Kategoria lodów dynamicznie odpowiada na zróżnicowane potrzeby konsumentów. Rośnie dostępność i popularność lodów nietradycyjnych np. z wysoką zawartością białka, lodów bezmlecznych, wegańskich, roślinnych alternatyw, lodów bezcukrowych, czy wodnych. Ok. 19 proc. respondentów w Polsce ocenia lody bezmleczne jako zdrowsze niż tradycyjne - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst firmy Mintel.
Firma Anita już po raz czwarty w tym roku poszerza swoja ofertę lodów na patyku. Nowością, która właśnie trafiła na rynek, są lody Smooth Ice o smaku jagodowo-bananowym. Lody z linii Smooth Ice jako jedne z pierwszych w Polsce posiadają licencję lodów bezglutenowych.
Chociaż na rodzimym rynku lodów nie zanosi się na rewolucję, producenci lodów w tym sezonie zachęceni sukcesami z ubiegłego roku, skupią się na produkcji nowych smaków wprowadzonych wcześniej deserów. Producent lodów i mrożonek, firma Anita, też zdecydowała się na tego typu krok.
Firma "Anita" rozwija segment lodów "free from" ("wolne od") po tym jak w ubiegłym roku zdecydowała się wprowadzić na polski rynek lody bez laktozy i bez glutenu. Produkty te
wpasowały się w lukę istniejącą na rynku, dlatego w tym sezonie działoszyński producent lodów postanowił poszerzyć asortyment produktów spod znaku "bez laktozy" i "produkt bezglutenowy".
W tegorocznym sezonie zobaczymy nowe trendy na rynku lodów. Producenci podążają za trendami prozdrowotnymi, dlatego powodzeniem będą cieszyć się w najbliższym czasie lody funkcjonalne, jogurtowe, bezlaktozowe, czy bezglutenowe. Na rynku są już pierwsze nowości.
Firma "Anita" jako pierwszy producent w Polsce zdobyła licencję na lody bezglutenowe, przyznawaną przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. Do sprzedaży trafiły trzy z 13 objętych licencją deserów lodowych.
Na polskim rynku pojawiła się nowa marka lodowa: Pura Vida. Produkty pod tym brandem dostępne są w wybranych kawiarniach, pubach i food trucku, a także w sprzedaży detalicznej - w sklepach Auchan, Real i Simply, a w najbliższej przyszłości również w supermarketach Piotr i Paweł.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!