Obowiązujący od 1 stycznia tego roku zakaz uboju rytualnego mocno wpływa na kondycję branży drobiarskiej. - Stanowi on istotną przeszkodę w rozwoju, ogranicza możliwości eksportowe polskich zakładów - ocenia Łukasz Dominiak, dyrektor generalny Krajowej Rady Drobiarstwa.
Bieżący rok w branży drobiarskiej upłynął w Polsce pod znakiem dynamicznego zwiększania skali produkcji. W branżę uderzyły jednak znaczące wzrosty cen pasz - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Rajmund Paczkowski, prezes Krajowej Rady Drobiarstwa.
W pierwszych ośmiu miesiącach bieżącego roku eksport polskiego drobiu wzrósł o kolejne 26 proc., przy wzroście produkcji o 18 proc. - mówi Maciej Przyborski, wiceprezes Krajowej Rada Drobiarstwa, oraz członek zarządu Grupy Drosed.
Branży drobiarskiej zależy na powrocie do stosowania mączek mięso-kostnych w paszach. Dzięki temu moglibyśmy oszczędzić na używanych obecnie białkach i aminokwasach syntetycznych. Warto pamiętać, że mączki są znacznie lepiej przyswajalne przez zwierzęta, łatwostrawne i stosunkowo tanie - powiedział Maciej Przyborski, wiceprezes Krajowej Rada Drobiarstwa, oraz członek zarządu Grupy Drosed na V Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
Polska branża drobiarska fantastycznie wykorzystała okres od wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. W ciągu ośmiu lat zwiększyliśmy eksport mięsa drobiowego z 40 tys. ton do ponad 510 tys. ton. Krajowa produkcja wzrosła dwukrotnie i osiągnęła poziom 1,5 mln ton - powiedział Maciej Przyborski, wiceprezes Krajowej Rady Drobiarstwa na konferencji "Drobiowa ofensywa. Rusza kampania informacyjna".
Maciej Przyborski, wiceprezes Krajowej Rady Drobiarstwa zwraca uwagę, że na targu kurczaki leżą bez opakowania, w otwartych pojemnikach w lodzie, czyli cały czas wchłaniają niewiadomego pochodzenia wodę z tego rozpuszczającego się lodu, są podatne na kurz z tego targu, kontakt z ludźmi itd. Nie wiadomo także skąd pochodzą i jakie były warunki ich uboju - czytamy w Wysokich Obcasach, dodatku do Gazety Wyborczej.
Największym zagrożeniem dla rozwoju branży drobiarskiej jest wzrost cen pasz - uważa prezes Krajowej Rady Drobiarstwa Rajmund Paczkowski. Droższe pasze spowodują spadek opłacalności produkcji i mogą ograniczyć konsumpcję.
23 proc. prywatnych przedsiębiorców i 20 proc. menedżerów nie widzi nic złego w tym, żeby nie płacić kontrahentom i finansować w ten sposób swoją działalność - podał KRD w komunikacie. 1 marca rusza program, do którego mogą przystąpić firmy, które zostały zarejestrowane w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Przez pół roku otrzymają bezpłatnie dostęp do usług KRD, ze szczególnym naciskiem na sprawdzanie, czy ich kontrahenci nie są dłużnikami.
Polska znajduje się w gronie największych unijnych wytwórców mięsa drobiowego obok krajów takich, jak Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Hiszpania i Włochy. Z roku na rok produkcja drobiu w naszym kraju systematycznie wzrasta – mówi Jacek Lewicki, prezes Grupy Drosed nawiązując do wyników Raportu z 2011 roku a.v.e.c., zrzeszenia unijnych organizacji drobiarskich, którego członkiem jest Krajowa Rada Drobiarstwa w Polsce.
12 września Krajowa Rada Drobiarstwa rozpoczęła ogólnopolską kampanię poświęconą promocji mięsa drobiowego. Program promocji: „Ciesz się smakiem i zdrowiem - wybieraj drób" jest prowadzony pod hasłem „Warto doceniać to, co dobre. Warto jeść kurczaka!". Budżet w wysokości 3 mln zł pochodzi ze środków Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.
Sieci, w związku z bardzo dużą konkurencją między sobą, szukają rozwiązań umożliwiających oferowanie klientom produktu po coraz niższej cenie. Stosując różne chwyty zmuszają producentów do obniżania cen sprzedaży produktu - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Rajmund Paczkowski, prezes Krajowej Rady Drobiarstwa.
Zmiana standardów sprzedaży poszczególnych asortymentów mięsa drobiowego systematycznie zbliża nas do standardów występujących w krajach starej Unii Europejskiej - mowi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Rajmund Paczkowski, prezes Krajowej Rady Drobiarstwa.
Jeśli chodzi o wyniki finansowe firm drobiarskich to pierwsze półrocze 2011 roku zdecydowanie różni się na niekorzyść od analogicznego okresu ubiegłego roku - mowi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Rajmund Paczkowski, prezes Krajowej Rady Drobiarstwa.
Ponad 600 przedstawicieli kadry zarządzającej najważniejszych firm sektora żywnościowego i jego otoczenia, a także naukowcy, politycy oraz przedstawiciele dystrybucji i handlu wzięło udział w tegorocznym III Forum Rynku Spożywczego.
Wielkopolska: Zatrzymano dużego producenta mięsa na kebab
Drobiarstwo w 2020. Skoro było tak źle to dlaczego było tak dobrze?
Prezes Mlekpolu komentuje wprowadzenie podatku cukrowego
Prezes Polskiego Mięsa: Wieprzowina i drób pozwalają szybko i zdrowo tracić na wadze
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 r.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!