszyła jej twórcom – zachęca producent.
Udział stacji paliw i sklepów spożywczych w kawiarnianym torcie istotnie urósł w trakcie lockdownu. Z kolei udział kawiarni i lodziarni spadł niemal o połowę w stosunku do czasu sprzed COVID-19, zaś barów i restauracji – o 7 p.p. – wynika z badania OOH Cafe ARC Rynek i Opinia.
Wartość rynku kawy w Kuwejcie wynosi około 17,8 mln dinarów kuwejckich, czyli ponad 220 mln zł. Wśród najpopularniejszych branż w Kuwejcie wymienia się branżę spożywczą, zaś do najchętniej pitych napojów zalicza się kawę, której spożycie w krajach arabskich regionu Zatoki Perskiej wciąż rośnie. Ten trwający od dawna boom mogą wykorzystać polscy producenci.
Zastępca burmistrza warszawskiej dzielnicy Ursynów Bartosz Dominiak poinformował, że od wtorku służby miejskie będą posypywać oblodzone chodniki przy ratuszu fusami z kawy zamiast soli czy piasku. Takie rozwiązanie testowano już np. we Lwowie. Urząd stołecznej dzielnicy chce w ten sposób sprawdzić, czy to rozwiązanie faktycznie działa, a także zebrać opinie mieszkańców.
Jak pisze portal wyborcza.pl, Sąd Okręgowy w Częstochowie postawił Arkadiuszowi S. zarzut kierowania grupą przestępczą, która produkowała i wprowadzała na rynek kawę jako rzekomo oryginalny produkt włoskiej firmy Lavazza. Oskarżonemu grozi kara 2,5 roku pozbawienia wolności.
Wraz z nową kolekcją kaw World Explorations Nespresso zabiera wszystkich konsumentów w wyjątkową podróż po kultowych miastach. Najnowsza kolekcja kaw została zainspirowana miejscami takimi jak Kapsztad, Tokio, Sztokholm oraz Wiedeń, a teraz została uzupełniona dwiema nowymi mieszkankami – Szanghaj i Buenos Aires.
Pomimo pandemii trzeci kwartał 2020 roku okazał się rekordowym dla All Good SA, właściciela marki Coffeedesk, kawowego omnichannelu z Kołobrzegu. Zarówno przychody, jak i liczba klientów detalicznych wzrosły o niemal 50 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Spółka opublikowała raport podsumowujący trzeci kwartał mijającego roku.
Należący do EPP szczeciński Outlet Park poszerzył swoją przedświąteczną propozycję o ofertę nowego najemcy – Tchibo oferującego produkty związane ze spożyciem kawy oraz artykuły użytkowe. Największa w regionie zachodniopomorskim i pierwsza lokalizacja marki w koncepcie outlet (267 mkw.) i w nowej odsłonie z coffee barem czeka na klientów z aromatem świeżo palonej kawy i pełną aktualnych trendów sezonową kolekcją.
„Robi się ciekawie” to nowy claim i zarazem nazwa nowej platformy marki Nescafé® Dolce Gusto®, w której to skomplikowane kawowe rozwiązania ulegają prostocie i wyjątkowości kultowych już kapsułek. Oczywiście wszystko z charakterystycznym dla marki przymrużeniem oka. Nową ideę, spoty oraz komunikację przygotowała agencja Przestrzeń.
Tegoroczne zawirowania w handlu i całej gospodarce nie wpłynęły negatywnie na polski rynek kawy. W pierwszym półroczu br. wydatki gospodarstw domowych na kawę wyniosły 1,54 mld zł i były o 7,1% większe niż przed rokiem. Konsumenci coraz częściej sięgają także po ekspresy do kawy. W tej kategorii staliśmy już czwartym co do wielkości rynkiem w Europie. Takie dane płyną z najnowszych analiz GfK Polonia.
Ograniczenia pandemiczne spowodowały spadek popytu na kawę w hotelarstwie, gastronomii i cateringu - branży będącej głównym odbiorcą ziaren - wskazał Polski Instytut Ekonomiczny. Zdaniem ekspertów, obawy co do przyszłego popytu budzą restrykcje wznawiane w związku z drugą falą pandemii.
Piwo i półlitrówki beneficjentami podatku od "małpek"
Goodvalley: Walka o klimat nie może polegać na zakazie reklamy mięsa
Puda: Próby eliminacji mięsa i mleka z diety to niebezpieczna lewicowa ideologia
Polpig: Propozycje Sylwii Spurek służą głównie promocji jej osoby
Podatek cukrowy w praktyce (analiza)
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!