Wynagrodzeń za zeszły miesiąc nie otrzymali pracownicy Merlin.pl – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”. Opóźnienia w wypłatach Merlin tłumaczy zajęciem rachunku bankowego przez komornika. Według pracowników firmy – sklep nie ma już środków na koncie.
Zarząd spółki Czerwona Torebka informuje, że 2 listopada 2015 r. powziął informacje o złożeniu przez spółkę VOL Solutions Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu w Sądzie Rejonowym Poznań - Stare Miasto w Poznaniu, XI Wydział Gospodarczy ds. Upadłościowych i Naprawczych, wniosku o ogłoszenie upadłości obejmującej likwidację majątku Merlin.pl S.A. z siedzibą w Poznaniu - spółki zależnej od Emitenta.
Czerwona Torebka poinformowała o umorzeniu postępowania upadłościowego względem spółki zależnej Merlin.pl z wniosku jednego wierzyciela oraz o złożeniu przez kolejnego wierzyciela wniosku o ogłoszenie upadłości Merlin.pl.
Tell odstąpił od negocjacji kupna 100 proc. akcji spółki Merlin od Czerwonej Torebki. Przypomnijmy, że Tell i Czerwona Torebka podpisały list intencyjny w sprawie nabycia Merlina 3 września. Tellowi przysługiwało prawo wyłączności na negocjacje do 16 października 2015 r.
Książka tradycyjna nadal przyciąga większą liczbę czytelników. Lekturę w takiej postaci wybiera aż 68 proc. badanych, a niemal co trzeci sięga po książkę w dwóch formach – drukowanej i elektronicznej - wynika z raportu "Pokaż jak czytasz" przygotowanego przez Merlin.pl.
W środę działalność rozpoczął sklep internetowy Merlinfood. Jest to wspólny projekt Merlina oraz Almy. Jak donosi Biztok.pl, dostawy w nowym sklepie będą realizowane tak, jak w przypadku placówek Alma24, czyli za pośrednictwem kurierów. Wbrew zapowiedziom nie udało się uruchomić sieci lodówkomatów dostarczanych przez firmę Coolomat.
Od ubiegłego roku klienci sklepu internetowego Merlin.pl mogą bezpłatnie odbierać przesyłki w wybranych salonikach prasowych Kolportera i salonach Top-Press na terenie całej Polski. W lipcu 2015 r. usługa została rozszerzona o możliwość odbioru paczki za pobraniem.
Choć wakacje dopiero się rozpoczęły, sezon podręcznikowy już teraz nabiera tempa. Na pierwsze szkolne zakupy Polacy wybierają się jeszcze w czerwcu, a oficjalne zamknięcie sezonu przypada nawet na koniec września. Kompletując wyprawkę dla ucznia, Polacy coraz częściej stawiają na internet: według danych e-sklepu Merlin.pl, w ubiegłym roku wartość zamówień wzrosła dwukrotnie, a w przypadku artykułów papierniczych i przyborów szkolnych nawet o 330 proc.
W pierwszym kwartale 2015 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Czerwona Torebka wyniosły 66,3 mln zł w porównaniu do 33,8 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Oznacza to wzrost o 32,5 mln zł czyli prawie o 100 proc. Wzrost przychodów jest efektem łączenia przychodów z nowoczesnego kanału dystrybucji w jakim działa Merlin.pl oraz przychodów z „tradycyjnego” segmentu nieruchomości - podała spółka w komunikacie.
Pierwsze w Polsce terminale Coolmat do odbioru produktów spożywczych zakupionych w sieci, staną wkrótce w Warszawie. Sklep internetowy Merlin.pl, w kooperacji z siecią Delikatesów Alma oraz partnerem technologicznym, przygotowuje się do wejścia w sprzedaż art. spożywczych. Tym samym na rynku już niebawem zadebiutuje projekt Merlinfood by Alma.
Czerwona Torebka podała wyniki finansowe za 2014 rok. Segment e-commerce reprezentowany przez spółkę Merlin.pl zanotował przychody ze sprzedaży na poziomie 116,7 mln zł względem 72 mln zł w 2014 roku oraz stratę w wysokości 30,7 mln zł wobec straty w wysokości 15 mln zł w 2013 roku.
Czerwona Torebka w ramach reorganizacji grupy kapitałowej skupi spółki prowadzące działalność handlową w funduszu inwestycyjnym Sowiniec Fundusz Inwestycyjny Zamknięty. Chce w ten sposób uporządkować strukturę akcjonariatu spółek prowadzących tę działalność oraz zoptymalizować potencjalne zobowiązania fiskalne w grupie.
Industrial Center 28, spółka zależna Czerwonej Torebki, przeniosła na rzecz Sowiniec Fundusz Inwestycyjny Zamknięty prawa do 100 proc. akcji w kapitałach zakładowych spółek Małpka oraz Merlin.pl jako opłatę za certyfikaty inwestycyjne emisji serii F Sowiniec FIZ.
Polska wkracza w trzecią falę transformacji technologicznej - wynika z raportu przygotowanego przez Deloitte. Obserwowane zmiany mają wpływ na handel, co potwierdza rosnąca liczba lokalizacji typu click and collect. W obecnym roku w całej Europie ma ich być o 20 proc. więcej niż w ubiegłym roku, czyli pół miliona.
Dzięki współpracy z Kolporterem sklep internetowy Merlin.pl zwiększył liczbę punktów odbioru swoich przesyłek. - Chcemy, aby do końca marca przesyłki Merlina można było odbierać w 500 salonikach i Top-Pressach, czyli w połowie sieci handlowej Kolportera - mówi Robert Szczepaniak, doradca zarządu Kolportera ds. marketingu strategicznego.
W styczniu br. nowym prezesem zarządu Merlin.pl został Tomasz Kowalski, zastępując dotychczas pełniącego tę funkcję Ireneusza Kazimierczyka. W nowym roku spółka stawia m.in. na rozwój logistyki, dalszą ekspansję sieci punktów odbioru, inwestycje w m-commerce. Pod koniec I kwartału Merlin.pl zamierza przedstawić nową, przełomową strategię działań na kolejne lata.
Wśród osób robiących zakupy w internecie każdego roku przybywa osób powyżej 55 roku życia. Potwierdzają to badania przeprowadzone na zlecenie sklepu internetowego Merlin.pl. W ub. roku osoby z grup 55-64 oraz 64+ stanowiły 13 proc. nowych klientów. W badanym okresie, już co szósta transakcja w e-sklepie dokonywana była przez przedstawicieli starszych grup.
Skala działania e-handlu staje się coraz ważniejsza, wszystko przez niskie marże. To rok fuzji i przejęć - podaje biztok.pl za „Rzeczpospolitą". Obecnie na sprzedaż trafił Merlin.pl. Oznacza to, że konkurencji nie wytrzymał nawet biznes należący do Mariusza Świtalskiego, założyciela Biedronki.
Właściciel Animeksu przejmuje zakłady mięsne na Słowacji i Węgrzech
Goodvalley: Walka o klimat nie może polegać na zakazie reklamy mięsa
Piwo i półlitrówki beneficjentami podatku od "małpek"
Polpig: Propozycje Sylwii Spurek służą głównie promocji jej osoby
Sawicki ocenia pomysł Sylwii Spurek: Niech nie wtrąca się w rolnictwo
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!