- Coraz częściej obserwujemy zjawisko, że osoby o wyższych dochodach reprezentują wyższy poziom świadomości. Osoby o niższych - dokonują decyzji zakupowych kierując się głównie ceną. I tu widzę ogromne pole do pracy dla firm, organizacji i mediów - mówił Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makaronów Polskich podczas Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
- W pierwszych dniach pandemii konsumenci gromadzili zapasy podstawowych produktów, w tym makaronów. Ten asortyment cieszył się popularnością bo jest trwały i łatwy do przechowywania. Atutem makaronów jest też długi termin przydatności i łatwość w przygotowaniu. W marcu klienci kupowali produkty na zapas, teraz wrócił zakupy selektywne, w których wybieramy jakość i smak - mówi Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makarony Polskie, który będzie panelistą sesji "Eko, proklimatycznie, prospołecznie - sieci i producenci na tropie trendów" podczas Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
Kryzys pandemiczny nie zaszkodził firmie Makarony Polskie, jednak jej prezes przyznał, że nie jest również wielkim beneficjentem tej sytuacji. Spółka pracuje dalej i ujawnia priorytety. - Obecnie rozwój oferty premium jest naszym głównym celem. Choć przyznam, że to trudny moment dla tej kategorii – mówił Zenon Daniłowski, prezes zarządu, Makarony Polskie SA podczas rozmowy zrealizowanej w czasie XII Europejskiego Kongresu Gospodarczego (EEC 2020).
Polski sektor spożywczy dobrze się rozwija od wielu lat, a obecny kryzys omija ten sektor oraz spółkę Makarony Polskie, bo jest producentem dóbr podstawowych. - Można zrezygnować z koncertu, z wycieczki czy innych eventów, ale dobry makaron trzeba kupić – mówił Zenon Daniłowski, prezes zarządu, Makarony Polskie SA podczas sesji „Branża spożywcza – przyszłość sektora” w trakcie XII Europejskiego Kongresu Gospodarczego (EEC 2020).
Grupa Makarony Polskie w I kwartale 2020 roku zwiększyła zarówno przychody ze sprzedaży jak i zysk netto. Jednym z czynników wzrostu wyników jest zachowanie konsumentów w związku z pandemią koronawirusa. Największy wzrost sprzedaży zanotowano w segmencie makaronów oraz przetworów mięsno-warzywnych.
Według danych firmy Nielsen między kwietniem 2019 a marcem 2020 w Polsce sprzedano ponad 192 tys. ton makaronu, a wartość rynku przekroczyła kwotę 1,34 mld zł (+13,7% wzrostu wartości sprzedaży względem analogicznego okresu rok wstecz). Przyjrzeliśmy się rynkowi makaronu z bliska i sprawdziliśmy, jaki makaron najchętniej kupują polscy konsumenci oraz jak na ten sektor wpłynęła pandemia koronawirusa.
- Ubiegły rok był dobry dla naszej firmy. Osiągnęła ona całkowite przychody ze sprzedaży
na poziomie 165,6 mln zł, zysk netto na poziomie 3,8 mln zł, zaś EBITDA przekroczyła
poziom 13,5 mln zł - napisał w liście do akcjonariuszy Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich.
Makarony Polskie obserwują wzrost popytu na swoje produkty, zwłaszcza na makarony. Spółka nie będzie jednak miała wpływu na ewentualne opóźnienia związane z dostawami surowców, czy brakami kadrowymi - poinformowała spółka w komunikacie.
– W strategii rozwoju Stoczek Natura skoncentrujemy się na produktach nowoczesnych, bo analiza rynku pokazuje, że konsumenci szukają produktów convenience, które są gotowe do spożycia – powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makarony Polskie.
Mówiąc o eksporcie, ciągle liczę na otwarcie rynku rosyjskiego, co jest obecnie szansą dla polskiego przetwórstwa rolno – spożywczego. Ten rynek jest nam potrzebny. Poprawa relacji między UE a Rosją może przełamać bariery mentalne. Często w biznesie uprzedzenie i stereotypy wpływają na decyzje zakupowe – mówił serwisowi portalspozywczy.pl Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makarony Polskie.
Wśród założeń na 2019 rok najważniejsze były projekty inwestycyjne. W tym okresie realizowaliśmy 4 projekty o łącznej wartości 50 mln zł – mówi Zenon Daniłowski. W rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl prezes zarządu spółki Makarony Polskie opowiada m.in. o barierach w sektorze spożywczym, z którymi musi radzić sobie branża, rozwoju marek w portfolio Grupy, działaniach eksportowych oraz private label. A przede wszystkim przedstawia plany rozwoju i strategię dla poszczególnych marek w Grupie na 2020 rok.
