Kanadyjska firma Province Brands of Canada rozpoczyna w Polsce sprzedaż technologii scukrzania i browarnictwa wykorzystywanych przez firmy stosujące w procesie produkcji różne formy słodzenia. Ze względu na wprowadzony w roku 2021 podatek cukrowy, zastosowanie kanadyjskiej technologii może potencjalnie wyjść naprzeciw oczekiwaniom wielu producentów, poszukujących alternatywnych metod słodzenia produktów. Wyłączne prawo do reprezentowania technologii kanadyjskiej firmy w Polsce nabyła właśnie spółka Hemp&Health.
Od lat firmy próbują się dostosować do zmian, które najbardziej ingerują w biznes - powiedział partner w Crido Roman Namysłowski oceniając wchodzącą w życie 1 stycznia 2021 nową opłatę od tzw. małpek. Dodał, że przedsiębiorcy omijają przepisy, by nie czuć dodatkowego obciążenia fiskalnego.
Sprzedaż chociażby wódki spadnie co najmniej o 15 proc., bo tyle kupują kluby czy restauracje. Co ze sprzedażą w sklepach? Witold Włodarczyk ze Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy twierdzi, że też spadnie, ale nie zdradza jeszcze żadnych liczb. Spadek popytu zbiega się z tym, że nie ma za bardzo z czego produkować wódki. Etanol jest bowiem przeznaczany na środki dezynfekujące - czytamy w "Gazecie Wyborczej".
W ubiegłym roku sieci handlowe promowały znacznie mniej tzw. małpek niż rok wcześniej. Różnica wyniosła 14%. Wódki czyste zaliczyły spadek o 26%, a smakowe – o 12%. Wyłącznie spirytusy poszły w górę, tj. o 15%. Biorąc pod uwagę pojemność opakowania, tylko butelki 50 ml odnotowały wzrost, który był na poziomie 140%. Ale ten format ma jeszcze dość znikomy udział w rynku. Produkty 100 ml straciły 15%, a 200 ml – 14%. Niemniej eksperci zauważają, że pięćdziesiątki zapewniają klientom największą dyskrecję, co w przyszłości może jeszcze bardziej zwiększyć ilość tego typu akcji. Z kolei w przypadku spirytusów znacznie ma to, że są wśród nich niektóre koniaki, brandy i destylaty owocowe. A tych używa się np. do wzmacniania napojów.
Senacka Komisja Budżetu i Finansów Publicznych dyskutowała w czwartek o skutkach finansowych wprowadzenia opłaty od napojów słodzonych oraz tzw. małpek. Ewentualne poprawki do ustawy na kolejnym posiedzeniu komisji we wtorek.
14 lutego Sejm uchwalił wraz z poprawkami ustawę wprowadzającą opłaty od alkoholu sprzedawanego w opakowaniach o objętości do 300 ml - tzw. małpek oraz od słodzonych napojów. Teraz ustawa zostanie skierowana do Senatu.
Projekt nowelizacji ustawy dotyczący opłaty cukrowej oraz tzw. małpek będzie procedowany na kolejnym posiedzeniu Sejmu. PiS złożyło wniosek o trzecie czytanie bez odsyłania projektu do komisji. Opozycja nazwała to skandalem, podkreślając równocześnie, że tempo procedowania jest druzgocące.
Ekspert: Branże mleczarska i mięsna muszą skuteczniej odpierać ataki Sylwii Spurek
Puda: Próby eliminacji mięsa i mleka z diety to niebezpieczna lewicowa ideologia
Zamienniki mięsa, czyli komu odjechał pociąg?
Ekstradycja Henryka K. coraz bliżej?
KRD-IG: Zakaz reklamy mięsa i mleka to działanie na szkodę interesu Polski i UE
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!