Warren Buffett, jeden z najbogatszych ludzi świata i najbardziej znanych inwestorów, zapowiedział w ubiegłym miesiącu, że Kraft Heinz nie byłby zainteresowany kupnem Mondeleza. Pytany przez CNBC czy Kraft będzie zainteresowany kupnem Mondeleza odpowiedział: "Myślę, że odpowiedź na to pytanie brzmi nie”. Odpowiedź Buffetta zelektryzowała branżę żywności, bo analitycy wskazywali Mondelez jako główny cel dla Krafta.
Słynna w Wielkiej Brytanii i legendarna czekolada Dairy Milk marki Cadbury jest produkowana w Polsce - w zakładzie we Wrocławiu - podał "Mail on Sunday". Ta wiadomość poirytowała Brytyjczyków, bo Mondelez, przejmując w 2010 r. Cadbury, obiecał, że nie wyniesie produkcji z historycznej fabryki w Birmingham. Spółka tłumaczy, że do Polski produkcję Dairy Milk przeniosła tylko na chwilę - czytamy w serwisie next.gazeta.pl.
Akcje Mondelez International, producenta znanych marek słodyczy, drożały o niemal 10 proc. w handlu międzysesyjnym po informacjach prasowych, że przejęciem globalnego giganta rynku spożywczego jest zainteresowana spółka Warrena Buffeta – informuje pb.pl.
Koncern Kraft Heinz zapowiedział zamknięcie siedmiu fabryk i zwolnienie ok. 2,6 tys. pracowników w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Powodem restrukturyzacji są spadki sprzedaż w USA spowodowane m.in. tym, że konsumenci częściej wybierają świeżą żywność.
Do 2018 roku Mondelez zamierza zwiększyć wydatki na reklamę do 10 proc. przychodów. Obecnie wynoszą one 8 proc. Firma planuje także rozwój działalności e-commerce.W ciągu 5 lat sprzedaż internetowa Mondelez ma wzrosnąć do 1 mld z dzisiejszych 100 mln dolarów.
Północnoamerykańskie Kraft Foods Group oraz operujący w skali globalnej koncern Mondelez International po trzech latach rozłąki ponownie mogą znaleźć się w jednej, wielkiej grupie spożywczej, o przychodach rzędu ok. 63 mld dol. Jak spekulują dziennik "The Independent" oraz agencja Reutera, w najbliższym czasie może dojść do fuzji Mondelez International oraz powstałego niedawno koncernu Kraft Heinz. Wskazują na to niedawne zmiany w akcjonariacie tej pierwszej spółki.
Amerykański koncern spożywczy Kraft Foods Group oraz H.J. Heinz Company podpisały umowę o fuzji, dzięki której powstanie firma The Kraft Heinz Company, trzecia pod względem wielkości firma z branży żywności i napojów w Ameryce Północnej oraz piąta na świecie.
Warren Buffett mówił udziałowcom swojej firmy, że chętnie zrealizowałby kolejną transakcje z 3G Capital po wspólnym zakupie H.J. Heinz. Mówi się nawet o największym przejęciu w historii Berkshire Hathaway - podaje serwis ekonomia24.pl.
W wyniku pomyłki, 96 tysięcy funtów parówek musi zostać wycofanych ze sprzedaży. Chodzi o parówki „Oscar Mayer Classic Wieners”, wyprodukowane przez firmę Kraft Foods. W opakowaniach „klasycznych” hot-dogów znalazły się parówki z serem. Na opakowaniach nie ma żadnych informacji o zawartości pół-produktów pochodzących z mleka, więc mogą one stanowić zagrożenie dla osób cierpiących na alergie - podaje "Radio Deon Chicago".
Unilever szuka nabywcy na markę sosów Ragu Sauce, który byłby zapłacić za nią między 1,5 mld a 2 mld dolarów. Wśród potencjalnych nabywców wymienia się takie spółki, jak HJ Heinz, Kraft Foods i Pinnacle Foods - informuje "Morning Star".
2,8 mld dol. - takie odszkodowanie na rzecz firmy Kraft Foods zarządził niezależny arbitraż. Odszkodowanie ma wypłacić Starbucks, który dwa lata temu wycofał się z umowy z tym koncernem na sprzedaż kawy rozpuszczalnej w sklepach - podał serwis Wyborcza.biz.