– Poprzez swoją siłę sprzedażową sieci wylansowały swoje produkty private label do rangi brandu. I one dzisiaj mają bardzo mocną pozycję na rynku. Są to produkty wysokiej jakości. Nie można już mówić, że private label to produkt ekonomiczny, bo większość z nich to średnia i górna półka – powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Zenon Daniłowski, prezes Grupy Makarony Polskie.
– Dzisiaj stało się faktem to, o czym jeszcze 2 – 3 lata temu tylko mówiliśmy, czyli czysta etykieta. Dzisiaj konsument jest bardzo świadomy. Obecnie żywność nie tylko zaspokaja głód, ale leczy i wpływa pozytywnie na nasze ciało – powiedział Zenon Daniłowski, prezes spółki Makarony Polskie.
– Zerwanie związku między tworzeniem wartości dodanej dla zakładu a podwyżkami jest to bardzo szkodliwe w dłuższej perspektywie. Jest to problem dla wszystkich przedsiębiorców, bo nie uzależniamy podwyżek odpowiednio do wzrostu wydajności pracy, a dajemy podwyżki pod presją zapowiedzi rządowych – powiedział w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Zenon Daniłowski, prezes spółki Makarony Polskie.
Makarony Polskie na 2019 rok miały zaplanowaną sprzedaż na poziomie ok. 170 mln. zł. przy marży netto 4 proc. Mogę powiedzieć, że po 3 kw. plan był zrealizowany w pełni, a czwarty kw. w mojej ocenie też był dobry i sądzę, że będzie to udany rok, jeśli chodzi o wyniki Makaronów Polskich – stwierdził w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Zenon Daniłowski, prezes spółki Makarony Polskie.
Makarony Polskie opublikowały raport za I półrocze 2019 roku. Jak podaje spółka, wartość skonsolidowanych przychodów w I półroczu 2019 roku wyniosła 80,1 mln zł i była wyższa o ok. 5,1 proc. (+4,1 mln zł) w porównaniu do pierwszego półrocza ubiegłego roku.
Przeprowadziliśmy wiele projektów inwestycyjnych. Inwestowaliśmy w technologię. W know-how. Mamy dzisiaj na skalę Polski najnowocześniejszy park maszynowy. Mamy bardzo dobrych technologów. Przyszedł czas, żeby powalczyć o większy udział na rynku – powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makarony Polskie.
Jeśli chodzi o branżę makaronową i kwestię konsolidacji, to obecnie wciąż jest potencjał na rozwój organiczny dla tych firm i Makarony Polskie to realizują. "Jestem ostrożny, jeśli chodzi o przejęcia" – mówi Zenon Daniłowski, prezes firmy Makarony Polskie, ale jednocześnie zapewnia, że firma cały czas rozgląda się po rynku.
Na rynku spożywczym widać przyspieszenie konsolidacji, które są napędzane m.in. przez dobre wskaźniki makroekonomiczne w Polsce. Przejęcia widać m.in. w branży napojowej i mięsnej. Jednak, aby przejmować inne firmy trzeba mieć najpierw dobry rozwój organiczny - mówili paneliści debaty "Rynek spożywczy. Czas konsolidacji", która odbyła się w ramach XI Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
Na rynku spożywczym widać tendencje do konsolidacji, które są napędzane przez dobre parametry makroekonomiczne w Polsce. Przejęcia widać m.in. w branży mięsnej i napojowej. Aby przejmować inne firmy, trzeba mieć najpierw dobry rozwój organiczny - mówili paneliści na debacie "Rynek spożywczy. Czas konsolidacji", która odbyła się w ramach XI Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
Przygotowujemy się do wdrożenia w tym roku na rynek produktów pod marką Novelle. Będą to produkty na półkę premium – powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makarony Polskie.
Puda: Próby eliminacji mięsa i mleka z diety to niebezpieczna lewicowa ideologia
Ekspert: Branże mleczarska i mięsna muszą skuteczniej odpierać ataki Sylwii Spurek
Piwo i półlitrówki beneficjentami podatku od "małpek"
IZP: Sektor drobiarski w Polsce załamał się na wszystkich poziomach
Właściciel Dino drugim najbogatszym Polakiem
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!