Grycan Lody od Pokoleń ucierpiał przez zakaz handlu w niedziele i wyhamował rozwój lodziarni. Firma nie będzie też już otwierała lodziarni w centrach handlowych, a w innych lokalizacjach. Na szczęście lodziarniom pomogła w 2018 roku dobra pogoda w sezonie – mówili w czwartek na konferencji prasowej przedstawiciele firmy.
Lodziarnie Firmowe wprowadzają na rynek nową linię lodów familijnych Gremma, które mają być odpowiedzią firmy na zapotrzebowanie konsumentów na dobre lody w przystępnej cenie. Wprowadzając na rynek lody dobrej jakości w przystępnej cenie, Lodziarnie Firmowe wchodzą w segment, który stanowi ok. 65 proc. całego rynku lodów familijnych – informuje firma Lodziarnie Firmowe.
Zagadnienia związane z ograniczeniem handlu w niedziele zdominowały dyskusję podczas sesji „Handel wrażliwy na regulacje? Krajowe rozwiązania prawne a perspektywy branży”, która odbyła się w drugim dniu jubileuszowego, X Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Ponadto, paneliści poruszyli temat niespójnego prawa i zbyt dużej częstotliwości zmian przepisów, które w znaczący sposób utrudniają funkcjonowanie przedsiębiorcom.
Podczas debaty "Handel wrażliwy na regulacje? Krajowe rozwiązania prawne a perspektywy branży", w drugim dniu jubileuszowego, X Forum Rynku Spożywczego i Handlu, uczestnicy poruszyli kwestię ustawy o przewadze kontraktowej. Zdaniem Wojciecha Kruszewskiego, prezesa sieci Lewiatan, ta ustawa jest martwa.
Zagadnienia związane z ograniczeniem handlu w niedziele rozgrzały dyskusję podczas sesji „Handel wrażliwy na regulacje? Krajowe rozwiązania prawne a perspektywy branży”, która odbyła się w drugim dniu jubileuszowego, X Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Paneliści zwracali uwagę, że proponowane zmiany uderzą w małe sieci sklepów i gastronomię. – Polacy dojrzeli do tej regulacji – ripostował poseł Adam Abramowicz.
Grycan - Lody od Pokoleń wycofuje z użycia jajka z chowu klatkowego. Firma zaczęła wprowadzać zmiany w pracowniach cukierniczych i lodziarnio-kawiarniach i już dziś w tej części biznesu używane są przede wszystkim jaja z wolnego wybiegu i z chowu ściółkowego. Ze wszystkich swoich produktów firma przewiduje wycofać jajka “trójki” do 2023 roku.
Podstawowe smaki lodów nadal będą wiodące, a wśród nowości na rynku pojawiają się smaki lodów, które niekoniecznie muszą być słodkie – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marcin Snopkowski, dyrektor generalny Grycan – Lody od pokoleń.
Grycan Lody od Pokoleń walczy z siecią Lidl o lody. 1 marca 2017 roku w siedmiu centrach dystrybucyjnych sieci Lidl komornik dokonał zajęcia ponad 46 tys. opakowań lodów marki własnej sieci Lidl, Ballino, które – według firmy Grycan Lody od Pokoleń – łudząco przypominają lody Grycana.
Sieć lodziarni pod marką Grycan - Lody Od Pokoleń na koniec ubiegłego roku liczyła blisko 130 punktów. Jest wielce prawdopodobne, że w 2015 r. rozrośnie się nawet do 150 lokali, biorąc pod uwagę, że spółka ma już podpisanych 18 nowych umów, a do końca roku liczba ta niemal na pewno wzrośnie.
Jak dowiedział się serwis portalspozywczy.pl, lody Grycan, produkowane przez spółkę Lodziarnie Firmowe kontrolowaną przez rodzinę Grycanów, mogą w przyszłości trafić do sieci dyskontowych w Polsce. Marka będąca liderem na rynku lodów familijnych w formacie supermarketów jak dotąd poza jednym, krótkim epizodem nie była dostępna w dyskontach, mimo iż kanał ten w ostatnich latach stawał się coraz ważniejszy na rynku handlowym. Ewentualne wejście do Biedronki, Lidla, Netto czy Aldiego szybko rozwijającej się polskiej marki lodów mogłoby mocno namieszać na rynku.
W dobrych lodach surowiec stanowi dużo więcej niż 50 proc. kosztu wytworzenia produktu - ocenia Marcin Snopkowski, dyrektor generalny firmy Grycan. - Nie da się wyprodukować dobrych lodów tanio - mówi.
Grycan w ubiegłym roku rozpoczął ekspansję zagraniczną, między innymi otworzył trzy lokale w Czechach oraz rozpoczął sprzedaż do Chin i Niemiec. W tym roku firma planuje rozwój na tych rynkach oraz testową sprzedaż w Wielkiej Brytanii. Zamierza jednak rozwijać sprzedaż zagraniczną stopniowo. - Chcemy pozostać firmą rodzinną - mówi Zbigniew Grycan, twórca marki.
Jeśli biznes będzie rozwijał się w tempie ostatnich kilku lat, to za 3-5 lat możemy stanąć przed wyzwaniem kolejnej rozbudowy zakładu. Jesteśmy jednak do niego przygotowani - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marcin Snopkowski, dyrektor generalny firmy Grycan.
Firma Grycan widzi duże możliwości rozwoju zarówno na rynku detalicznym, jak i HoReCa. - Nie współpracujemy ze wszystkimi sieciami, które są w spektrum naszego zainteresowania, dlatego widzimy potencjał zwiększenia liczby sklepów sprzedających nasze lody - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marcin Snopkowski, dyrektor generalny Grycana.
Firma Grycan zamierza w tym roku stworzyć podwaliny dla rozwoju eksportu. Firma chce, by w ciągu kilku lat eksport stanowił co najmniej kilkanaście procent jej sprzedaży- mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marcin Snopkowski, dyrektor generalny firmy Grycan.
FoodCare otrzymał zakaz wytwarzania i sprzedaży napojów NGINE
Jak ominąć podatek cukrowy? Kanadyjska firma wychodzi naprzeciw polskim producentom
Foods Brothers: W dobie pandemii Polacy kupują więcej zamienników mięsa
Krajowa Spółka Cukrowa chce przejąć 8 spółek rolno- spożywczych Skarbu Państwa
Żabka wygrywa w czasie pandemii
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!