Amerykańskie koncerny Kraft Foods i General Mills (m.in. chipsy Cheetos) wprowadzają zmiany w kolorystyce swoich produktów. Chcą, by mężczyźni chętniej sięgali po niektóre produkty dzięki dodaniu na opakowaniach więcej ciemnych kolorów, głównie czarnego - pisze wyborcza.biz.
Firmy cukiernicze ograniczają wydatki na reklamę. Głównym motorem rynku jest 5-6 producentów, skupiających 90 proc. udziałów w wydatkach, którzy w niedługim czasie rozpoczną działania konsolidacyjne. Takie wnioski płyną z najnowszych analiz przygotowanych przez ekspertów domu mediowego Equinox Polska.
Spore zamieszanie w Stanach Zjednoczonych wywołały sprzeczne informacje dotyczące pozyskiwania i wyprzedaży udziałów przez holding Berkshire Hathaway Inc, należący do znanego biznesmena Warrena Buffetta. W sektorze spożywczym zmiany w udziałach objęły Mondelez International i Grupę Kraft Foods, choć początkowo agencje prasowe donosiły również o sprzedaży udziałów w Coca-Cola Company - czytamy na washingtonpost.com i huffingtonpost.com.
Przychody netto ze sprzedaży grupy Mondelez International wzrosły w II kw. 2013 roku o 0,8 proc. do poziomu 8,6 mld dol., choć w Europie spadły o 1,3 proc. Przychody organiczne netto (bez akwizycji) wzrosły o 3,8 proc. Jak przewiduje grupa, wzrost przychodów organicznych w całym 2013 roku będzie bliższy dolnej granicy przedziału 5-7 proc. - czytamy w raporcie opublikowanym przez Mondelez.
- W ciągu najbliższych lat konsumpcja kawy może utrzymać tendencję wzrostową, zarówno w największych segmentach: kawy mielonej oraz rozpuszczalnej, jak i w segmencie kawy porcjowanej i ziarnistej, dla których zakłada się największą dynamikę wzrostu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Żelisław Suchner, brand manager marki Tassimo.
Procter&Gamble czy Johnson&Johnson nie płacą na czas rachunków za wykonane usługi agencjom reklamowym i innym podwykonawcom. Zwłoka w spłacie za wykonaną usługę często sięga nawet sześciu miesięcy - pisze Financial Times, na którego powołuje się serwis wyborcza.biz.
Huesitos, czyli kosteczki, najsłynniejsze, hiszpańskie wafle mają być produkowane w Polsce - jak informuje "Polskie Radio" - taką decyzję podjął amerykański koncern Mondelez International, obecny właściciel hiszpańskiej fabryki. Cała załoga - 107 osób - zostanie zwolniona z pracy.
Kraft Foods Polska SA zmienia nazwę na Mondelez Polska SA. Zmiana wchodzi w życie 29 kwietnia 2013 roku. Pod nowym szyldem działać będzie także 7 zakładów produkcyjnych firmy w Polsce, jako spółka Mondelez Polska Production Sp. z o.o. Jak zapewnia spółka, Polska jest jednym z największych i priorytetowych rynków dla Mondelez International w Europie Środkowej. Integracja oznacza dalsze umacnianie jej pozycji w segmencie kawy, czekolady, ciastek i cukierków w naszym kraju.
Z raportu przygotowanego przez markę belVita wynika, że lekkie i pożywne śniadanie to mit. Polacy jedzą bardzo tradycyjnie, zazwyczaj kanapki popijane herbatą. 15 proc. Polaków nie je śniadania w ogóle, ale odsetek ten rośnie wśród młodszych grup - już co 5-ty uczeń i student nie je śniadania.
Wzrost na polskim rynku jest efektem innowacji. Dlatego zamierzamy utrzymać na wysokim poziomie nakłady na produkty innowacyjne, będziemy inwestować zarówno w te produkty, które ostatnio wprowadziliśmy na rynek, jak i w te, które dopiero planujemy - mówi Zoltán Novák, prezes Kraft Foods Polska SA, mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.
Polski rynek ciastek składa się z takich segmentów jak biszkopty, markizy, ciastka suche, premium, herbatniki, jaffa (ciastka biszkoptowe z galaretką), pierniki i ciastka pożywne. Z badania firmy Nielsen, na które powołuje się Kraft Foods wynika, że segment ciastek pożywnych, do którego należą produkty marki belVita stanowią już blisko 10 proc. rynku i jest to najszybciej rosnąca kategoria, zarówno pod kątem wolumenu jak i wartości udziału.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!