Według danych firmy Nielsen sprzedaż kaw na przestrzeni roku zachowuje się bardzo stabilnie, z widocznymi wzrostami w trakcie świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy, które oddzielone są od siebie miesiącami o niższej sprzedaży, czyli styczniem i lutym. Miesiące te w tym roku dodatkowo zaliczyły nieznacznie niższą sprzedaż w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.
– Odnotowywano pozytywne zmiany w segmencie kapsułek. W ujęciu wartościowym ich udział w rynku kawy wynosił w 2013 roku 3%, a już dwa lata później 5% – powiedziała serwisowi portalspozywczy.pl Joanna Sobyra, kierownik ds. marketingu Segafredo Zanetti Poland.
Wartość rynku kawy w minionym roku wzrosła w porównaniu z ubiegłymi latami. Można zatem wnioskować, że kawa w Polsce cieszy się coraz większą popularnością. Tej tezy nie potwierdzą prognozy, mówiące o minimalnym spadku rynku kawy w 2017. Zmieniają się też trendy – zamiast mielonej i rozpuszczalnej, Polacy wybierają kawę ziarnistą lub w kapsułkach – do przygotowania w ekspresie.
- Polska jest jednym z naszych kluczowych rynków w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Zamierzamy inwestować w rozwój portfolio produktowego oraz w komunikację marki Lavazza – mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Mariusz Borkowski, Lavazza Country Sales Manager for Poland.
- Bardzo cieszy nas coraz większa wiedza Polaków na temat kawy. Między innymi dzięki temu zwiększamy sprzedaż naszych kaw ziarnistych, które są wykorzystywane do przyrządzania kaw w domach - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Adam Mularuk, Brand President marki Starbucks.
W ciągu ostatnich pięciu lat spada zarówno wolumen, jak i wartość segmentu kawy mielonej oraz rozpuszczalnej (instant). Systematycznie rosną natomiast kategorie kaw ziarnistych i kapsułek kawowych, choć z o wiele niższych pozycji bazowych - wynika z danych Euromonitor Int.
- Rynek kawy jest w stanie rewolucji, ale mimo ciągłych zmian nadal wygrywają producenci, którzy stale utrzymują jakość swoich produktów na najwyższym poziomie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Roland Brylewski, dyrektor ds. sprzedaży w firmie P.P.U.H. Woseba.
- Polacy mają coraz większą wiedzę o kawie, sposobach jej picia oraz miejscach pochodzenia czy rodzajach kawy, dlatego obserwujemy dynamiczny rozwój segmentu ziaren i związanych z przygotowywaniem kawy urządzeń - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Barbara Kowalik-Kamińska, Marketing Manager Coffee Poland&Baltics, Tchibo Warszawa.
Z danych Euromonitor International wynika, że rynek kawy w Polsce, w skład którego wchodzą kawy ziarniste, mielone, kapsułkowe i rozpuszczalne, wart był w 2013 roku 5,27 mld zł. Prognozy na 2014 i 2015 rok zapowiadają stały wzrost o 1,2 proc. rocznie - do 5,34 mld zł w 2015 r. i 5,4 mld zł w 2016 roku.
Polacy wciąż piją bardzo mało kawy, trzykrotnie mniej od Niemców i prawie pięciokrotnie mniej od Skandynawów, którzy są rekordzistami pod względem ilości spożywanej kawy. Rośnie za to popularność kaw ziarnistych i tych z sektora premium. To efekt szerokiej oferty domowych ekspresów ciśnieniowych. Polacy rozsmakowali się także w kawie brazylijskiej, której promocji sprzyja zbliżający się mundial piłkarski.
Bieżący tydzień przyniósł prawdziwą rewolucję na rynku kawy arabica. We wtorek cena tego surowca wzrosła o niemal 9%, a wczoraj zwyżka była jeszcze bardziej dynamiczna i przekroczyła 11%. Tym samym, ceny kontraktów na kawę arabica (tzw. Coffee ‘C' Futures) zanotowały największy dwusesyjny wzrost od 11 lat.
- Mokate liczy na rozwój rynku kawy w kapsułkach oraz sektora kawiarnianego, przy nieznacznym spadku rynku detalicznego. Zwłaszcza, że rynek herbaty z ostatnich trzech lat zmniejsza się, co może być skutkiem zmiany preferencji Polaków - z herbaty przenosimy się na inne rodzaje napojów, w tym między innymi na kawę, której w naszym kraju spożywa się z roku na rok więcej - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Adam Mokrysz z zarządu Mokate.
Na kawę w ziarnach i kapsułkach wydajemy już 135 mln zł rocznie, a to nie koniec dynamicznego rozwoju rynku. Sam rynek kaw ziarnistych wart jest obecnie 100 mln zł. Jak wynika z danych Mokate w ciągu 12 miesięcy urósł o 25 proc. i wszystko wskazuje na to, że dalej będzie się intensywnie rozwijał.
Konsumpcja kawy w Polsce z roku na rok rośnie. Zwiększa się wiedza konsumentów o kawie i oczekiwania z nią związane. Nie dziwi zatem fakt, że kawa to jedna z intensywniej promowanych kategorii w gazetkach handlowych. W ciągu pierwszych dziewięciu m-cy 2013 r. pojawiło się w tym segmencie wielu debiutów produktów, niektóre marki przeszły rebranding opakowań, pojawiły się nowe subktegorie. Rynek kawy jest konkurencyjny i dynamiczny, a gazetki handlowe stanowią odzwierciedlenie wszelkich zmian - wynika z badania firmy Hiper-Com.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!